صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مطالب پر بازدید و بسیار مفید درباره طراحی و سئو سایت

1.      طراحی سایت فروشگاهی

2.      طراحی سایت تهران

3.      طراحی سایت

4.      سئو سایت

5.      سئو

6.      طراحی وب سایت

7.      طراحی سایت شرکتی

8.      طراحی سایت فروشگاهی

9.      طراحی سایت تهران

10.  طراحی سایت

11.  سئو سایت

12.  سئو

13.  طراحی وب سایت

14.  طراحی سایت شرکتی

15.  طراحی سایت فروشگاهی

16.  طراحی سایت تهران

17.  طراحی سایت

18.  سئو سایت

19.  طراحی وب سایت

20.  طراحی سایت شرکتی

21.  طراحی سایت فروشگاهی

22.  طراحی سایت تهران

23.  طراحی سایت

24.  سئو سایت

25.  طراحی وب سایت

26.  طراحی سایت شرکتی

27.  طراحی سایت فروشگاهی

28.  طراحی سایت تهران

29.  طراحی سایت

30.  سئو سایت

31.  طراحی وب سایت

32.  طراحی سایت شرکتی

33.  طراحی سایت فروشگاهی

34.  طراحی سایت تهران

35.  طراحی سایت

36.  سئو سایت

37.  طراحی وب سایت

38.  طراحی سایت شرکتی

39.  طراحی سایت فروشگاهی

40.  طراحی سایت تهران

41.  طراحی سایت

42.  سئو سایت

43.  طراحی وب سایت

44.  طراحی سایت شرکتی

45.  طراحی سایت فروشگاهی

46.  طراحی سایت تهران

47.  طراحی سایت

48.  سئو سایت

49.  طراحی وب سایت

50.  طراحی سایت شرکتی

51.  طراحی سایت فروشگاهی

52.  طراحی سایت تهران

53.  طراحی سایت

54.  طراحی سایت فروشگاهی

55.  طراحی سایت تهران

56.  طراحی سایت

57.  طراحی وب سایت

58.  طراحی سایت شرکتی

59.  طراحی سایت فروشگاهی

60.  طراحی سایت تهران

61.  طراحی سایت

62.  طراحی وب سایت

63.  طراحی سایت شرکتی

64.  سئو سایت

65.  طراحی سایت فروشگاهی

66.  طراحی سایت تهران

67.  طراحی سایت

68.  طراحی وب سایت

69.  طراحی سایت شرکتی

70.  سئو سایت

71.  طراحی سایت فروشگاهی

72.  طراحی سایت تهران

73.  طراحی سایت

74.  طراحی وب سایت

75.  طراحی سایت شرکتی

76.  سئو سایت

77.  طراحی سایت فروشگاهی

78.  طراحی سایت تهران

79.  طراحی سایت

80.  طراحی وب سایت

81.  طراحی سایت شرکتی

82.  طراحی سایت فروشگاهی

83.  طراحی سایت تهران

84.  طراحی سایت

85.  طراحی وب سایت

86.  طراحی سایت شرکتی

87.  طراحی سایت فروشگاهی

88.  طراحی سایت تهران

89.  طراحی سایت

90.  طراحی وب سایت

91.  طراحی سایت شرکتی

92.  سئو سایت

93.  طراحی سایت فروشگاهی

94.  طراحی سایت تهران

95.  طراحی سایت

96.  طراحی وب سایت

97.  طراحی سایت شرکتی

98.  سئو سایت

99.  طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت تهران

پرکاربردترین مطالب طراحی و سئو سایت در سال 98

1.      طراحی وب سایت

2.      طراحی سایت شرکتی

3.      طراحی سایت فروشگاهی

4.      طراحی سایت تهران

5.      طراحی سایت

6.      طراحی وب سایت

7.      طراحی سایت شرکتی

8.      طراحی سایت فروشگاهی

9.      طراحی سایت تهران

10.  طراحی سایت

11.  طراحی وب سایت

12.  طراحی سایت شرکتی

13.  طراحی سایت فروشگاهی

14.  طراحی سایت تهران

15.  طراحی سایت

16.  طراحی وب سایت

17.  طراحی سایت شرکتی

18.  طراحی سایت فروشگاهی

19.  طراحی سایت تهران

20.  طراحی سایت

21.  طراحی وب سایت

22.  طراحی سایت شرکتی

23.  طراحی سایت فروشگاهی

24.  طراحی سایت تهران

25.  طراحی سایت

26.  طراحی وب سایت

27.  طراحی سایت شرکتی

28.  طراحی سایت فروشگاهی

29.  طراحی سایت تهران

30.  طراحی سایت

31.  طراحی وب سایت

32.  طراحی سایت شرکتی

33.  طراحی سایت فروشگاهی

34.  طراحی سایت تهران

35.  طراحی سایت

36.  طراحی وب سایت

37.  طراحی سایت شرکتی

38.  طراحی سایت فروشگاهی

39.  طراحی سایت تهران

40.  طراحی سایت

41.  طراحی وب سایت

42.  طراحی سایت شرکتی

43.  طراحی سایت فروشگاهی

44.  طراحی سایت تهران

45.  طراحی سایت

46.  طراحی وب سایت

47.  طراحی سایت شرکتی

48.  طراحی سایت فروشگاهی

49.  طراحی سایت تهران

50.  طراحی سایت

51.  طراحی وب سایت

52.  طراحی سایت شرکتی

53.  طراحی سایت فروشگاهی

54.  طراحی سایت تهران

55.  طراحی سایت

56.  طراحی وب سایت

57.  طراحی سایت شرکتی

58.  طراحی سایت فروشگاهی

59.  طراحی سایت تهران

60.  طراحی سایت

61.  طراحی وب سایت

62.  طراحی سایت شرکتی

63.  طراحی سایت فروشگاهی

64.  طراحی سایت تهران

65.  طراحی سایت

66.  طراحی وب سایت

67.  طراحی سایت شرکتی

68.  طراحی سایت فروشگاهی

69.  طراحی سایت تهران

70.  طراحی سایت

71.  طراحی وب سایت

 

 

 

  1. طراحی سایت تهران
  2. طراحی سایت
  3. سئو سایت
  4. سئو
  5. طراحی وب سایت
  6. طراحی سایت شرکتی
  7. طراحی سایت فروشگاهی
  8. طراحی سایت تهران
  9. طراحی سایت
  10. سئو سایت
  11. سئو
  12. طراحی وب سایت
  13. طراحی سایت شرکتی
  14. طراحی سایت فروشگاهی
  15. طراحی سایت تهران
  16. طراحی سایت
  17. سئو سایت
  18. سئو

اینترنت اشیا


اینترنت اشیاء:مفهوم اینترنت اشیاء (Internet of Things-IoT)، به نظر شبیه داستان‌هایی علمی تخیلی است که در آن یخچال‌ها حرف می‌زنند و خودروها به طور خودکار استارت می‌خورند. اما ارتباط با بستر اینترنت در وسایلی که دائم به یکدیگر متصل هستند، بسیار بیشتر از یک خانه یا خودرو هوشمند بر زندگی ما اثر خواهد گذاشت. برای کارگران، اینترنت اشیاء روش اشتغال آن‌ها را با حفظ وقت و منابع و ایجاد فرصت‌های تازه در رشد صنایع و اختراعات تغییر خواهد داد.

1. حجمی انبوه‌تر از اطلاعات
اینترنت اشیاء یک ماشین پردازش اطلاعات خواهد بود. به این معنی که شرکت‌ها مجبور به تغییراتی در روش جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات خواهند شد؛ نه فقط در حوزه‌ی تصمیم‌گیری؛ بلکه در شیوه هماهنگ کردن خود با هوش مصنوعی و حتی در حجم و نوع اطلاعاتی که اینترنت اشیاء تولید می‌کند نیز نقش‌های جدیدی برای تحلیل، استراتژی‌ها و حتی مشتری مداری تعریف می‌شود.
مری جی کرانین، پروفسور دانشگاه بوستون، مدیر مدرسه‌ی کرول و نویسنده کتاب «تولیدات هوشمند، خدمات هوشمند تر؛ استراتژی هایی برای کنترل تجمعی» می‌گوید:

  • شرکت‌ها به حجم عظیمی از اطلاعات به شکل سیل‌آسا دسترسی دارند که همه‌ی این وسایل مرتبط با یکدیگر، آنها را تولید می‌کنند. اما این حجم زیاد اطلاعات نیازمند تحلیل است تا اطلاعات بیشتری را در مورد مشتریان و گرایش‌های آنان بدست آوریم. شرکت‌ها به اطلاعات اینترنت اشیاء نیاز پیدا خواهند کرد که به وسیله‌ی آن بخشی از طرح‌های خود را در راستای ماندن در بازار رقابت و ایجاد خلاقیت در خدمات و تولیدات جدید پیدا کنند.

2. همیشه می دانید هرچیزی کجاست
پروفسور کرانین می گوید:

  • اینترنت اشیاء ظرفیت ساخت یک زندگی، تجارت و محیط کاری توأم با تولید و بهره‌وری بیشتر را به ارمغان خواهد آورد.

راهکار مهم ما در مورد رابطه‌ی اینترنت اشیاء و تولید و بهره‌وری بیشتر این است که مکان‌یابی ساده‌تر و امکان‌پذیرتر خواهد شد. اکنون در بیمارستان‌ها این مهم به شکلی انجام می‌شود. تجهیزات متصل به اینترنت با علائم جغرافیایی مشخص می‌شوند و به کارگران در سرعت بیشتر کارهایشان و ذخیره‌ی زمان و پول بیشتر با دستیابی به فرآیندی کوتاه‌تر در انجام کار‌ها کمک می‌کنند.

پروفسور کرانین می‌گوید:
شرکت‌ها می‌توانند هر جنبه‌ای از تجارت را دنبال کنند؛ مدیریت لیست‌های انبارداری و پر شدن سفارش‌ها با سرعتی زیاد برای پیداکردن اینکه چه خدمات و کالاهایی در کجا مورد نیاز است. ابزار، کارخانه‌ها و وسایل نقلیه با هم در ارتباط خواهند بود و محل دقیق خود را گزارش خواهند کرد.

3. انتقال سریع‌تر به هرجا
اینترنت اشیاء اتفاق بزرگ زندگی روزانه‌ی شما خواهد شد. ارتباط وسایل متحرک، خودروها و جاده‌هایی که در آن ها خواهید راند می‌توانند به کاهش زمان مسافرت شما کمک کنند و بنابراین شما را قادر به کار سریع‌تر یا فعالیت‌هایی در زمان‌های مختلف کنند.

امروزه عبارت «خودرو های مرتبط» فقط شروعی برای نمایش ظرفیت اینترنت اشیاء است. ماکاریو نامی، مدیر بازاریابی صنایع بی سیم جاسپر، شرکتی که در حوزه ارتباطات بین دستگاه‌ها و ماشین‌ها فعالیت دارد، می‌گوید: 

  • AT&T، با تولید کنندگان بزرگ خودرو مانند جی ام و بی ام دبلیو در ایجاد ارتباطات نسل چهارم بین خودرو‌ها فعالیت دارد و بدین ترتیب خدمات ارتباطی جدیدی را مانند اطلاعات ترافیکی لحظه‌ای و نیز تشخیص لحظه‌ای صندلی‌های نشیمن جلو و ایجاد اطلاعات برای اشخاصی که عقب نشسته‌اند عرضه می‌کنند. جهانی را تصور کنید که زیرساخت‌های یک شهر به حسگرهای کنار جاده مجهز شده‌اند. این حسگرها می‌توانند برای تحلیل الگوهای ترافیکی درون شهر و ایجاد دستوراتی برای عمکرد بهینه‌ی چراغ‌های راهنمایی برای کم کردن یا حتی از بین بردن قفل‌های ترافیکی استفاده شوند. این موضوع می‌تواند نه چند ساعت، که حداقل چند دقیقه‌ای را در طول روز برای ما ذخیره کند.

در آینده اینترنت اشیاء همه چیز را از خیابان‌ها تا اطلاعات چراغ‌های راهنما با یکدیگر ادغام خواهد کرد.

4. تولیداتی سبزتر و ارزان‌تر
باید از اینترنت اشیاء قدردان بود که با فراهم کردن ارتباطات بین وسایل، ایجاد شبکه‌ای هوشمند از فناوری‌ها را تسهیل می‌کند. از ابزار اندازه گیری، حسگر‌ها و ابزار دیجیتالی برای ایجاد و جمع‌آوری منابع جایگزین انرژی سازگار با محیط زیست مانند انرژی خورشیدی و باد استفاده می‌کند.

ماکاریو نامی می‌گوید: «اینترنت اشیاء به شدت هزینه‌ها را در تولید صنعتی و تجاری کاهش خواهد داد. این امر با کاهش اتلاف انرژی، مصرف سوخت و جلوگیری از عملیات های غیر اقتصادی، ممکن خواهد شد. اینترنت اشیاء همچنین می‌تواند به بهبود و بهینه شدن تولید و انتقال انرژی و کاهش تولید گازهای گلخانه ای با تسهیل تغییر آن به انرژی‌های تجدید پذیر کمک کند.»

5. کنترل کامل وسایل همراه
رویی باچر، بنیانگذار و رئیس ابداعات MNH و یکی از اعضای شورای اینترنت اشیاء می گوید: «دپارتمان‌های فناوری اطلاعات ممکن است کنترل کامپیوتر‌ها و وسایل همراه را از دور فراهم کنند، اما اینترنت اشیاء افراد را قادر خواهد ساخت تا همه‌ی وسایلی که به اینترنت متصل هستند را کنترل کنند.»

باچر همچنین با شرکت CommuniTake, همکاری دارد. کامیونیتیک یک استارت آپ در زمینه‌ی تهیه‌ی فناوری‌های کنترل از راه دور است. باچر می گوید فناوری‌هایی که به کاربر امکان راهبری و کنترل از راه دور گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را می‌دهند، حالا دیگر امکان کنترل دیگر وسایل را از قبیل دوربین‌های مبتنی بر اندروید و ست‌تاپ‌باکس‌ها را فراهم خواهند ساخت.

به زودی فناوری های MDM، توسط سیستم‌های مدیریت کنترلی اینترنت اشیاء گسترش پیدا خواهند کرد که تغییراتی را برای شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی‌ و کارمندان فعال در اینترنت اشیاء به ارمغان خواهد آورد.

وی می افزاید: «کاملاً مشخص است که غول‌های ارتباطات بازیگران اصلی در حوزه‌ی اینترنت اشیاء هستند و راهکار‌ها را معرفی می‌کنند. من معتقدم به زودی شاهد معرفی وسایلی مبتنی بر اینترنت اشیاء توسط شرکت‌های کوچک و بزرگ خواهیم بود.»

6. مدیریت پیچیده‌تر وسایل
براساس سخنان باچر، وقتی تعداد وسایل رشد کند، پیچیدگی مدیریت آنها نیز بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال کارگرانی را تصور کنید که از گوشی‌های هوشمند خود برای برقراری ارتباط، سرگرمی و امورکاری استفاده می‌کنند. وقتی اینترنت اشیاء اضافه شود، مورد جدیدی را به این استفاده‌ها اضافه خواهد کرد، کنترل وسایل مبتنی بر اینترنت اشیاء و مدیریت آنها.

لاچر می گوید: «خیلی از وسایل متصل به اینترنت اشیاء مانیتور ندارند. راهی که برای کنترل وسیله وجود دارد، استفاده از گوشی هوشمند است. پیچیدگی با تنوع سیستم عامل‌ها افزایش می‌یابد.»

بنابراین، کارمندان و بخش‌های فناوری اطلاعات محدوده‌ی وسیع‌تری از ارتباطات را نه فقط با اندروید و iOS خواهند داشت. بنابراین ممکن است نیاز به آموزش پلتفرم‌های جدید نیز بین کارمندان به وجود آید.

7. صرفه جویی در وقت
برندان ریچاردسون، از پایه‌گذاران و مدیران PsiKick، استارت آپی واقع در ویرجینیا که به توسعه‌ی سنسور‌های اینترنت اشیاء مشغول است، می‌گوید: «با کنترل وسایل متصل به اینترنت اشیاء، گوشی‌های هوشمند شما تبدیل به یک وسیله برای کنترل از راه دور وسایل می‌شود."

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های در دسترس اینترنت اشیاء این است که شما وسایلی را دارید که شما را می‌شناسند و می‌توانند به شما در مدیریت بیشتر امور کاری و زندگی شما یاری برسانند و وقت بیشتری را برای شما نگه دارند.

ریچاردسون به صحبت‌های خود اینطور می‌افزاید: «آیفون و اندروید به نسبت زیادی با حسگرهایی در همه‌ی ابعاد که ممکن است ندیده و نشناسید در ارتباط خواهند بود و گوشی‌هوشمند شما را به وسیله‌ای با اطلاعات با ارزش و با اپلیکیشن‌های مختلف تبدیل خواهند کرد.»

با این حسگرها، دیگر دغدغه و استرس صبحگاهی برای آماده کردن یک قهوه نخواهید داشت و دستگاه قهوه‌جوش به صورت خودکار در زمان بیدار شدن شما، قهوه را آماده کرده است. به عنوان مثال حسگرهای بی‌سیم می‌توانند وقتی شما در حال قدم زدن به طرف یکی از شعبه‌های یک مغازه هستید، براساس سفارش‌های قبلی شما یک فنجان قهوه سفارش دهند و شما می‌توانید آن را تأیید یا تعویض کنید و پول آن را به وسیله‌ی گوشی همراه خود پرداخت کنید."

8. سخت‌تر کار کردن
ریچاردسون بر این عقیده است که اینترنت اشیاء ممکن است زندگی را در همه‌ی ابعاد ساده‌تر کرده و تغییرات بزرگی را در صنایع به وجود بیاورد. وی بر این عقیده است: «هر تجارت و صنعتی در 30 سال آینده متحول خواهد شد. ما شاهد هستیم که با رشد اینترنت معمولی نیز این تغییرات آغاز شده است. با افزایش اطلاعات در ابعادی وسیع، باید خیلی چیزها را به بیت تغییر داد تا به اتم.»

ریچاردسون به عنوان مثال به تغییراتی که در صنعت پخش فیلم در جریان است اشاره می‌کند: «سرویس نت‌فلیکس کم و بیش بلاک باستر‌ها {مغازه‌های اجاره فیلم} را به مرز نابودی کشانده است. این کار را با اینترنت وسیع و بهبود لجستیکی آن و نیز با حذف قیمت‌های اضافی انجام داده است. آنها اتم‌های دی‌وی‌دی را به بیت‌ها تبدیل کرده‌اند و 80 درصد فیلم‌های آنها روی باند پهن اینترنت عرضه می‌شود. شما می‌توانید فیلم‌های بیشتری را با قیمت‌های پایین تقاضا کنید. صنعت دی‌وی‌دی در حال پیوستن به تاریخ است و رونق آن به عنوان یک تجارت بزرگ دیگر واقعیت ندارد.»

ریچاردسون در پایان روی این موضوع که همه‌ی صنایع از اینترنت اشیاء تأثیر خواهند پذیرفت تاکید کرده و به شرکت‌ها گوشزد می‌کند که هرچه زودتر خود را آماده سازند.

1.      طراحی سایت تهران

2.      طراحی سایت

3.      سئو سایت

4.      طراحی وب سایت

5.      طراحی سایت شرکتی

6.      طراحی سایت فروشگاهی

7.      طراحی سایت تهران

8.      طراحی سایت

9.      سئو سایت

10.  طراحی وب سایت

11.  طراحی سایت شرکتی

12.  طراحی سایت فروشگاهی

13.  طراحی سایت تهران

14.  طراحی سایت

15.  طراحی وب سایت

معروف ترین سایت جهان


گوگل معروف ترین موتور جست و جو در جهان است که توانست در مدت زمان کوتاهی پس از آغاز به کار طرفداران و کاربران بسیاری به دست آورد.کلمه گوگل به معنی “عدد یک و صد صفر جلوی آن” است که توسط میلتون سیروتا پسر خواهر ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی اختراع شده و در کتاب «ریاضیات و تخیل» نوشته شده‌است. هدف لری و سرگئی از انتخاب این واژه این بود تا نشان دهند قرار است مأموریتی را به اجرا رسانند که هدف آن سازماندهی انبوهی از اطلاعات وب است.

گوگل چگونه معروف ترین سایت جهان شد؟
گوگل یک شرکت سهامی عام است که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام “مردان گوگل” شناخته می‌شدند.
شرکت گوگل در سال های اخیر توانسته به راحتی وارد زمینه های دیگر دنیای فناوری از جمله ساخت تلفن های همراه هوشمند، ساخت خودروهای خودکار و حتی طراحی ماهواره های فضایی شود که هرچه بیشتر قدرت این شرکت را افزایش داده است.

در ژانویه سال 1996 لری پیج و سرگئی برین دانشجویان دانشگاه استنفورد فرضیه ای را توسعه بخشیدند که براساس آن یک موتور جست و جوگر مبتنی بر آنالیز ریاضی رابطه میان سایت های اینترنتی می توانست نتایج بهتری نسبت به تکنیک های استفاده شده قبلی ارائه دهد. آن ها با این باور که صفحات مربوطه با تعداد لینک های بیشتر می توانستند از اهمیت بیشتری برخوردار باشند، تصمیم به توسعه بخشیدن تئوری خود گرفته و پایه های ساخت یک موتور جست و جوی اینترنتی را بنا کردند.

گوگل در واقع پروژه تحقیقاتی این دو تحت عنوان Back Rub بود. البته این موتور جست و جوگر ابتدا با دامنه google.stanford.edu استفاده می شد و در سال 1997 با دامنه google.com ثبت شد و این شرکت یک سال بعد در سپتامبر سال 1998 تاسیس شد. به اولین دفتر کار گوگل در گاراژ خانه سوزان وژکیکی در منلوپارک، کالیفرنیا قرار داشت. در تاریخ هفتم ماه می سال 2010 میلادی گوگل با آپدیت های مهمی در مورد نمای گرافیکی و بهترشدن و کارایی های بیشتر رو به رو شد که این بزرگترین به روزشدن انجام شده در تاریخ گوگل به شمار می رفت.

زمانی که گوگل هنوز شرکت کوچکی محسوب می شد، سازندگان آن با شعار “شرور نباشید” (Don’t Be Evil) تصمیم داشتند تا بر خلاف بسیاری از شرکت های بزرگ دیگر به نفع کاربرانشان عمل کنند اما در سال های اخیر با بزرگ تر شدن این شرکت این شعار تا حدودی فراموشی شده است و بسیاری از اقدامات گوگل با هدف افزایش درآمد و بدون توجه به کاربران انجام شده است. این شرکت در چند سال اخیر با مشکلاتی در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران مواجه شده است و در بسیاری از مواقع با استفاده از اطلاعات افراد به ایجاد درآمد برای خود پرداخته است.

گوگل از اولین روزهای فعالیت خود توانست در تمامی نقاط جهان به شهرت بسیاری دست یابد و افراد بسیاری را به استفاده از موتور جست و جو گر خود تشویق کند. موتور جست و جوی این شرکت در زمان خود یکی از بهترین روش های پیدا کردن سایت های مورد نظر در اینترنت به شمار می رفت و توانسته بود در مدت زمانی بسیار کوتاه از رقبا سبقت بگیرد.

این شرکت در سال های اخیر با ورود به زمینه های دیگر دنیای فناوری توانست سهم خود را در این بازار افزایش دهد و مقدار درآمد خود را نیز به مقدار قاب توجهی بهبود بخشد. بخش اصلی درآمد گوگل در حال حاضر از راه تبلیغات به دست می آید اما این شرکت توانسته با ورد به عرصه تلفن های همراه هوشمند و ساخت سیستم عامل آندروید از این زمینه نیز درآمد بسیاری برای خود کسب کند.

میلیاردها صفحه وب در فهرست جست و جوی گوگل هستند تا کاربران موضوعات دلخواه خود را با استفاده از کلمات کلیدی در آن جست و جو کنند. جست و جوگر گوگل، محبوب ترین سرویس این شرکت است. در نوامبر 2009 گوگل 65 درصد از سهم بازار موتور جست و جوی برتر در آمریکا را در اختیار داشت. گوگل توانسته از طریق موتور جست و جوی خود روزانه صدها میلیون دلار برای خود درآمد زایی کند و به یکی از ثروتمندترین شرکت های جهان تبدیل شود.

گوگل بابت هر جست و جویی که روی این سایت انجام می شود، 12 سنت درآمد دارد و از کلیک روی آگهی ها هم 62 سنت سود می کند. به طور متوسط درآمد گوگل از هر کاربر جست و جوگرش 7 دلار است.

جالب این است که شرکت گوگل توانسته نام خود را به برندی در جهان تبدیل کند که افراد بسیاری صرفا به دلیل نام از محصولات آن استفاده می کنند. در آزمایش اخیری که توسط یک شرکت جمع آوری داده انجام شد به تعدادی از کاربران اینترنتی 2 صفحه از نتیاج به دست آمده از موتورهای جست و جو گر گوگل و بینگ (Bing) ارایه شد.

در مرحله اول کاربران نتایج موتور جست و جو گر گوگل را ترجیح داده و آن را دقیق تر خواندند. در مرحله دوم این آزمایش همان نتایج اما این بار جا به جا کردن نام دو موتور جست و جو به گروه دیگری داده شد، این بار هم کاربران نتایج شرکت گوگل را دقیق تر اعلام کردند در حالی که نام دو شرکت با یکدیگر جا به جا شده بود.

95 درصد درآمد گوگل از طریق تبلیغات است. ادسنس برای کسب درآمد از اینترنت به وجود آمد که توسط شرکت گوگل در سال 2003 راه‌اندازی شده‌است. در ادسنس اگر از یک وبگاه بازدید روزانه بالای 10000 وجود داشته باشید می‌توان روزانه حداقل 10 دلار کسب کرد، که البته این حداقل درآمد است. برای هر کلیک از 0٫01 تا 10 دلار وجود دارد. بسته به میزان ترافیک وبگاه و موضوع وبگاه و کیفیت مطالب آن دارد و می‌تواند از ماهی چند دلار تا چندین هزار دلار متغیر باشد.

دابل کلیک سرویس دیگر تبلیغاتی‌است که گوگل در 13 آوریل 2007 خبر خرید آن را به مبلغ 3٫1 میلیارد دلار داد که بزرگ‌ترین خرید تاریخ گوگل به حساب می‌آمد. در این وبگاه تبلیغات در کنار محتوایی قرار می‌گیرد که ارتباط بسیار نزدیکی به آن دارد. برای مثال صاحب یک فروشگاه لوازم ورزشی، تبلیغات را در شبکهٔ گوگل تنها در کنار مطالبی که به لوازم ورزشی مربوط هستند نمایش می‌دهد.

در سال 2006، کمپانی جمعاً 10٫492 میلیارد دلار درآمد از تبلیغات کسب کرد و فقط 112 میلیون دلار در زمینه‌های دیگر درآمد داشت. گوگل از ابزارهای جدیدی برای تبلیغات خود به صورت آنلاین استفاده کرد که باعث شد به یکی از رکوردشکنان تجارت تبدیل شود. با استفاده از فناوری دابل‌کلیک، گوگل قادر بود که متوجه علایق کاربران خود شود و تبلیغات مناسب را به آن‌ها نشان دهد. گوگل آنالیز به مدیران سایت‌ها این اجازه را می‌داد تا کاربرانی را که از وبگاه‌هایشان استفاده کردند را دنبال کنند، و مثلاً تعداد کلیک‌هایی که در پیوندهای درون سایتشان می‌شده ‌است را ببینند.

گوی شرکت گوگل یکی از شناخته شده ترین لوگوها در سطح جهان است و در تمامی سرویس های این شرکت مشاهده می شود، چند روز گذشته این شرکت بازهم در لگوی خود تغییر بزرگی ایجاد کرد و با ظاهری جدید در اینترنت نمایان شد.

شرکت گوگل همیشه در مناسبت های مختلف لوگوی خود را به شکل موقت تغییر می داده است اما اینبار تغییر آن موقتی نیست. لوگوی جدید این شرکت در رنگ و نحوه نمایش دچار تغییراتی مشخص شده است و نشان از برنامه های متفاوت این شرکت در آینده می دهد. بزرگ ترین تفاوت این طرح جدید در قسمت لوگوی کوچک مشاهده می شود که اینبار با یک حرف G چهر رنگ نمایش داده شده است.

این شرکت در پستی اعلام کرده است که لوگوی جدید با هدف نمایش دادن در دسترس بودن آن در تمامی وسایل الکترونیکی طراحی شده و قرار است تا ارتباط این وسایل الکترونیک با یکدیگر را نمایش دهد.

 

منبع : برسام

اینترنت و رضایت از زندگی


این روزها بسیاری از افراد اینترنت را عاملی برای دوری بیش از پیش انسان‌ها از یکدیگر می‌خوانند. به عقیده‌ی بسیاری اینترنت باعث روی آوردن انسان‌ها به زندگی مجازی و افزایش فاصله‌ها در کانون خانواده شده است، حال آنکه تحقیقات جدید نشان از این دارند که اینترنت باعث شادی انسان‌ها می‌شود.

این روزها شماری از افراد اینترنت را به دلیل اینکه تمام جوانب زندگی انسان‌ها را فراگرفته است، مورد سرزنش قرار می‌دهند. به عقیده‌ی این افراد اینترنت باعث غیرواقعی شدن زندگی شده و رنگ مفاهیم زندگی انسان نظیر عشق را کاهش داده است. اما تحقیقات اخیر دانشمندان نشان از این دارد که اینترنت تا حدودی باعث شادی در زندگی ما شده است.

براساس نتایج یک تحقیق با عنوان Life Satisfaction in the Internet Age (رضایت از زندگی در دوران اینترنت)، اینترنت تاحدودی در زمینه‌ی شاد کردن افراد و کاربران این سرویس تاثیرگذار است. این تحقیق اولین مطالعه‌ی دانشمندان در خصوص تاثیر بلند مدت اینترنت در رضایت از زندگی شخصی افراد را مشخص می‌کند. محققان برای درک میزان تاثیرگذاری اینترنت در رضایت افراد از زندگی داده‌های جمع‌آوری شده در طی ده سال را که شامل پاسخ‌های ارائه شده توسط 70٫000 نفر است را مورد مطالعه قرار داده‌اند.
در طول یک دهه‌ی اخیر میزان رضایت افراد از زندگی با اضافه شدن اینترنت، افزایش یافته است.

محققان با استفاده از برخی فاکتورها و محاسبات آماری نشان داده‌اند که در طول یک دهه‌ی اخیر میزان رضایت افراد از زندگی با اضافه شدن اینترنت، افزایش یافته است. این رضایت با گسترش اینترنت در جوامع به مرور در تمام افراد افزایش یافته است.

براساس اطلاعات ارائه شده، در طول ده سال اخیر افرادی که از اینترنت برخوردار بوده و از آن استفاده کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند، رضایت بیشتری را از زندگی داشته اند. افزایش نفوذ اینترنت نیز در طول یک دهه‌ی اخیر، مستقیما در افزایش میزان رضایت کاربران از زندگی تاثیرگذار بوده است. تاثیر اینترنت بین سالمندان، افراد فقیر، بیمار و معلولین بیش از دیگران محسوس بوده است.

یکی از محققانی که در این طرح مشارکت کرده، در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

  • در صورتی که افراد کم درآمد یا آن‌هایی که از مشکلات جسمانی رنج می‌برند، بتوانند بصورت موثر از امکانات و اطلاعات ارائه شده در اینترنت استفاده کنند، تجربه‌ی بهتری از زندگی را خواهند داشت و از این‌رو با رضایت بیشتر از زندگی در اجتماع روند رو به رشدی را خواهند داشت.

امروزه حدود 15 درصد از آمریکایی‌ها به اینترنت دسترسی نداشته و بیش از 17 میلیون نفر نیز تنها از طریق گوشی‌های خود قادر به استفاده از اینترنت هستند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که این تحقیق کاملا صحیح نیست.، چراکه داده‌های مورد استفاده در این تحقیق داده‌های برگرفته از نظرسنجی‌های ملی است و یقینا نکات ظریف در آن‌ها تا حدودی نادیده گرفته شده است. برای مثال در نظرسنجی‌های صورت گرفته میزان استفاده از اینترنت توسط افرادی که مورد سوال واقع شده‌اند، سوال نشده است. با این وجود می‌توان در مورد اینکه اینترنت چه تاثیری روی زندگی ما انسان‌ها دارد، اظهار نظر کرد. متاسفانه بسیاری از افراد نقش اینترنت را در زندگی ما بسیار کوچک‌تر از جایگاه واقعی آن عنوان می‌کنند.

در سوی مقابل اینترنت می‌تواند افزایش نارضایتی از وضع زندگی شخصی را نیز به همراه داشته باشد. برای مثال گشت و گذار در اینستاگرام یا فیسبوک که با دیدن نحوه‌ی گذران زندگی دوستان و اقوام همراه است، می‌تواند فرد را به این نتیجه برساند که وضعیت زندگی وی بسیار بدتر از دیگران بوده یا برای مثال در مقطع زمانی تعطیلات، وی نتواسنته به اندازه‌ی دیگران به گشت و گذار و خوشگذارنی بپردازد. البته تاثیر مثبت یا منفی یک پدیده نه با شمارش تک تک مزایا و معایب، بلکه با در نظر گرفتن مجموع تاثیرات پدیده و نتیجه‌ی نهایی آن سنجیده می‌شود.

 

منبع : زومیت