صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

چگونه گوگل کیفیت محتوا را تشخیص می دهد

الگوریتم های جست و جوی گوگل از عوامل بسیار متفاوتی استفاده می کنند که “سیگنال” نام دارند. این سیگنال ها برای تشخیص کیفیت محتوا استفاده می شوند. این سیگنال ها و اثربخشی هر کدام کاملا مخفی نگه داشته می شوند. اما نگران نشوید. زیر تولید کنندگان محتوا در تاریکی قدم بر نمی دارند.

این مقاله بخشی از عوامل و تأثیرگذاری هر کدام را برای شما توضیح خواهد داد. بسیار مهم است که بعد از خواندن این مقاله نه تنها به راهنمای کیفیت محتوای گوگل توجه کنید، بلکه آن را به عنوان بخشی درونی از تولید محتوای اینترنتی بکار گیرید. آمار گوگل نشان می دهد که در هر ۲۴ ساعت ۲ میلیون مقاله و پست خاص در بلاگ ها منتشر می شود. با توجه به این حجم بالای آمار، هدف رسیدن به رتبه یک در نتایج جست و جوی گوگل در یک عبارت کلیدی رایج، کاری غیرممکن به نظر می رسد!

کیفیت محتوا چیست؟

سئو همه چیز من و شما شده است. جناب آقا ی مت کاتز ( دوست و دشمن چندساله ما ) و اعضای تیم او در وب-اسپم یک سایت به نام راهنمای وب مستر(Webmaster Guideline) را طراحی کرده ایم. این راهنما به سایت شما کمک میکند تا گوگل شما را پیدا کرده و بعد از شاخص بندی، رتبه شما را مشخص کند.” این سایت نکات فنی و تجربیات کاربران را بیان می کند. سپس این سایت به مسئله کیفیت محتوا می پردازد. در این راهنما به صراحت بیان شده است که راهنماهای متفاوت با هدف درک دقیق طراحی نشده اند. پس برای برند شما بهتر است تا از اصول گمراه کننده این راهنماها استفاده نکنید. بلکه بهتر است شما از اصول پایه پیروی کنید. در ضمن هیچ جایگزینی برای خواندن آن به جای راهنمای گوگل وجود ندارد و تنها شما می توانید از روش های اصلی زیر، رتبه خود را بالا ببرید:

  • سعی نکنید افراد را گول بزنید. از روش های غیر خلاقی و منفی استفاده نکنید.

  • زمان و منابع مناسب خرج کرده تا در تخصص مخصوص شما، از دیگران متمایز شوید. شما باید ارزش ویژه برای کاربران خود ایجاد کنید.

گوگل همین طور با سازمان های دیگری نیز قرار داد دارد. این سازمان ها از کارمندان خود می خواهند که کیفیت نتایج جست و جو را با انجام دادن جست و جو بررسی کنند. این بازخورد کیفیت محتوا را مشخص نکرده و بر رتبه شما تأثیری ندارد. این کار برای بررسی عملکرد بهینه الگوریتم در شاخص گذاری کیفیت جست و جو ها صورت می گیرد.
گوگل دسته بندی های متفاوتی برای محتواها دارد. این کار باعث می شود کیفیت محتوا در نیچ خود مشخص شود. محتوای حیاتی همان محتوایی است که سایت شرکت در مورد محصولات یا خدمات خود ارائه می کند. اما محتوای مفید می تواند به سوالاتی پاسخ دهد که وب سایت شما به آنها پاسخ ندارد است. در ضمن بازنگری و تحلیل محصولات و خدمات و پیشنهادات در مورد روش استفاده نیز از محتوای مفید محسوب می شوند. محتوای مرتبط شامل یک بازنگری، توسعه محتوای قبلی یا شاید پاسخ به سوالات سطحی تر می شود. این محتوا معمولا به سوالات ساده و معمولی افراد در مورد خدمات و محصولات جواب می دهد. محتوای بی ربط مشخصا محتوایی است که هیچ ربطی به عبارت کلیدی جست و جو شده ندارد.
این سازمان های ثالث به طور دستی با اسپم ها مبارزه می کنند. یعنی این سازمان ها محتوای بی ربط را از محتواهای دیگر جدا می کنند. در ضمن این سازمان ها، مسئول پیدا کردن حقه های غیراخلاقی شامل Redirect و کلوکینگ(Cloaking)، لینک های غیرطبیعی، هک کردن، محتوای خودکار، اسپم های کاربران، نوشته های مخفی، سوء استفاده از کلمات کلیدی و محتوای بی ارزش نیز هستند.
بعد از چند بار لو رفتن راهنمای رتبه بندی جست و جو، مدل تفسیر شده از سند برای تمام افراد منتشر شد. این سند ۴۳ صفحه ای حاوی اطلاعاتی می شود که تقریبا هیچ ربطی به بازاریابی درون گرا ندارد. اما تعریف اسپم کردن در این سند بسیار ارزشمند بوده و به شما کمک می کند، بدون نیت از سپمر ها محسوب نشوید.

کیفیت برای استراتژی محتوایی شما چه معنایی دارد.

آقای کاتز بازاریاب های اینترنتی را تشویق کرده تا ” کیفیت محتوای خود را بالا ببرند”، مخصوصا از نظر قبول پست های مهمان. به زبان شفاف تر، اصیل بودن و کیفیت از نظر گوگل، رابطه ای متقابل دارند. راهنماهای رتبه بندی جست و جو بیشتر بر تخصص و اقتدار تمرکز می کنند. پس اگر شما تنها اصول پایه (اصول بیان شده در راهنماها) را دنبال می کنید، به هیچ وجه اصالت محتوای خود را به گوگل نشان نمی دهید. حتی شما نمی توانید به گوگل نشان دهید که تلاش می کنید ، محتوایی اصیل و با کیفیت ارائه کنید. نوشتن چیزی که قبلا رقبای شما در مورد آن مقاله نوشته اند، هیچ سودی نخواهد داشت، مگر اینکه مطلب شما ارزشی را به موضوع اضافه کند. استفاده کردن از محتوای رقبا و ایجاد کمی تغییر کوچک در آن، حتی می تواند عواقب مضر نیز به همراه داشته باشد.
آیا تلاش مداوم برای تمایز پیدا کردن در کیفیت، بدین معناست که شما باید تنها بر اخباردزدی، تمرکز کرده یا اینکه تنها بر محتوایی تمرکز کنید، که تا به حال پوشش داده نشده است؟ نه، این تنها راه شما نیست. اما این راه ها باعث افزایش ارزش به محتوا می شوند. این محتوای ارزشمند بازتاب دهنده صدا و شخصیت شرکت شماست. مدیر شما باید انرژی زیادی را صرف راه اندازی شرکتی کند که باعث افزایش ارزش به بازار می شود. محتوای تولید شده توسط شرکت شما نیز باید همین کار را انجام دهد. این محتوا باید حضور قدرتمند شما در بازار را با افزایش ارزش به صنعت شما، نشان دهد.
کیفیت به معنای بررسی عمیق تر موضوع مورد تمرکز شرکت شماست. این به معنای تمرکز بیش از حد بر یک موضوع نیست. شما باید بر موضوعات متفاوت تمرکز کنید. اما شما باید هر کدام از موضوعات را به طور عمیق پوشش دهید. محتوا باید طوری باشد که مطابق با شخصیت خریداران باشد. شما می توانید از شخصیت و توان تجاریی استفاده کنید که در بازار شما کاملا جدید و نو آورانه است. البته، شما هر مدل که محتوای خود را به نمایش می گذارید، باید به یاد داشته باشید، که محتوا باید ارزش افزوده داشته باشد. برای این کار باید مقالات دیگر در صنعتتان را بررسی کرده و ببینید مسایل تا چه حد پوشش داده شده اند. شما می توانید از این مقالات نکته برداری کنید. این نکات برای نوشتن محتوایی با ارزش مفید خواهد بودند. شما باید هر چه بیشتر بر مسایل خاص خودتان تمرکز کنید. سعی کنید مسایل را از نقطه نظری تازه بیان کنید. مقایسه های منطقی اما نوآرانه انجام دهید.
اگر شما کارآفرینی نوپا هستید، شیوه و صدای خاص خود را به دیگران نشان دهید. از دانش خود استفاده کرده و مسایل را تفسیر کنید. نحوه اشتراک گذاشتن محتوای با کیفیت به خودتان مربوط می شود، اما محتوا باید آنقدر متفاوت باشد که باعث افزوده شدن ارزش به موضوع اش شود.

کیفیت محتوا باید در راستای استراتژی شما باشد

 کلوکینگ
 متن(تکست) مخفی
 سوء استفاده از کلمه کلیدی
• عنوان های صفحه گمراه کننده
ممکن است در نتایج جستجوی فارسی همچنان به علت عدم سود دهی مناسب برای گوگل مطالب بالا زیاد مهم نباشند ولیکن این ها عملکردهایی هستند که گوگل آنها را ممنوع اعلام کرده است، اما تنها روش های سئو منفی محسوب نمی شوند. به نظر من :
 تنها به این خاطر که گوگل در حال حاضر چیزی را منع نمی کند، بدین معنی نیست که مسایل خاص را قبول دارد.
اگر شما از کلمات کلیدی دنبال دار به طور غیرطبیعی استفاده کنید، رتبه شما در صفحات جست و جو پایین نمی آید؟ شاید این طور باشد. اما توجه داشته باشید که اگر در حال حاضر چنین اتفاقی رخ ندهد، حتما در آینده اتفاق خواهد افتاد.
البته یک مسئله جالب در راهنمای گوگل وجود دارد. در این راهنما به شما پیشنهاد می شود از خود چنین سوالی بپرسید ” اگر موتور جست و جو وجود نداشت، چنین کاری را انجام می دادید؟
آیا بازاریابی محتوای در فضای دیجیتال، بدون وجود موتورهای جست و جو، هیچ معنایی خواهد داشت؟ بعضی از متخصصین جست و جو چنین فرضیه ای داده اند که در آینده اینترنت آنقدر از محتوا اشباع می شود که موتورهای جست و جویی مثل گوگل، بینگ و یاهو، بی استفاده تلقی خواهند شد. اما این زمان در آینده ای بسیار دور قرار دارد(البته اگر فرضیه را درست در نظر بگیریم!). در این میان، ما باید بهترین عملکردها را برای نوشتن محتوا مناسب با شخصیت خریداران در بازار هدف، دنبال کنیم. ما باید محتوایی بسازیم که مفید بوده و ارزش ویژه در خود جای داده است. محتوا باید طوری باشد که افراد به عنوان منبع به آن رجوع کنند و طوری طراحی شده باشد که تجربه کاربری مناسبی برای بازدیدکنندگان به همراه داشته باشد.

آیا راهنماهایی های کیفیت محتوای گوگل کافی هستند؟

آیا راهنمای کیفیت محتوای گوگل حاوی تمام اطلاعاتی می شود که برای موفقیت تجارت الکترونیک شما الزامی هستند؟ آیا شما می توانید با پیروی از این راهنما محتوای با کیفیت بسازید؟ احتمالا جواب منفی است، اما این راهنما بهتر از هیچ چیز است. توجه داشته باشید که گوگل از تولید کنندگان محتوا و متخصصین سئو متنفر نیست. او تنها از افرادی دوری می کند که حاضر نیستند به روش های قانونی و طبیعی وب سایت دارای اقتدار بسازند. شبکه های اجتماعی را نیز از دست ندهید……

ساختن چنین وب سایتی به زمان و منابع زیادی نیاز دارد. هیچ میانبری در این راه قابل قبول نیست! مثلا همین بانی اسپرت خود ما برای کسب رتبه مسیری ۸ ماهه را طی کرده است !


4 نکته برای بهبود بخشیدن بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه، بیش تر کسب و کارها به قدرت رسانه های اجتماعی در تأثیرگذاری بر ایجاد روابط یک به یک با کاربران، واقفند و اکثر آن ها در شبکه ها و رسانه های اجتماعی ای که برای کاربرانشان مهم است، حضور دارند. از آن جایی که دو سوم کاربران اینترنت در سراسر دنیا، در رسانه های و شبکه های اجتماعی فعالند، نیازی به مقدمه چینی در مورد فراگیر شدن این پدیده در دهه گذشته و تقویت بازاریابی در این حوزه نیست.

با این حال، علی رغم تمام هیاهوی موجود درباره این رسانه ها، بازاریابی در رسانه های اجتماعی هنوز محدود به ارسال یک یا دو update در روز و پاسخگویی به نظرات مشتریان در مورد آن هاست. اما واقعیت این است که با تلاش بسیار اندک، می توان بیش تر از مزایای این رسانه بهره برد.در این مقاله نگاهی انداخته شده به برخی از کارهایی که از طریق رسانه های اجتماعی قابل انجام است و روش دیگری برایش متصور نیست.

1- کسب شناخت عمیق از فرد فرد مشتریان

رسانه های اجتماعی، تمام فعالیت های followerهای شما را ردیابی می کنند و داده ها و اطلاعاتی غنی از جنبه های جمعیت شناختی، روانشناختی و رفتاری در مورد آن ها در اختیار شما می گذارند. شما می توانید بفهمید که کاربران شما مصرف کننده چه رسانه هایی هستند، در چه ساعاتی از شبانه روز در رسانه های اجتماعی فعالند، چه برندهای دیگری را دوست دارند و در اوقات فراغتشان چه می کنند که تمام این ها شواهدی هستند که شما را در فروش بهتر به مخاطبینتان یاری می کنند. رسانه های اجتماعی همچنین، به شما این امکان را می دهند که با تنها یک پست، مشتری را مشارکت دهید و به او حس شهرت و اهمیت داشتن را منتقل کنید و رابطه ای قوی با وی ایجاد کنید.

article_image_one_535.jpg

2- تأثیرگذاری بر تفکر مشتریان

محتوایی که شما در رسانه های اجتماعی ارسال می کنید، ابزاری قوی است که به شما این امکان را می دهد که واکنش مطلوبتان از سوی مخاطبین را به دست آورید. از پست های طنزآمیز که سرگرم کننده اند گرفته تا پست های آموزشی که آگاهی بخش هستند و پست های عاطفی که پیوندها را عمیق می کنند دسته ای از اهدافی هستند که شما تنها با ارسال یک پست در رسانه-های اجتماعی به آن ها دست خواهید یافت. نیروی محرکه حرکات دموکراسی خواهانه در خاور میانه تحت عنوان بهار عربی، رسانه های اجتماعی بودند. چالش سطل یخ در سال ۲۰۱۴ نیز یکی دیگر از نمونه های تأثیرگذاری این رسانه هاست. همچنین تأثیر این رسانه ها در انتخاب اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا در اولین و دومین دوره ریاست جمهوری اش، به وضوح مشهود است.حتی اگر به دنبال ریاست جمهوری نیز نباشید، رسانه های اجتماعی باز هم می توانند در شکل دهی به ذهن مخاطبین و تغییر نگرش به کسب و کارتان به شما کمک کند.

3- تولید محتوای به صورت مشترک با مشتریان

بازاریابی تا همین اواخر یک امر یک طرفه بود. کسب و کارها به امید دیده شدن تبلیغاتشان، آن ها را در تمام رسانه هایی که احتمال داشت مشتریانشان به آن ها دسترسی داشته باشند، منتشر می کردند و امید داشتند که این تبلیغات را در هنگام خرید به یاد بیاورند و بر خریدشان تأثیر بگذارد. این یعنی شما سرنوشت کمپین بازاریابی تان را به شانس واگذار کنید. رسانه های اجتماعی تضمین می کنند که شرایط دیگر این چنین نخواهد بود. اکنون شما می توانید دقیقاً بخش دقیق و درست کاربران را هدف گذاری کنید و مطابق با ذائقه آنان با آن ها ارتباط برقرار کنید و آن ها نیز محتوای شما را منتشر خواهد کرد. بنابراین، دیگر دیده شدن کمپین بازاریابی شما، به شانس واگذار نمی شود و به لطف رسانه های اجتماعی، وضعیت بهتر شده است. اکنون شما می توانید حتی یک قدم فراتر نیز بگذارید و کاربران را دعوت کنید تا در محتوا تولید محتوا همراه شما باشند و به آن ها حس مالکیت برندتان و پیام های آن را منتقل کنید.شبکه های اجتماعی نوظهور مثل Flyreel به کاربران و برندها این امکان را می دهند که کلیپ های ویدیویی کوتاه بسازند و آن ها را به هم وصل کنند و یک قطعه منسجم را منتشر کنند.

4- جذب کردن کاربران محلی با هدف گذاری جغرافیایی دقیق

در گذشته بازاریاب ها مجبور بودند از تکنیک های «spray and pray» استفاده کنند و امیدوار باشند که پیام های بازاریابی آن ها توسط مخاطبین مورد هدف آن ها دیده خواهد شد. با استفاده از تبلیغات پرداخت بر کلیک با هدف گذاری جغرافیایی گرفته تا iBeaconها که پیام هایی را برای گوشی های هوشمند کاربران داخل فروشگاه ها می فرستند، برندها می توانند کاربرانشان را هر جا که می روند، تعقیب کنند. اپلیکیشن هایی نظیر ۷dayz کاربران را حتی توانمندتر نیز می سازند. کاربران می توانند مطالب جالبی که مردم یا کسب و کارها در مورد هر جایی که می روند و مربوط به بازه زمانی هفت روز قبل است، را ببینند. ماهیت بصری این اپلیکیشن به کسب و کارها این امکان را می دهد که محتوایی غنی را در زمان و مکانی مناسب با کاربران خود به اشتراک بگذارد. رسانه های اجتماعی مانند کفش های مخصوص دویدن فراموش شده پشت کمد هستند. آن ها فقط به دویدن شما کمک نمی کنند، بلکه با هر قدم دنیایی از کشفیات جدید را به روی برند شما می گشایند.

پیدا کردن راه حل در افت ناگهانی سایت

ترافیک سایت شما روز به روز کاهش پیدا می کند .این اتفاق می تواند در یک چشم به هم زدن رخ دهد ، تمام رویای های شما به یک واقعیت دردناک تبدیل می شوند .شاید این اتفاق برای سایت شما نیز رخ داده باشد که ناگهان موارد جستجوی سایت شما رفته رفته در صفحه های اول موتورهای جستجو کم و کم تر شود و ترافیک سایت شما تا ۸۵ درصد کاهش پیدا کند .

اگر شما هم درگیر این بحران هستید ، میتوانید از این مقاله به خوبی بهره مند شوید .این مقاله شش پرسش و پاسخ را به ترتیب اهمیت ایجاد نموده تا شما دلیل یا دلایل افت ناگهانی سایت خود در موتورهای جستجو را بیابید.قبل از شروع پرسش و پاسخ ، در صورتی که سایت خود را از قبل در Google Webmaster ثبت نموده اید ، با استفاده از اکانت جیمیل خود وارد بخش Google Analytics شده و به در منوی سمت چپ سایت ، مراحل زیر را طی نمائید :

Traffic Sources->Sources->Search->Organic and select a 6 month date range

article_image_one_183.jpg
article_image_two_183.jpg

حال برای سایت شما یک نمودار رسم می شود که آمار بازدید از سایت شما را در ۶ ماه گذشته نمایش می دهد ، اگر این نمودار ، همانند شکل فوق باشد . حتما سایت شما با یک مشکل جدی رو به رو می باشد .( تصویر شماره 1)

سوال اول : آیا Google Analytics به شما اخطار یا راه پیگیری نداده است؟
شاید زمانی که افت ناگهانی جستجو برای سایت شما رخ می دهد ، Google Analytics ، پیغامی مبنی بر حل این مشکل به شما داده باشد برای اطلاع از پیغام و همچنین رفع ابزار های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده نمائید همانند:
۱) افزونه ای برای فایرفاکس https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/ga-is-google-analytics-install/
۲) افزونه ای برای گوگل کروم (ساخت شرکت گوگل ) : https://chrome.google.com/webstore/detail/jnkmfdileelhofjcijamephohjechhna

سوال دوم : آیا تغییر ناگهانی در وب سایت رخ داده است ؟
گاهی اوقات پیش می آید که سایت خود را مجددا طراحی می نمائید (طراحی دوباره)، یعنی چند روزی سایت به نمایش گذاشته نمی شود و همچنین آدرس دیگری را در این چند رو فراهم نکرده اید که ، سایت شما در این مدت به آدرس دیگری redirect شود ، این عمل یاعث نابودی رتبه سایت شما می شود ، علاوه بر این ، این تغییرات ممکن است فقط به طراحی مجدد قالب محدود نشود ، بلکه اگر شما محتوای سایت خود را حذف کرده باشید یا اینکه به گونه ای حذف شده باشند یا ساختار سلسله مراتبی سایت خود را تغییر داده باشید ، این کار عواقب چندان جالبی را برای شما نخواهد داشت ، برای حل این مشکل نیز یک راه گریزی نیز وجود دارد ، برای این کار شما می توانید از پایگاه Wayback Machine استفاده نمائید ، این پایگاه ، Archive مطالب سایت شما را نگهداری خواهد کرد .

نکته :
این پایگاه از دامنه های ir پشتیبانی نمی کند.!

در ضمن اگر شما از یک CMS خاص برای مدیریت سایت خود استفاده می نمائید ، در صورتی که یک تغییر ناگهانی ناخواسته در سایت شما پیش آید. این CMS ها Log هایی را ذخیره می کنند که دلیل این کار را برای شما بیان خواهند کرد.

سوال سوم : آیا سایت شما هک شده است؟
همیشه هک کردن یک وب سایت به معنای از بین بردن آن نیست ، هکرها ممکن است بدون این که شما متوجه شوید ، سایت شما را به یک اسپم تبدیل کنند ، حتی می توانند یک دایرکتوری پر از اسپم در سایت شما ایجاد نمایند ، بدون اینکه شما متوجه شوید ، و زمانی که موتورهای جستجو به سراغ سایت شما می آیند ، سایت شما را به عنوان یک سایت اسپم تشخیص داده و بدین گونه رتبه سایت شما ویران می شود.
نصب ابزار وب مستر گوگل و بینگ مایکروسافت کمک بسزایی در امر تشخیص آسیب پذیری سایت خواهند نمود ، همچنین استفاده از کلمه کلیدی links برای وب سایت ها همانند links:yoururl در گوگل شما را در شناسایی اسپم ها راهنمایی می نماید.
مراحل جلوگیری از هک شدن سایت بستگی به CMS مورد استفاده توسط سایت دارد ، این موارد می تواند شامل ، Backup گیری از اطلاعات و محتویات سایت ، تغییر پسورد FTP ، کلمه عبور سایت و پایگاه داده باشد.
به صورت عمومی برای حفظ امنیت بیشتر سایت خود سعی کنید :

همواره از آخرین نسخه CMS سایت خود استفاده نمائید
از کلمات عبور (Passwords) پیچیده و ترکیبی استفاده نمائید .
از ورژن های مختلف سایت خود به صورت اتوماتیک Backup بگیرید.
از ابزارهای وب مستر بینگ و opt-in در ایمیل ها استفاده نمائید.
نکته :
Opt-in به معنای جمع آوری ایمیل ها می باشد البته نه برای سوء استفاده به عنوان اسپم .

سوال چهارم : آیا موتورهای جستجو ، الگوریتم خود را آپدیت کرده اند ؟
زمانی ممکن است سایت شما در عین بروزرسانی ، انجمن خوب ، وبلاگ خوب و… به طور ناگهانی دچار افت قابل توجهی از سوی موتورهای جستجو شود ، اگر وب سایت شما نیز قربانی یک به روزرسانی الگوریتم می باشد .در ابتدا باید تجزیه و تحلیل کنید که موتورهای جستجو در الگوریتم جدید خود ، نسبت به چه استراتژی هایی حساس شده و ان را تقلب به حساب می آورد ، اگر این مسئله تغییر الگوریتم به صورت عمده باشد ، ممکن است لازم باشد شما نیز ساختار سلسله مراتبی سایت خود را از قبیل محتوا ، لینک ها و … تغییر دهید.

سوال پنجم :آیا شما در رتبه بندی توسط موتورهای جستجو مجازات شده اید؟
اگر موتورهای جستجو الگوریتم خود را آپدیت کنند و شما همواره خود را به صورت متقابلی بروزرسانی نکنید ، شما دچار یک افت قابل توجه از لحاظ رتبه بندی خواهید شد ، به طور خلاصه ممکن است که شما در گذشته از لینک های خراب یا محتوای اسپم در سایت خود استفاده کرده باشید و با الگوریتم جدید موتورهای جستجو مواجه شده باشید ، این الگوریتم های جدید ، لینک ها و محتوای اسپم شما را شناسائی نموده اند ، و اینگونه سایت شما با افت رتبه بندی مجازات خواهد شد ، برای حل این مشکل بهتر با یک مشاور سئو مشورت نمایید.

سوال ششم : آیا سایت شما قربانی سئو منفی نشده است ؟
اگر شما هیچکدام از ۵ مشکل قبلی را نداشته اید ، و هنوز هم شما دچار افت ناگهانی در موتورهای جستجو می باشد ، ممکن است که شما قربانی سئو منفی شده باشید ، سئوی منفی مجموعه فعالیت هایی است که معمولاً رقیبان کاری شما در اینترنت برای کاهش رتبه سایت شما و نمایش سایت خود در رتبه های بالاتر صفحه نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر انجام می دهند.برای کمک به حل این مشکل ، ابزارهایی طراحی شده که می توانید از آن ها برای حفاظت سایت خود در برابر سئوی منفی استفاده نمائید . به زودی در بخشی دیگر به معرفی این ابزار ها می پردازیم.


 

نکات کلیدی در هنگام طراحی مجدد وب سایت های قدیمی

معمولا تمامی وب سایت ها پس از مدتی نیاز به طراحی مجدد دارند . اما قبل از آن که طراحی مجدد یک وب سایت آغاز شود بهتر است در مورد مسائلی مهم تصمیم گیری شود که در ادامه برخی از این موارد را با هم مرور خواهیم کرد .

همیشه این مسئله را در نظر داشته باشید که در وب سایت فعلی آیا عناصر و یا صفحات مناسبی وجود دارند که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان سایت قرار گرفته باشند. در صورتی که پاسخ به این مسئله مثبت است حتما این فاکتورها را شناسایی کنید تا در وب سایت جدید هم مجددا از این صفحات و عناصر مفید استفاده شود.

یکی از ساده ترین سئوالات و یا شاید اولین سئوال این است که آیا سایت شما واقعا به طراحی مجدد نیاز دارد؟ درست است که وب سایت نقش بسیار مهمی در جلب مشتریان بیشترو معرفی بهتر شرکت و یا محصولات شما میشود اما دقت داشته باشید در صورتی که سایت فعلی شما از دید یک فرد متخصص به خوبی از عهده این امر بر می آید دلیلی برای طراحی مجدد سایت وجود ندارد. ممکن است تنها با برخی تغییرات کوچک سایت شما به یک سایت مطلوب تبدیل شود و واقعا نیازی به طراحی مجدد نباشد .

معمولا بیشتر سایت ها برای اضافه کردن ویژگی های بیشتر به طراحی مجدد نیاز دارند و نه تنها ظاهر جدید .به عنوان مثال ممکن است سایت قدیمی شما با زبان HTML نوشته شده باشد و امکان بروزرسانی سایت شما در بخش مدیریت وجود نداشته باشد و یا امکان عضوگیری و یا پیگیری سفارشات در سایت فعلی وجود نداشته باشد. با توجه به این مسائل قطعا طراحی یک وب سایت جدید با هسته و سیستم مدیریت جدید بهترین راه حل است.اما ممکن است در هسته سایت فعلی شما تمامی نیازهای شما لحاظ شده باشد و تنها ظاهر وب سایت شما نیاز به بازسازی و یا حتی قالب جدید داشته باشد. در این حالت بهترین کار طراحی یک قالب ظاهری یا تمپلیت جدید برای سایت است و واقعا نیازی به طراحی مجدد سایت از ابتدا نیست. با طراحی یک قالب جدید ظاهر وب سایت شما جذاب تر خواهد شد و نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی نیز نخواهد بود. قبل از آن که شروع به طراحی مجدد وب سایت نمایید بهتر است از طراح وب سایت خود بخواهید تا تمامی مشخصات فنی سرور هاست شما را دقیقا مورد بررسی قرار دهد تا در حین جابجایی سایت جدید با سایت قدیمی با مشکل مواجه نشوید. دقت داشته باشید که تعویض سرور معمولا راه حل نهایی است و تا حد امکان در صورتی که از هاست خود راضی هستید از تغییر دادن سرور اجتناب کنید.

این روزها CMS های بسیار مناسب با امکانات بالایی در دسترس کاربران هستند. از جمله محبوب ترین CMS ها میتوان به جوملا و وردپرس اشاره کرد. اگر نیازهای شما با امکانات موجود در این دسته از CMS ها منطبق میباشد بهتر است از یکی از این سیستم ها برای مدیریت وب سایت خود استفاده کنید. در واقع با استفاده از این سیستم ها شما نیز به جمع میلیونی کاربران این سیستم ها ملحق میشوید و در آینده نیز جهت پشتیبانی و بالا بردن امکانات سایت تنها به یک شرکت و یا شخص خاص متکی نخواهید بود . ظاهر کاربری سایت همیشه در اولویت است. بهتر است قبل از شروع به بازسازی سایت سری به وب سایت رقبا خود بیندازید و از نکات مثبت موجود در وب سایت آنها ایده بگیرید و به طراح وب سایت جدید خود منتقل کنید. با توجه به استفاده کاربران از موبایل و یا تبلت برای مرور اینترنت حتما به Responsive بودن قالب سایت جدید دقت کنید. در واقع در قالب نوع ریسپانسیو وب سایت شما به درستی در تمامی ابزار و وسایل گوناگون نمایش داده میشود. همیشه این مسئله را به خاطر داشته باشید که ممکن است به هر دلیلی در آینده شما نیاز به اعمال تغییرات در وب سایت از جانب یک طراح جدید داشته باشید. پس حتما اطمینان حاصل کنید که سورس و کد اصلی وب سایت از جانب طراح وب سایت به شما تحویل داده میشود. اگر این کدها را در اختیار نداشته باشید در آینده در صورتی که به طراحی فعلی وب سایت خود دسترسی نداشته باشید برای اعمال تغییرات و یا اضافه کردن امکانات جدید در سایت با مشکل مواجه خواهید شد.

گوگل این روزها به ابزاری مهم برای معرفی وب سایت شما با مخاطبین جدید محسوب میشود پس حتما از طراحی هماهنگ سایت خود با موتور جستجوگر گوگل اطمینان حاصل کنید. درست است که معمولا طراحان وب سایت هزینه جداگانه برای بهینه سازی یا SEO سایت دریافت میکنند اما در صورتی که سایت شما از اساس با موتورهای جستجوگر هماهنگ نباشد قطعا نتیجه مطلوبی در گوگل و یا سایت های مشابه به دست نخواهید آورد.

پا نوشت:

1.      سئو

2.      طراحی وب سایت

3.      طراحی سایت شرکتی

4.      طراحی سایت فروشگاهی

5.      طراحی سایت تهران

6.      طراحی سایت

چگونه ویژگی های یک سایت خوب و کامل را رعایت کنیم

درمیان سایت هایی که هر روز از آن ها بازدید می کنید یک سری سایت ها هستند که شمارا جذب خود میکنند و خیلی واضح شما را به هدف خود میرسانند.دراین مقاله داشته های خود را درمورد یک وب سایت خوب و کامل به شما ارائه خواهم داد.

اولین چیزی که بایستی در طراحی سایت رعایت شود داشتن یک سری برگه هاست ، این برگه ها شما صفحه ی درباره ما، که شامل توضیحات کاملی از کسب و کار شما و مدیر سایت است که باعث آشنا شدن بازدیدکنندگان و جلب اعتماد آن ها به شما خواهد شد .

در صفحه ی درباره ما به چند سوال کاربر پاسخگو باشید : اینکه شما که هستید؟ چه خدماتی ارائه میدهید؟ خدمات شما چه ویژگی هایی دارد؟ سابقه خود را بگویید؟ مشتریان شما چه کسانی بوده اند؟ وجه تمایز و نقطه قوت شما با سایر رقبا در چیست؟ این ها سوالاتی هستند که باید در صفحه درباره ما به آن ها پاسخ داده شود. صفحه ی دیگر صفحه تماس با ما است که در آن آدرس شما، شماره تماس، شماره پیامک، و ایمیل شما در آن قرارگرفته است. یک فرم تماس هم برای راحتی در امر تماس در آن تعبیه شده است.

صفحه ی دیگر صفحه ی تبلیغات است و در سایت های لازم گنجانده میشود و در آن تعرفه تبلیغات در موقعیت های خاص سایت برای کاربران نوشته میشود دومین مساله لینک صفحات به صفحه اصلی و داشتن یک منوی مرتب در وب سایت است بطوری که وقتی کاربر در هرکجای سایت بود به راحتی بتواند به صفحه اصلی و یا سایر صفحات دسترسی پیدا کند. قابلیت جستجو در سایت از موارد مهم دیگر است که به کاربر کمک میکند با وارد کردن کلمه کلیدی در فیلد مربوطه و فشردن دکمه جستجو به مطلب مورد نظر دستیابی پیدا کند. وجود خبرنامه در سایت نیز خالی از لطف نیست، خبرنامه به شا کمک میکند تا کاربران بتوانند با وارد کردن ایمیل خود و تایید آن اخبار وب سایت شما را در ایمیل خود دریافت نمایند. با افزایش تعداد اعضا مدیران اغلب برای تبلیغات از آن استفاده میکنند چون افراد خبرنامه با میل خودشان عضو شده اند و به وب سایت و خدمات شما علاقه مند هستند لذا تبلیغ روی این افراد بازدهی خوبی خواهد داشت.


آمار بازدیدکنندگان هم بایستی در سایت فعال باشد تا شما بدانید در فلان روز چند کاربر و از چه طریق از وب سایت شما بازدید نموده اند. بدین نحو شما میتوانید کنترل بیشتری رو وب سایت داشته باشید و بدانید در کدام قسمت بایستی تبلیغات را بیشتر کنید و یا بدانید کاربران بیشتر از کدام صفحات بازدید میکنند و بیشتر دنبال چه چیزی هستند.دریافت نظرات کاربران درباره ی مطالب سایت از دیگر باید های یک سایت می باشد. این قابلیت به کاربران و بازدیدکنندگان سایت اجازه میدهد که بتوانند نظر خود را در مورد مطالب شما ارائه کنند، بنابراین شما میتوانید یک تعامل دو طرفه با کاربر داشته باشید و مطمنا انتقادات و پیشنهاات آن ها سازنده خواهد بود. ابزار به اشتراک گزاری مطالب در سایت های اجتماعی از دیگر بایدهای وب سایت در این روزهاست چرا گوگل این روزها بیشتر به وب سایت هایی ارزش قائل میشود که در سایت های اجتماعی مانند فیسبوک و گوگل پلاس فعالیت دارند. قابلیت عضویت هم برای بعضی سایت ها لازم است چرا که بعضی مدیران مایلند دسترسی یک سری مطالبشان را فقط به اعضا بدهند و کسی نتواند از ان ها استفاده نماید.