صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

امکان فیس‌بوک برای نجات جان انسان‌ها


فیسبوک، شبکه اجتماعی محبوب وب، دست به اقدامی انسان دوستانه زده و از پتانسیل عظیم خود در این راستا استفاده کرده است. قابلیت جدید طراحی و ارائه شده ممکن است جان هزاران نفر را نجات دهد...

امکان جدید فیس بوکفیس‌بوک در راستای اقدامات بشر دوستانه‌ی خود، به کاربران امکانی داده است که در صورت تمایل به اهدای عضو، این مطلب را در تایم لاین خود بیاورند. لینک‌های مربوطه برای ثبت رسمی این موضوع در وب سایت نیز وجود خواهد داشت. این شبکه اجتماعی قصد دارد از 114000 نفر بیمار و میلیون‌ها نفر دیگر در سراسر دنیا، که به پیوند اعضا نیاز دارند کمک کند. www.ParsCms.com

از این پس کاربران فیس‌بوک می‌توانند با ثبت علاقمندی خود به اهدای عضو، در صورت مرگ مغزی، دوستان و خانواده خود را مطلع نموده و راه را برای این امر هموار کنند. نکته‌ی جالب این است این حرکت فیس‌بوک می‌تواند به عنوان یک حرکت ویروسی نیز، گسترش یابد. چرا که افرادی که خود را به عنوان اهدا کننده عضو، در وب سایت ثبت نام نموده‌اند، می‌توانند با درخواست از دوستان و خانواده خود، آنان را نیز به این کار ترغیب نمایند.

فیس‌بوک در رابطه با این برنامه، اعلام نموده است که با اضافه شدن امکان اهدای عضو، در بخش رخدادهای مهم زندگی، در تایم لاین کاربران، کاربران به سادگی می‌توانند اعلام دارند که مایل به اهدای عضو هستند. آنان می‌توانند دلایل خود را از تمایل به اهدای عضو، اینکه کجا، کی و چگونه چنین تصمیمی گرفته‌اند را، برای دیگران شرح دهند.

از این پس کاربران فیس‌بوک می‌توانند با ثبت علاقمندی خود به اهدای عضو، در صورت مرگ مغزی، دوستان و خانواده خود را مطلع نموده و راه را برای این امر هموار کنند.

    شما هم می‌توانید در صورت علاقمندی به اهدای عضو از لینک مورد نظر آن ثبت نام نمایید و به جرگه‌ی این افراد در آیید. برای تبدیل شدن به یک اهدا کننده عضو، کافیست چهار مرحله‌ی زیر را دنبال کنید :
  • رویدادهای زندگی یا Life Event را در بالای تایم لاین خود کلیک کنید.
  • بخش Health & Wellness را انتخاب کنید.
  • Organ Donor را انتخاب کنید.
  • مخاطبین خود را انتخاب کنید؛ و دکمه‌ی ذخیره را فشار دهید.

فیس‌بوک اعلام کرده است که، این امکان فقط در برخی از کشورها مهیا شده است. اما در عین حال انتظار می‌رود پس از گسترش قرارداد فیس‌بوک با مؤسسات و شرکای اهدای عضو و خیریه در سراسر دنیا، این امکان در دسترس کاربران بیشتری قرار گیرد.

Mark Zuckerberg ، شخصاً با حضور در تلویزیون و در برنامه پر بیننده‌ی Good Morning America و در مصاحبه ای اختصاصی، ابزار جدید این وب سایت برای نجات جان انسان‌ها را، به اطلاع بینندگان آن رسانید. در زمان رونمایی این ابزار، Zuckerberg اشاره کرد که مأموریت فیس‌بوک بسیار ساده است. "ما می‌خواهیم که دنیایی آزادتر و ارتباطات بیشتری در بین مردم داشته باشیم. آنچه در این انجمن بزرگ دریافته‌ایم، این است که از طریق به اشتراک گذاری و ارتباط با دیگران، دنیا تبدیل به فضایی کوچک‌تر و بهتر شده است. یک کاربر، خود به تنهایی می‌تواند تأثیرات غیر قابل باوری را بر روی دنیای پیرامون خود داشته باشد؛ و ما این قابلیت را ناشی از توان دوستان در کنار یکدیگر می‌دانیم."

امکان جدید فیس‌بوک می‌تواند سریعاً امر اهدا عضو در دنیا را، سرعت بخشیده و بدون شک وقتی دوستان می‌بینند که نزدیکان و عزیزانشان در این راه قرار گرفته‌اند، آنان نیز به این جرگه خواهند پیوست.


Goodreads شبکه اجتماعی دیگری که با سرعت در حال گسترش است


Goodreads یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی وب امروز است که به صورت اختصاصی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، طراحی شده و فعالیت می‌کند. آمار و ارقام حکایت از رشد چشمگیر این شبکه اجتماعی دارد...

شبکه اجتماعی Goodreadsیک سایت خواندنی اجتماعی است، که به راحتی ماهانه بیست میلیون بازدید کننده را تحت پوشش قرار می‌دهد. Goodreads سایتی مثلPinterest نیست، که یک شبکه‌ی اجتماعی اعتیادآور باشد یا کاربران آن پس ورود و پرسه‌ای کوتاه، آن را ترک کنند؛ بلکه دلایل فریبنده‌ی دیگری وجود دارد، که سبب می‌شود تعداد اعضای Goodreads دائماً افزایش پیدا کند. www.ParsCms.com

با توجه به اطلاعات بدست آمده از Quantcast، در اواسط سال 2009، Goodreads شروع به افزودن بر تعداد اعضای خود نمود. در اواخر 2009، مجلات کاربران Goodreads ، در فروشگاه کتاب‌های الکترونیکی گوگل ظاهر شد. بعد از چند ماه، در 2010 آمازون اعلام کرد که فروش کتاب‌های الکترونی Kindle در ماه جولای در رأس قرار گرفته است.


شبکه اجتماعی Goodreads

چگونه Goodreads به یک انتشاراتی تبدیل شد؟

Goodreads فرصت را مغتنم شمرد و شروع به ارائه‌ی مستقیم کتاب‌های الکترونیکی کرد و به این صورت مؤلفان توانستند 13 هزار جلد کتاب را به طرفداران خود بفروشند. به این طریق، با ترقی صنعت انتشار توسط خود اشخاص، که امروزه بسیاری از مؤلفان از آن بهره می‌برند، عجیب نیست که 35 هزار مؤلف شبکه‌ی اجتماعی، به Goodreads بپیوندند.

هم اکنون سایت مورد نظر 8 میلیون عضو را ثبت نام نموده که بیش از 13 میلیون مجله و 280 میلیون کتاب را به قفسه‌های مجازی آن افزوده‌اند. "بسیاری از دریافت کنندگان اخیر، از کتابداران، اعضای کلوپ‌های کتاب و بلاگرها بوده‌اند." این را Otischandler مدیر اجرایی ویکی از مؤسسین Goodreads بیان کرده است.


او می‌افزاید : "در اصل، ما 20 هزار گروه از جمله The Sword and Laser و Boston Book Club که کلوپی کوچک و خصوصی از کتاب است را، بر روی سایت مان داریم."

Goodreads هم اکنون سایت مورد نظر 8 میلیون عضو را ثبت نام نموده که بیش از 13 میلیون مجله و 280 میلیون کتاب را به قفسه‌های مجازی آن افزوده‌اند.

برای کمک به خوانندگان جهت یافتن کتاب‌های جدید، Goodreads با الگوریتمی شبیه بهFacebook's news feed کار می‌کند. این درست همان چیزی است که، موتور پیشنهاد کتاب سایت را، قدرتمند می‌سازد. این موتور بر اساس سنجش‌ها و نوع کتاب موجود در قفسه‌های مجازی خوانندگان، که بر اساس سلایق آن‌ها تنظیم شده، کتاب‌ها را رتبه بندی می‌کند و مناسب‌ترین کتاب را پیشنهاد می‌دهد.

با این حال همه افراد، مشتاق به Goodreads نیستند. بعضی‌ها، کاربران آن را شبیه به کاربران خودشیفته و متعصب facebook می‌دانند.

Sarah Browne مدیر اجراییTrendistSF می‌گوید : " Goodreads ، ترکیبی ناسازگار از طرفداران حقیقی، سوء استفاده گران، مؤلفان بازی دهنده‌ی سیستم کتاب الکترونیکی و افرادی که قصد ایجاد هرج‌ومرج در سایت را دارند، می‌باشد. من به عنوان یک کاربر (مؤلف /کاربر حقیقی) از اینکه افراد هم تیپ خودم را اینجا ملاقات کنم، خوشحال می‌شوم. به نظر من بسیاری از نویسندگان و طرفداران Goodreads اینجا را مثل خانه خودشان می‌دانند."

شبکه اجتماعی Goodreads

قدرت کاربران Goodreads

برای افرادی که حرفه‌ی آن‌ها، پیرامون کار در رسانه‌ی اجتماعی و نویسندگی است، Goodreads می‌تواند به عنوان محیطی جهت ارتقای نرم و آرام آن‌ها در جامعه، عمل کند. همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، آن‌هایی که بیشتر فعال باشند از ارزش بیشتری در سایت برخوردار خواهند بود. پیشنهاد Goodreads ، نگه داشتن اجتماع است تا پرداختن به حواشی.

مدیر اجرایی Goodreads ادامه می‌دهد:

«چیزی که من می‌توانم به شما پیشنهاد کنم، این است که شما می‌توانید ابزارهای مختلفی داشته باشید که این ابزارها شامل روش‌های مختلفی از توصیه‌ها، لیست‌ها، گروه‌ها و سرشماری‌ها هستند. انتخاب هر کدام از این‌ها، بسته به مدت زمانی است که شخص علاقه دارد صرف کند و یا اینکه می‌خواهد چه تعداد از افراد با او مکالمه داشته باشند.»

Goodreads ، مکانی است برای آنکه شخص، مدتی را در آن تأمل کرده و با دیگران گفت‌وگو داشته باشد. همراه شدن با گروهی از خوانندگان مطالب، باعث ایجاد محیطی از روابط و عادات می‌شود. Sechi می‌گوید: "به نظر من سخت‌ترین قسمت در ایجاد جامعه‌ی جدید، این است که وقتی کاربران به اینجا می‌آیند، حس کنند در خانه خودشان هستند.



آپلود تصاویر بر روی Flickr تقویت می‌شود


فلیکر، بزرگ‌ترین سایت اشتراک‌گذاری عکس، به‌روزرسانی‌های مستمری را دنبال کرده و با طراحی ایده‌های جدید، برای بهبود هر چه بیشتر تلاش می‌کند. قابلیت جدید ارائه شده شاید یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها باشد...

آپلود عکس در فلیکرفلیکر با اضافه کردن یک رابط HTML5 ، قابلیت آپلود تصاویر بر روی وب سایت خود را بهینه سازی می‌کند. در این راستا افزایش اندازه‌ی فایل‌های قابل آپلود و افزایش سرعت اجرای آن، دو مزیت جدید و مهم آن تلقی می‌شوند. www.ParsCms.com

هم اکنون اگر به این وب سایت بروید و از آپلودر مخصوص آن استفاده کنید، خواهید دید که قابلیت پیش نمایش تصاویر نیز به آن اضافه شده است. سیستم drag & drop استفاده شده در آن، به شما اطمینان می‌دهد که قبل از به‌روزرسانی تصاویر و قرار گرفتن در معرض دید کاربران، از سلامتی وضعیت قرارگیری آن در وب سایت، مطمئن شوید.

کاربران عادی 20 تا 30 درصد افزایش سرعت در آپلود را تجربه کرده و کاربران حرفه‌ای و بین‌المللی تا 60 درصد، سرعت بیشتر را در اختیار خواهند داشت

به دلیل توانایی‌های فرمت HTML5 در این آپلودر، امکان زوم و چرخش تصاویر نیز در دسترس شما قرار گرفته است. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود، Flickr به ما قول داده که کاربران می‌توانند فایل‌هایی با حجم‌های بیشتر را، با استفاده از این ابزار جدید روی وب سایت آپلود کنند؛ به طوری که حداکثر سایز فایل‌های قابل آپلود، برای کاربران حرفه‌ای تا 50 مگابایت اجازه داده شده است. کاربرانی که از دسترسی رایگان این وب سایت بهره‌مند هستند، می‌توانند فایل‌هایی تا 30 مگابایت را آپلود کنند.

وجود قابلیت drag & drop، اضافه کردن فایل‌ها را، در رابط جدید نرم افزاری وب سایت، آسان‌تر کرده است. آپلودر جدید Flickr، به شما امکان می‌دهد که تصاویر را مستقیماً خودتان، تگ کنید. این امکان حتی قبل از انتشار تصاویر نیز وجود دارد. بنابراین شما فرصت خوبی برای تگ کردن دوستان، اضافه نمودن توضیحات و داستان‌گویی در رابطه با تصاویر، قبل از انتشار آن‌ها بر روی وب خواهید داشت.

افزایش سرعت وب سایت، با استفاده از آپلودر جدید، مثال زدنی است. به طوری که کاربران عادی 20 تا 30 درصد افزایش سرعت در آپلود را تجربه کرده و کاربران حرفه‌ای و بین‌المللی تا 60 درصد، سرعت بیشتر را در اختیار خواهند داشت.

این آپلودر هم اکنون توسط مرورگرهای Chrome ، Safari و Firefox پشتیبانی می‌شود و شاید تا هفته‌های دیگر با افزایش پشتیبانی دیگر مرورگرها از آن، دست کاربران این وب سایت، بیش از پیش در آپلود باز شود.



معرفی روش طراحی تعاملی

 

در این مقاله به 10 اصل مهم در طراحی تعاملی پرداخته می‌شود.چاد واو ؛مدیر طراحی تعاملی گروه باربارین؛ این 10 مورد را، بسیار کلیدی و حیاتی تلقی می‌کند.

طراحی تعاملیwww.ParsCms.com

من کار خود در طراحی تعاملی، از اوایل شروع به کار اینترنت، آغاز کردم. از آن زمان تا کنون در حوزه های مالی، تجاری، الکترونیک، بسته بندی اقلام متفاوت مصرف کنندگان در حوزه های متفاوتی همچون دارویی و آرایش، بهداشتی صرف کرده‌ام. پس از گذشت این زمان طولانی از تجربیات، دریافتم که اصول اساسی در پیشبرد طراحی تعاملی موثرند و آنان را اینجا در 10 مورد خلاصه کرده‌ام.

 

با دو عنصر شروع کنید

در تشبیهی که از یکی از دوستان خود در حوزه طراحی شنیدم، طراحی تعاملی به مانند رانندگی یک خودرو در شب است. اگرچه فاصله ای که نور خودروی شما روشن می‌کند، بسیار کم است، اما شما با این نور کم می‌توانید به مقصد خود برسید. وقتی وظیفه ای در طراحی تعاملی، بزرگ به نظر می‌رسد، کافی است آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. به عبارت بهتر با دو نقطه از کار شروع کنی، د به عنوان مثال می‌توانید، در طراحی یک صفحه، طراحی دکمه و صفحه را باهم شروع کنید. سپس بین این دو عنصر ارتباطی پدید آورید، پس از به وجود آمدن این ارتباط می‌توانید به ادامه طراحی خود پرداخته و از این دو عنصر اولیه به عنوان عنصر پایه استفاده کنید. به خاطر توانایی‌های ناخودآگاه ذهن، پس از طراحی این دو عنصر، شما قادر خواهید بود تا الگویی از آن‌ها گرفته و آن را به تمام طراحی خود تأمین دهید.

استفاده از الگوها

تمامی کار روزمره ای که انجام می‌دهیم، بر اساس الگوهایی است که از قبل آموخته‌ایم. برخی از طراحان حوزه طراحی تعاملی این باور را به عنوان مدل ذهنی نامیده‌اند و امروزه برای پایه ریزی سناریوهای بعدی استفاده می‌کنند. آنان با خواندن الگوهای پیش فرض ذهنی کاربران، نیازهای آنان را می‌سنجند. الگوی ذهنی به این معناست که، شما نیازهای کاربر را سنجیده و بر اساس آن نسبت به طراحی، اقدام کنید.

پیش دستی از کاربران

طراحی تعاملی

تکنولوژی در برابر توانایی‌های شناختی ما، بسیار کند عمل می‌کند. تکنیک‌های خاصی برای افزایش سرعت طراحی با استفاده از تکنولوژی وجود دارند. اما بیشتر اوقات این تکنیک‌ها کافی به نظر نمی‌رسند. در این جاست که پیش دستی به کار شما می‌آید، به خاطر داشته هرگاه شما صفحه ای طراحی کرده و الگویی خاص در آن قرار می‌دهید، کاربران شما انتظار عملکردی خاص از آن دارند. اما در صورتی که در میان این عملکرد، تغییری پیش بینی نشده به وجود آید، آنان بر این باور خواهند بود، که تکنولوژی شما سریع‌تر از چیزی است که آنان فکر می‌کنند.

داستان گویی کنید

برای گفتن داستان در یک رمان لازم است که کاراکتر، شاکله و خط سیر داستان تعریف شود. اما در وب سایت‌ها و طراحی تعاملی نیازی به این کار نیست. شما در این حوزه از طراحی، موظف به حل مشکلات کاربران هستید. از این رو داشتن یک کاراکتری که همیشه در ذهن کاربران بماند، می‌تواند شما را در پیدا کردن مشکلات و حل آنان به سادگی یاری دهد.

از استعاره‌ها به بهترین شکل استفاده کنید

طراحی تعاملی

استعاره‌ها همیشه پرکاربرد هستند نامیدن Desktop به عنوان میز کاری، و یا فولدرها به عنوان پوشه‌هایی که در آن فایل‌هایی قرار می‌گیرند، کار درستی است. اما در برخی موارد شاهد هستیم که استفاده از تشبیهات و استعاره‌ها، به درستی صورت نگرفته و معنا و مفهومی را به ما نمی‌رسانند. بهتر است در انتخاب این تشبیهات به درستی دقت کرده، تا نتایج مطلوب ما حاصل گردد.

فراموش‌کار نباشید

10 سال قبل زمانی که فلش در حال تسخیر دنیای وب بود، مشکلاتی برای پلاگین ها و در دسترس قرار گرفتن کاربران وجود داشت. از این رو در HTML کدهایی می‌نوشتند که قابلیت در دسترس بودن و انطباق پذیر بودن با مرورگرها را افزایش می‌داد. هم اکنون که HTML5 و CSS3 در حال جلب توجه بیشتر هستند و فلش را از صحنه خارج می‌کنند، وظیفه ما به عنوان طراحان تعاملی، مجدداً ظاهر می‌شود. وظیفه ای که ما را بر آن می‌دارد تا مشکلات در دسترس بودن این فناوری‌های جدید و قابلیت انطباق پذیری آنان را برای کاربران در ابزارهای مختلف خاطر نشان کند.

کلیشه سازی

طراحی تعاملی

به گفته بنجامین فرانکلین: "عمل بهتر، نسبت به گفته بهتر، برتری دارد". شاید وی این حرف را به دلیل گفته های بسیار زیاد توماس شفرسون زده باشد، گفته‌هایی که اغلب در حد یک گفته باقی می‌ماندند. او می‌خواست ثابت کند که وقتی یک کار به اجرا رسد، در حقیقت عملی شده است. برای اینکه دانسته های خود را عملی کنید، لازم است ابزارهای اجرایی آن‌ها را در دست داشته و روش به اجرا گذاشتن آنان را بدانید. بدین منظور لازم است کد نویسی بدانید، نکات کلیدی را از حفظ باشید، کار با Power Point را به خوبی بدانید، از فایرورک استفاده کنید و یا ابزارهای متفاوت دیگری همچون Axure RP ، که به شما اجازه کلیشه سازی می‌دهد را، آشنا باشید.

در عین متخصص بودن، متواضع باشید

مردم بسیار پیچیده هستند و شخصیتی ناشناختنی دارند، طراحی تعاملی برای آنان بسیار مشکل است. در صورتی که مایلید در این دنیای پیچیده موفق باشید لازم است تا همیشه علاقه‌مند به یادگیری چیزهای جدید باشید. در این صورت به منظور طراحی و پیشرفت در دنیای طراحی، قابلیت بیشتری خواهید داشت و نتایج کار شما زیباتر خواهد بود. باید بدانید که متخصص بودن صرف نمی‌تواند شما را در مسیر صحیح قرار دهد. ایده های خوب همه جا پیدا می‌شود شما می‌توانید این ایده‌ها را از همه کس انتظار داشته باشید. داشتن تواضع به منظور قبول این ایده‌ها از تمامی افراد متعامل با شما، شانس شما، برای رسیدن به موفقیت را افزایش می‌دهد.

طراحی تعاملی

اشتباهات خود را پیگیری کنید

آن چه شما از نقد شدن توسط دیگران می‌آموزید، بسیار بیشتر از آن چیزی است که، در تشویق شدن به دست می‌آورید. نقد اصولاً بر اساس صداقت به وجود می‌آید، اما تشویقات اصولاً به این گونه نیستند. به جای در نظر گرفتن انتقادات، به عنوان حمله های افراد به سمت شما، می‌توانید از آنان به بهترین نحو بهره برداری کرده و امتیازات لازم از آن را برای خود جمع آوری کنید. به شما اطمینان می‌دهم که نتیجه کاری شما بسیار مطلوب‌تر خواهد شد.

1.      طراحی سایت فروشگاهی

2.      طراحی سایت تهران

3.      طراحی سایت

4.      طراحی وب سایت

5.      طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت فروشگاهی