5. طراحی سایت
10. طراحی سایت
11. طراحی وب سایت
12. طراحی سایت شرکتی
14. طراحی سایت تهران
15. طراحی سایت
بسته به اینکه شما چطور حساب کرده باشید، وبی که در مقابل ماست 15 تا 17 سال از سنش گذشته است. لحظات فراموش نشدنی وب، ساعت یا دقایقی هستند که همگان را شگفتزده کردهاند. لحظاتی که کارگردانان موفق آنها، هنگام دیدن نتیجه کارشان (ایدهای نو، آغاز به کار یک سایت، فروش اولین محصول و یا ذخیره اولین اطلاعات) فریاد شادی سردادهاند. بجای ترتیب تاریخی ما این 15 داستان را بر اساس اهمیت آوردهایم.
بسته به اینکه شما چطور حساب کرده باشید، وبی که در مقابل ماست 15 تا 17 سال از سنش گذشته است. لحظات فراموش نشدنی وب، ساعت یا دقایقی هستند که همگان را شگفتزده کردهاند. لحظاتی که کارگردانان موفق آنها، هنگام دیدن نتیجه کارشان (ایدهای نو، آغاز به کار یک سایت، فروش اولین محصول و یا ذخیره اولین اطلاعات) فریاد شادی سردادهاند. بجای ترتیب تاریخی ما این 15 داستان را بر اساس اهمیت آوردهایم.
1. LO!
در ساعت 10:30 عصر 29 اکتبر 1969، اولین کلمه برای روی شبکه جابجا شد.
قبل از تولد وب، اینترنت بصورت بسیار سادهای وجود داشت، و قبل از اینترنت نیز آرپانت بوجود آمده بود. بالاخره در عصر 29 اکتبر، پروفسور Len Kleinrock، ارتباط یک Mainframe در یوکلا را به یکی از مراکز تحقیقاتی استنفورد از طریق یک خط اختصاصی تلفن برقرار کرد. برای تست برقراری ارتباط، Kleinrock با دانشجویانش در یوکلا قرار گذاشته بود که در ابتدا کلمه "LOG" را ارسال شود و پس از دریافت این کلمه ماشین مقابل در جواب کلمه "IN" را ارسال کند. این محقق حروف L و O را ارسال میکند اما قبل از اینکه بتواند حرف G را هم بفرستد سیستم دچار مشکل شده و قفل میکند.
تلاش بعدی با موفقیت انجام شد اما این کلمه "LO" بود که بعنوان اولین کلمه جابجا شده بر روی شبکه در تاریخ ثبت گردید.
2. URL
در 23 جون 1983، (DNS (Domain Name System متولد شد.
از Paul Mockapetris، Craig Partridge و در آخر از Jon Postel متشکریم که باعث شدند مجبور نباشید برای ورود به سایت PC World عدد 70.42.185.10 را تایپ کنید (این عدد IP سایت PC World است). آنها از طریق DNS، واسطی ایجاد کردند که کاربران بجای آدرسدهی عددی (12 عدد در مبنای 2) میتوانند نام سایت را برای ورود به آن تایپ کنند. پس از وارد کردن این نام، مرورگر با مراجعه به سرورهای DNS (که وظیفه آنها نگهداری نام ماشین و آدرس IP آنها است) معادل عددی آنرا پیدا کرده و به این ترتیب از طریق مسیریابها ارتباط بین کامپیوتر کاربر و سایت مربوطه برقرار میشود.
در یکی از روزهای جون 24 سال قبل، زمانی که اولین آدرس DNSی تست شد Mockapetris این موضوع را از طریق ایمیل اعلام کرد. او میگوید: "هیچکس فکر نمیکرد این موضوع اینقدر مهم باشد و بهمین خاطر ما حتی یک دوربین هم همراه خودمان نیاورده بودیم که از آن روز که بعدها بسیاری از آن یاد کردند عکس بگیریم."
پس از آن، 8 سال قبل از ایجاد(WWW (World Wide Web ماشینهای دیگری به شبکه اضافه شدند. اما امروز تعداد آنها بیش 130 میلیون است.
برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آشنایی با DNS مراجعه نمایید.
3. مرورگر گرافیکی
در ساعت 1 عصر 15 مارچ 1993، مرورگر گرافیکی متولد شد.
Marc Andreessen و Eric Bina هر دو از دانشجویان معمولی دانشگاه Illinois بودند. زمانی که آنها اعلام کردند نسخه آزمایشی گرافیکی Mosaic تحت ویندوز برای دانلود آماده است نمیدانستند این کار آنها چه تاثیری در مسیر حرکت اینترنت دارد.
طراحی قابل قبول بود؛ بجای اینکه تصاویر در پنجرهای جدا باز شوند در میان نوشته جا میگرفتند. نسخه Mosaic مورد استقبال گرفت و نسخههای تحت سیستمهای عامل دیگر نیز طراحی شد.
تقریباً یکسال پس از این ماجرا تکامل مرورگرها آغاز شد و اینترنت که پیش از آن تنها شامل متنهای ساده بود بهسوی چندرسانهای شدن پیش رفت.
4. Yahoo
در فوریه 1994، Jerry و David سایت یاهو را راه اندازی کردند.
در اوایل 1994، دانشجویان دکترای دانشگاه استنفورد، Jerry Yang و David Filo ، لیستی از سایتهای مورد علاقهشان را بر روی وب قرار دادند. اینکه در کدام روز فوریه بوده است در تاریخچه یاهو درج نشده است!
سایت Yahoo را میتوان آغازگر دستهبندی سایتها در وب دانست. هنگامی که پوشش کامل اینترنت ناممکن بود Yahoo بعنوان یک پرتال اینترنتی امکان جستجوی اینترنتی، عناوین خبری، پیامرسانها، پست الکترونیک، تصاویر، آگهیهای استخدام و موارد بسیاری دیگر را در خود جای داد. در حالی که دیگر پورتالهای مشهور آن زمان مانند Lycos و Excite یا در حال نزول بودند و یا توسط ماهیهای بزرگتر در حال شکار شدن بودند، این سایت همچنان به صعود خود ادامه میداد. هر چند که Yahoo در رقابت با Google چندان خوششانس نبود اما تاریخ وب شاهد موفقیتهای بسیاری است که در آنها نام Yahoo میدرخشد.
تبلیغات میان متنی
سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت. همچنین طراحی اپلیکیشنموبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل را با ما تجربه کنید.
ما متخصص بهبود سئو سایت هستیم.
تبلیغات میان متنی
5. ظهور WWW
در 25 دسامبر 1995، وب وارد دنیای آنلاین شد.
مهمترین لحظهای که بمحض بوجود آمدن وب در تاریخ آن ثبت شد. در 1990، Tim Berners Lee و Robert Cailliau در مرکز تحقیقاتی CERN در ژنو، ارتباط اینترنت را با اولین وبسرور برقرار کردند.
در اواخر سال 1992 تعداد وبسرورها 50 عدد بود که این تعداد در دو سال بعدش به 2500 عدد رسید و این روند رشد ادامه یافت.
وب دیگر هیچ جنبهای از زندگی ما را دست نخورده باقی نگذاشته است. این همان واقعیتی است که باعث میشود شما این مقاله را از روی صفحه مانیتور بخوانید نه از روی کاغذ.
6. eBay
در سوم سپتامبر 1995،eBay اولین حراجش را انجام داد.
مدت زیادی از زمانی که تنها راه فروش اثاثیه بدردنخور منزل، قرار دادنشان در حیاط برای فروش بود نگذشته است. چیزی که eBay آنرا دگرگون کرد. در حال حاضر دهها هزار شرکت کوچک و متوسط تجاری eBay را اصلیترین ویترین محصولات خود میدانند. بر اساس آنچه که eBay میگوید اولین چیزی که در eBay بفروش رسید یک اشارهگر لیرزی شکسته بود که به قیمت 14.83 دلار حراج شد. اما اینک، چندین میلیارد دلار ارزش نقل و انتقالاتی است که در این سایت انجام میشود.
7. Amazon
16 جولای 1995، Amazon تجاری شد.
سایتی که عنوان آن "بزرگترین انبار کتاب" است داستانهای بسیاری در خصوص مراحل تکاملش در خود جای داده است. مثلاً داستان زمانی که Jeff Bezos (بنیانگذار سایت Amazon) در ماشینی که همسرش، Mackenzie در حال رانندگی در مسیر منهتن و سیاتل بود، طرح تجاری خود را بر روی کاغذ مینوشت. یا تبدیل گاراژی در واشنگتن که اولین مرکز Amazon شد و در آن زنگی وجود داشت که قرار بود هر زمانی که محصولی فروخته میشود آن زنگ به صدا درآید.
این سایت انقلابی در دنیای تجارت تحت وب و خارج از آن ایجاد کرد و از سایتهایی بود که با شروع یک پروژه عجیب به موفقیت رسیدند.
8. Netscape
در ساعت 9:30 صبح 19 آگوست 1995، Netscape وارد بورس شد.
در آن زمان کسی نمیدانست این شرکتها چگونه اینگونه سرمایهدار میشوند. و البته بسیاری از سایتها هم نتوانستند که نمونه آن نابودی بسیاری از سایتهای داتکامی در سال 2000 بود. اما پس از آن مروگر Netscape متوجه رقیبی سرسخت یعنی همان Internet Explorer مایکروسافت شد و جنگ مرورگرها آغاز شد.
9. Google
در 7 سپتامبر 1998، Google شروع بکار کرد.
در سال 1995، در در ژانویه 1996، Sergey Brin و Larry Page وارد یک پروژه دانشجویی مشترک شدند. هدف این پروژه بهبود عملکرد موتورهای جستجوگر بود.
در اوایل 1998 آنها یک دیتابیس اینترنتی در خوابگاه Larry، با هدف جمعآوری اطلاعات در خصوص لینکهای بازگشت به راه انداختند. یکی از اولین کسانی که پیشنهاداتی در خصوص این پروژه به آنها داد David Filo، یک از مؤسسان Yahoo بود (این سایت، یکی از موتورهای جستجوگر آن زمان بود.) که شاید هنوز هم افسوس این حماقتش را بخورد!
در سپتامبر 1998، شرکت گوگل ثبت شد و در دره سیلیکون پا به دنیای تجارت گذاشت.
10. Drudge Report
در 17 ژانویه 1998، "Matt Drudge" افتضاح اخلاقی در مورد کاخ سفید و کلینتون موسوم به Monica Lewinsky را منتشر کرد.
این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که اولین خبر داغی است که قبل از نشریات چاپی و رسانههای تصویری، بر روی وب منتشر شده است؛ و البته آخرین بار هم نبود.
اتفاقاتی نظیر این باعث شد رسانهها خصوصاً رسانههای ضعیفتر به این موضوع پیببرند که با استفاده از روشهای سنتی نمیتوانند با سرعت انتشار این ابزار جدید یعنی وب رقابت کنند. برخی از آنها تصمیم گرفتند که عنوانهای خبری خود را قبل از چاپ بر روی اینترنت قرار دهند. حتی بعضی از آنها نسخه چاپی خود را کنار گذاشتند تا انحصاراً فقط بر روی اینترنت رسانهای با نام آنها وجود داشته باشد.
11. Wikipedia
15 ژانویه 2001، Wikipedia اولین پستش را ارسال کرد.
همه میتوانند کارشناس باشند. این موضوع کاملاً در Wikipedia ثابت شده است. دایرهالمعارفی آنلاین، که هر کس بیتوجه به تخصصش میتواند مطلبی به آن اضافه و یا مطالبی از آن را ویرایش کند. Wikipedia در حال حاضر 2 میلیون مقاله به انگلیسی و 7 میلیون در مجموع، در خود جای داده است.
Wikipedia مجموعهای بیپایان از بحثها، ویرایشها، بازنگریها و آرشیوهاست. نتیجه آن، گسترش مطالبی مختلف و بدون سانسور است که کاربران هنگام جستجوی یک موضوع از طریق موتورهای جستجوگر در اولین نتیجه جستجو به آنها وارد میشوند.
12. Friendster
مارچ 2003، Friendster ارتباطات را برقرار کرد.
My Space و Facebook هر دو از بهترین سایتهای شبکه اجتماعی هستند. اما نام هیچکدام از این دو اینجا نبود اگر Friendster وجود نمیداشت. این سایت آغازگر شبکههای اجتماعی تحت وب بود.
13. Oddpost
در 16 فوریه 2003، سرویس وبمیل Oddpost شروع بکار کرد.
تا سال 2003 هر کس که ایمیل در Yahoo یا Hotmail داشت در کنار آن هم یک نرمافزار مدیریت ایمیل هم روی کامپیوترش نصب بود و دلیل آن هم این بود که کار کردن با خود وبمیل بسیار طاقتفرسا و زمانبر بود. ایجاد هر تغییری در inbox و یا حذف اسپم محتاج طی مراحل مختلف و کلیکهای متعدد بود.
Oddpost نرمافزاری تحت وب ایجاد کرد که کار کردن با آن مثل این بود که آن نرمافزار بر روی هارد کامپیوترتان نصب شده. مدتی بعد Yahoo این شرکت را خریداری و از تکنولوژی آن برای سرویس وبمیلهایش استفاده کرد.
Oddpost برای اولین بار از نرمافزارهای واژهپرداز، صفحهگسترده و ویرایشگر تصاویر که همه آنها تحت وب بودند پرده برداشت و اینگونه برنامههای تحت وب رایج شدند.
14. Craigslist
در 24 اکتبر 2005، Craig Newmark لیست خود را منتشر کرد.
همانند بسیاری از اتفاقات مهم تحت وب، Craigslist با یک پروژه غیرتجاری شروع شد. در مارچ 1995، Craig Newmark لیست ایمیلی ایجاد میکند که اعضای آن میتوانستند مطالب مورد علاقهشان را در خصوص جزیرهشان با دیگر اعضا به اشتراک بگذارند.
در حال حاضر 450 نسخه محلی Craigslist در 50 کشور دنیا وجود دارد و بیش از 25 میلیون نفر هر ماه از آنها بازدید می کنند. این سایت نسخه اینترنتی نیازمندیهایی است که تا پیش از آن تنها در روزنامهها منتشر میشد.
15. Blogging Katrina
در ساعت 12 عصر 28 آگوست 2005، وبلاگ "The Survival of New Orleans " شروع بکار کرد.
در حالی که طوفانهای ساحلی در نیواوریلنز این شهر را ویران میکرد Michael Barnes در وبلاگش اینگونه نوشت: "ما در طبقههای دهم و یازدهم یک آسمان خراش در خیابان پودراس، در سمت راست خیابان چارلز هستیم. در اینجا ژانراتور، کنسرو غذا و آب داریم. ما کلاً 5 نفریم. من مطمئن نیستم که ارتباط ما با اینترنت متصل باقی بماند. من یک دروبین و یک اسلحه همراه خود دارم... اینجا دائماً طوفان است و سرعتش بین 175 تا 215 کیلومتر بر ساعت است. طوفان باد را از سمت خلیج به سمت دریاچه میکشاند. شهر ممکن است هیچگاه به حالت قبل برنگردد..."
بنابراین شاهدی با یک نام کاربری فاجعهای طبیعیای که در آنجا میگذشت را روایت میکرد. برای 5 روز Barnes و دیگر همکارانش تلاش کردند تا از این طوفان فرار کنند و در طول این مدت گزارشات و تصاویری از پناهگاهشان و آنچه میگذشت در وب منتشر میکردند. دهها هزار شهروند اینترنتی هر روز به این وبلاگ میآمدند و گزارشاتی که در CNN و New York Times هم یافت نمیشد را میخواندند.
این موضوع ثابت کرد که برخلاف تصور برخی، وبلاگها تنها نوشتههای درهم و نظرات پراکنده افراد مختلف نیستند؛ بلکه میتوانند آنقدر مهم و تأثیرگذار باشند که مطالبشان در تاریخ ماندگار شود.
پادکست که به فارسی «پادپخش» هم نامیده میشود در واقع همان وبلاگ صوتی (یا تصویری) است. اندیشههایی که این بار به جای نوشته شدن، صوت یا تصویر میشوند، سپس از طریق اینترنت به دستگاههای پخش صدای کاربران منتقل شده و سر آخر شنیده یا دیده میشوند. در واقع بیشتر آنان وبلاگهای صوتی هستند، که از جهاتی شبیه رادیو هستند و امکان شنیدن فایلهای صوتی رابه شکلی متفاوت به مخاطبان نشان میدهد. یکی از نکات اصلی پادکست که آن را از رادیو یا تلویزیون متمایز میسازد این است که اینجا کاربر است که محتوا را انتخاب میکند. لذا تولیدکنندگان محتوا عملاً برای تولید محتوای مناسب با یکدیگر وارد رقابت میشوند. رقابتی که نتیجه آن تولید محتوای بهتر است.
پادکست که به فارسی «پادپخش» هم نامیده میشود در واقع همان وبلاگ صوتی (یا تصویری) است. اندیشههایی که این بار به جای نوشته شدن، صوت یا تصویر میشوند، سپس از طریق اینترنت به دستگاههای پخش صدای کاربران منتقل شده و سر آخر شنیده یا دیده میشوند. در واقع بیشتر آنان وبلاگهای صوتی هستند، که از جهاتی شبیه رادیو هستند و امکان شنیدن فایلهای صوتی رابه شکلی متفاوت به مخاطبان نشان میدهد. یکی از نکات اصلی پادکست که آن را از رادیو یا تلویزیون متمایز میسازد این است که اینجا کاربر است که محتوا را انتخاب میکند. لذا تولیدکنندگان محتوا عملاً برای تولید محتوای مناسب با یکدیگر وارد رقابت میشوند. رقابتی که نتیجه آن تولید محتوای بهتر است.
به طور کلی گسترش اینترنت و فراگیر شدن دستگاههای پخش صدای دیجیتالی – همانها که به MP3 Palayer معروفند - از اصلیترین عوامل رشد فزاینده تولید و کاربرد پادکست هستند. از سوی دیگر، هم اینک اکثر گوشیهای موبایل، این دو بستر اصلی پادکست، یعنی اینترنت و دستگاه پخش صدا را در خود دارند. وجود 2/3 میلیارد مشترک تلفن همراه در جهان و پیشبینی افزایش یک میلیارد مشترک دیگر تا سال آینده، خبری نیست که «پادکستر»ها بتوانند به سادگی از کنارش بگذرند.
اما در کنار موج جهانی «پادکستینگ»، ایران امروز بیش از همیشه تشنه این پدیده نوپا ولی قدرتمند است.
-در ایران ضریب نفوذ تلفن همراه بالا است و عملاً بیش از 30 میلیون ایرانی در هر لحظه از شبانه روز، یک دستگاه پرقدرت تلفن همراه- که تنها یکی از توانایی هایش پخش صدا است - را با خود حمل میکنند. دستگاهی که متاسفانه هنوز به علت عدم فراگیر شدن GPRS خیلی برای اتصال به اینترنت استفاده نمیشود.
-ضریب نفوذ 28 درصدی اینترنت در میان ایرانیان هرچند زیاد نیست، اما برای «پادکستینگ» قابل قبول است. امروزه 18 میلیون ایرانی از روشهای مختلف، خود را به اینترنت میرسانند.
-متاسفانه با آنکه بیش از 80 درصد ایرانیان باسواد هستند اما به طور متوسط روزانه حدود 2 تا 10 دقیقه از وقتشان را صرف مطالعه میکنند. حقیقت این است که فرهنگ غالب در جامعه ما، فرهنگ شنیداری است. در جامعه ما «قصه شنیدن» جایگاهی ویژه دارد.
-معضل ترافیک خصوصاً در کلانشهرها باعث شده بسیاری از ایرانیان چندین ساعت از روز خود را در ماشین و در ترافیک سپری کنند. این اتلاف وقت هرروزه، بهترین فرصت را برای «شنیدن» فراهم میآورد.
همه آنچه گفته شد، یعنی آنکه جامعه ایران آماده پادکست است. کافی است پادکست مورد علاقهتان را از اینترنت دریافت کنید، آن را به دستگاه پخش صدایتان - که احتمالاً همان گوشی تلفن همراهتان است - منتقل کنید و در لحظه لحظه شلوغی ترافیک از فرهنگ شنیداریتان کمال استفاده را بکنید، هرچند هنوز بر سر اینکه «کتاب صوتی» هم پادکست محسوب میشود یا نه بحث است، اما به هر حال کاربرد هر دو بیاندازه شبیه است. پادکست میتواند کمک کند که مردم ایران به جای کتابی که نمیخوانند، لااقل کتاب «بشنوند».
تولید پادکست، ساده و ارزان است و ایران تشنه پادکست است. باید در مورد پادکست گفت و نوشت، تا هم بیشتر تولید شود و هم بیشتر استفاده شود.
2. طراحی سایت
3. سئو سایت
4. سئو
9. طراحی سایت
10. سئو سایت
این مطلب بخشی از مقاله 10 اشتباه برتر طراحی وب نوشته دکتر جاکوب نیسلون است.
این مطلب بخشی از مقاله 10 اشتباه برتر طراحی وب نوشته دکتر جاکوب نیسلون است.
1- نامناسب بودن امکان جستوجو:
چه وقت به سراغ بخش جستوجوی سایتها میروید؟ حتما زمانی که نتوانید به راحتی اطلاعات مورد نظرتان را پیدا کنید. کاربران هم از همین روش استفاده میکنند و هنگامی به سراغ بخش جستجوی سایت شما میروند که نتوانند از طریق راهنمای صفحه به اطلاعاتی که میخواهند دست پیدا کنند.
2- خوانندگان وب و فایلهای pdf
خوانندگان وب از فایلهای pdf دل خوشی ندارند. تصور کنید به سختی مشغول جستوجو و گشت زدن در وب هستید که ناگهان به یک فایل pdf میرسید و فاجعه رخ میدهد؛ فشردگی خطوط، مشکلات نرمافزاری، از دست دادن فرصت جستوجو و گم کردن مسیر جستجو از مواردی است که فایل PDF را کابوس خوانندگان وب میکند.
پس این شعار را فراموش نکنید: خداحافظ حروف و صفحههای چاپی و سلام فونتهای لاغر و ریز.
3- تغییر نکردن رنگ لینکهای دیده شده
برای کاربران آنلاین همیشه مهم است که چه لینکی را دیدهاند؟ چه لینکی را میبیینند؟ و چه لینکی را میتوانند ببینند.
لینکها کلید اساسی راهنمایی فرد به مطلب مورد نظرش است. پس خیلی مهم است که تفاوت رنگ بین لینکهای دیده شده و دیده نشده وجود داشته باشد.
فراموش نکنید آنها انتظار دارند بدانند وقتی روی بخشی که لینک شده کلیک کردند به کجا میرود و چه مطلب و یا بخشی را میبینند.
4- متنهایی که قابل اسکن چشمی نباشند(درک شوندگی در یک نگاه)
دیواری از تکست مقابل چشمان خسته کاربر وب، تزریق تجربه مرگآوری به دنیای تعاملی اینترنت است. بهتر است بدانید که چگونه برای وب بنویسید.
نوشتن برای وب و نوشتن برای رسانههای چاپی کاملا متفاوت است:
میانتیترها، بولتها، کلیدواژههای برجسته، پاراگرافهای کوتاه، هرم وارونه، ساده نویسی و بی طمطراق و بدون بازاریابی نوشتن از نکاتی هستند که شما باید برای وبنویسی در نظر داشته باشید.[الگوی خواندن صفحات وب این است: F]
5- استفاده از فونتهای ثابت
مشکل بیشتر وب سایتها وجود فونتهای ثابت است. فونتهایی لاغر و ریز که برای خیلیها خوانا نیستند. آمار نشان میدهد که تا سال 2004 حدود 9 میلیون نفر با سن بالای 65 سال از اینترنت استفاده میکردند. پس چطور میتوانند فونتهای ریز شما صفحه شما را بخوانند؟
6- عنوان صفحه
کاربران جدید بیشتر از طریق جستوجو در موتوهای جستوجو به سایت شما میرسند. عنوان صفحه که با تگ <title> همراه هستند معمولا در نتایج صفحات جستوجو (SERP) قابل کیلک هستند. این موتوها معمولا تا 66 کارکتر اول عنوان صفحه را نشان میدهند.
فراموش نکنید که این عنوان صفحه است که در لیست سایتهای محبوب کاربر(Favorites) ذخیره میشود. درضمن هیچگاه عنوان صفحه را با کلماتی مثل (the) یا (welcome to) شروع نکنید. این کار باعث میشود عنوان سایت شما به ناچار در زیر کلمات T و W در Favorites ذخیره شود.
عنوان سایت باید دقیقا با کلماتی شروع شود که هدف اصلی وب سایت شماست. کلماتی که کاربران در هنگام جستوجو از آن استفاده میکنند.
از طرف دیگر به کاربرانی فکر کنید که حرفهای هستند و با چند پنجره مختلف کار میکنند. بنابراین سعی کنید که با کوتاهترین کلمات عنوان سایت خودتان را نشان دهید تا در میان انبوه پنجرههای کاربر راحتتر دیده شود.
7- هر چیزی که شکل تبلیغات باشد
درنظر داشته باشید که کاربران وب معمولا هر چیزی که شکل تبلیغ دارد، رد میکنند و وقتی که کاربر پنجرهای را به این دلیل بست دیگر به جزییات آن پنجره فکر نمیکند.
بنابراین بهترین راه این است که از طراحیهایی که به شکل تبلیغات عرضه میشوند، دوری کنید.
دلایل محکمی برای این نظر وجود دارد:
• banner blindness: این بدان معناست که کاربران هرگز مسیر نگاهشان را بروی آگهیها و یا حتی هر چیزی که شکل آنها باشد نگه نمیدارند.
• animation avoidance: کاربران از هربخش چشمک زن و یا متنهای فلش براحتی میگذرند
• pop-up purges: کاربران قبل از باز شدن کامل هر پنجره pop-up آن را می بندند. تازه اگر pop-up blocker نداشته باشند.
8- حمله به طراحی پایدار
پایداری طراحی بزرگترین اصل در کاربردپذیری صفحات وب است. هنگامی که کاربران سایت شما از پایداری طراحی شما مطمئن باشند دیگر نگران این نیستند که چه اتفاقی در آینده می افتند چون آنها می دانند چطور تجربههای جدید بروی وب سایت شما شکل میگیرد.
9- باز شدن پنجره جدید
بازشدن پنجره جدید مثل کثیف کردن نمایشگر کاربر است. منصفانه نیست وقتی که طراحان از این روش برای حفظ کاربر بروی وب سایت خودشان استفاده میکنند.
شکست را قبول کنید و به جای این کار اجازه دهید اگر بروی لینک شما کلیک شد و چیز بدرد بخوری نداشتید بتوان با زدن دکمه برگشت به مسیر قبلی جستوجو برگشت. کاربران اصلا از این روش استقبال نمیکنند به خصوص اگر از نمایشگرهای کوچک استفاده کنند بعد از چند کلیک بروی لینکهای سایت شما دیگر نمیتوانند به صفحهای که از اول کلیک کرده بودند برگردند.
لینکها باید درست در همان صفحه باز شوند. اگر فردی خواست که لینکی را در صفحه جدیدی ببیند میتواند از دستور open in new window در مرورگر خودش استفاده کند.
10- جواب ندادن به سوال کاربر
هدف نهایی همه وب سایت ها کاربران هستند. آنها برای دیدن وب سایت شما دلیل دارند. اما تعداد بی شماری از وب سایتها به خوبی پاسخ کاربران خود را نمیدهند.
خیلی وقتها جواب بسیار ساده است اما کاربر آن را پیدا نمیکند چون شما به درستی آن را عرضه نکردید. گاهی توضیحات خسته کننده و زیاد شما درباره محصولات، آنها را از هدفشان دور میکند. آنها خیلی وقت ندارند که بتوانند همه چیز را بخوانند.
دنیس وانگ ( Dennis Hwang ) نام اصلیاش وانگ جونگ موک ( Hwang Jung-moak) جوانک 27 ساله از کره جنوبی، متولد شهر ناکس ویل در ایالت تنسی امریکا، زمانیکه تقریبا 5 سالش بود از آمریکا به زادگاهش شهر واچیون Gwacheon در کره جنوبی برگشت و شش سال دبستان را در مدرسه دولتی Gwacheon و دو سال بعدش را در دبیرستان Munwon در همان شهر گذراند. خودش میگوید که شیطنتهای دوران دبستان و دبیرستانش در کره جنوبی به او در خلق ایدههای لوگوهایی که برای گوگل میسازد کمک میکنند.
در سال 1992 پدرش برای انجام یک دوره تحقیقی به آمریکا رفت و دنیس و خانواده هم با او وارد آمریکا شدند. در شش ماه اول، دنیس حتی یک کلمه انگلیسی هم بلد نبود و نمیتوانست با همکلاسیها و معلمین ارتباط برقرار کند. او کم کم انگلیسی یاد گرفت. پدر مادرش به کره بازگشتند اما دنیس و برادرش برای ادامه تحصیل در آمریکا ماندند.
دنیس وانگ ( Dennis Hwang ) نام اصلیاش وانگ جونگ موک ( Hwang Jung-moak) جوانک 27 ساله از کره جنوبی، متولد شهر ناکس ویل در ایالت تنسی امریکا، زمانیکه تقریبا 5 سالش بود از آمریکا به زادگاهش شهر واچیون Gwacheon در کره جنوبی برگشت و شش سال دبستان را در مدرسه دولتی Gwacheon و دو سال بعدش را در دبیرستان Munwon در همان شهر گذراند. خودش میگوید که شیطنتهای دوران دبستان و دبیرستانش در کره جنوبی به او در خلق ایدههای لوگوهایی که برای گوگل میسازد کمک میکنند.
در سال 1992 پدرش برای انجام یک دوره تحقیقی به آمریکا رفت و دنیس و خانواده هم با او وارد آمریکا شدند. در شش ماه اول، دنیس حتی یک کلمه انگلیسی هم بلد نبود و نمیتوانست با همکلاسیها و معلمین ارتباط برقرار کند. او کم کم انگلیسی یاد گرفت. پدر مادرش به کره بازگشتند اما دنیس و برادرش برای ادامه تحصیل در آمریکا ماندند.
گوگل در اوایل، طراحی لوگوهایش را به هنرمندان خارج از مجموعه خود واگذار میکرد. در سال 2000، لری پیج و سرگی برین (بنیانگذاران گوگل) برای دستکاری و بهبود لوگوی چهارم جولای (روز استقلال امریکا)، از دنیس که رشته تحصیلیاش هنر و طراحی بود و بعنوان یک دانشجو گاهگاهی در گوگل هم بعنوان دستیار وب مستر و نگهداری سیستم کار میکرد خواستند تا بعنوان دستیار آرتیست، روی آن لوگو کمی کار کند. برین و پیج میخواستند که لوگوها یک اسانس و تم خودمانیتری داشته باشند و از آن حالت خشک و رسمی فاصله بگیرند. کار دنیس مورد توجه گوگل قرار گرفت و اولین لوگویی که مستقلا طراحی کرد برای بزرگداشت روز باستیل( فرانسه ) بود.
حروف "O" و "L" را ساده ترین، و اولین "G" در گوگل را سختترین حروف برای استفاده در طراحیهایش میداند و تابحال از حرف "E" ، بخاطر اینکه در آخر Google است کمترین استفاده را کرده. از "L" بعنوان چوب پرچم یا مشعل یا آدم برفی استفاده میکند. از "O" هم بیشتر بعنوان کدو تنبل روز شکرگزاری، کره زمین، مدال صلح نوبل و پرچم کره جنوبی استفاده کرده.
بخش هنری گوگل فقط یک کارمند دارد و آن هم دنیس است که در کنار شغل اصلیاش بعنوان وب مستر، لوگوها را هم طراحی میکند. لوگوهای دنیس را میلیونها بازدید کننده منتقد دنبال میکنند و هربار که لوگویی میکشد هزاران انتقاد و عیب و ایراد یا تشویق دریافت میکند.
لوگوهای گوگل را مدیران گوگل هر چند ماه یکبار به مناسبتهای مختلف سفارش میدهند و نهایتا این سرگی برین است که با خیره شدن به لوگو و دست به چانه، سبک سنگین طرحها را ارزیابی و تایید یا رد میکند.
البته دنیس برای طراحی لوگوهایی که جنبه خبری دارند (مثل سفر به سیاره مریخ) فقط چند ساعت وقت دارد و برای دیگر لوگوها چند روز یا ماه ...
لوگوهای مخصوص هر فرهنگ یا کشور را اکثرا فقط در سرچ باکس (دومین) ویژه همان کشور نمایش میدهند و کاربران سایر کشور/فرهنگها نمی توانند آن را ببینند. مثلا لوگوی نوروز را تقریبا فقط فارسی زبانها میبینند.
ویژگی اصلی لوگوها همانا خودمانی بودن و القای این احساس به بیننده است که صرفا، نه با یک کامپیوتر و ماشین، بلکه با آدمهایی از جنس خودشان طرفند.
همچنین اگر شما نیز علاقهمند به دانلود تمامی لوگوهای گوگل هستید، میتوانید این مجموعه را دانلود نمایید.
1. تبلیغات گوگل
5. طراحی سایت
6. سئو سایت
7. سئو