صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

رپورتاژ آگهی / معرفی محصولات هایک ویژن

راهکارهای IP CCTV که امروزه وجود دارند در مقایسه با 15 سال پیش تغییرات گسترده‌ای داشته‌اند. بازار فعلی این فناوری پر است از برندهای جدید و مشهور و محصولات و راهکاری نو و پیشرفته. بدون شک دو تا از موفق‌ترین، محبوب‎‌ترین، پیشرفته و به‌روز‌ترین برندها درزمینۀ IP CCTV، Avigilon و هایک‌ویژن هستند. شاید معمولاً به‌طور مستقیم به‌عنوان رقیب از آن‌ها یاد نشود. اما محبوبیت و میزان استفاده از این برندها نشان می‌دهد که شرکت‌های بسیاری از کار آن‌ها راضی هستند. باید به این موضوع توجه داشت که وقتی می‌خواهیم غول‌های این صنعت را مقایسه کنیم. از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیریم مقایسۀ آن‌ها از دید کاربر نهایی است.


Hikvision
برند اویجیلون
هایک‌ویژن

به‌عنوان شرکتی که نزدیک بیست سال است منحصراً بر تولید خلاقانه و نوآورانۀ سیستم‌ها و محصولات امنیتی همراه با به‌کارگیری هوش مصنوعی، آموزش ماشین، رباتیک و دیگر فناوری‌های رو به رشد متمرکزشده است، شرکت چینی هایک‌ویژن در مقایسه با دیگر برندها توانسته بازار جهانی این محصولات را تسخیر نماید. موفقیت جهانی این برند باعث شده تا راه خود را به آمریکای شمالی و کشورهای کانادا و ایالات‌متحدۀ آمریکا باز کند. این موضوع باعث شده تا تسلط این برند در بخش فنّاوری بیشتر شود. با به وجود آمدن این بستر برای پیشرفت و گسترش هایک‌ویژن تبدیل شد به بزرگ‌ترین تولیدکننده دوربین‌های امنیتی و سیستم‌های نظارت تصویری در دنیا.

پشتیبانی هایک ویژن      قیمت دوربین مداربسته    انواع دوربین مداربسته      دوربین مداربسته    هایک ویژن     نمایندگی هایک ویژن    هایکویژن    hikvision iran    سایت هایک ویژن      شرکت هایک ویژن 

ایوانکو

کارشناسان شرکت ایوانکو در آمریکابا مقایسه این دوبرند می‌گویند: «به دلیل نوآوری و پیشرفته بودن دوربین‌های امنیتی هایک‌ویژن بیشتر از هر برند دیگری از هایک‌ویژن برای مشتریان خود استفاده می‌کنیم. ما اعتقاد داریم به دلیل تکنولوژی قدرتمند و پیشرفته‌ای که در دوربین‌های هایک‌ویژن وجود دارد، می‌توانیم نیازهای خاص تمام مشتریان خود را برآورده سازیم. مشتریان ما اغلب شرکت‌های تجاری بزرگ و همچنین محدودۀ گسترده‌ای از کسب‌وکارهای کوچک‌تر هستند علاوه بر این ما نیازهای امنیتی بسیاری از مؤسسات آموزشی را نیز برآورده ساختیم. از سوی دیگر به ما ثابت‌شده است که سیستم‌های امنیتی هایک‌ویژن راهکاری کامل برای برآورده ساختن بازۀ گسترده‌ای از نیازهای مشتریان است.»

 

دوربین مدار بسته امنیت
بزرگ‌ترین سازنده و پخش‌کنندۀ راهکارهای IP CCTV

شرکت هایک‌ویژن در طول سال‌های فعالیت خود به بزرگ‌ترین سازنده و پخش‌کنندۀ راهکارهای IP CCTV تبدیل‌شده و مفتخر است و در مقایسه با دیگران بهترین تیم تحقیق و توسعه موجود در این صنعت را دارد. تمرکز و سرمایه‌گذاری بر تیم تحقیقاتی از هر شرکت دیگری بیشتر است. آن‌ها 8 درصد از سود سالانۀ خود را بر تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنند. تلاش روزافزون و بودجۀ هنگفتی که درزمینۀ توسعۀ محصولات خود صرف می‌کنند هایک‌ویژن را به یکی از برترین تولیدکننده‌ها در این صنعت تبدیل کرده است.

از دیگر مزایای دوربین‌های هایک‌ویژن این است که به‌راحتی بنا به نیازهای مشتری شخصی‌سازی‌شده و به دلیل تنوع و بازۀ گسترده‌ای که دارند با هر نوع بودجه‌ای سازگار هستند، این دوربین‌ها معمولاً نسبت به بیشتر دوربین‌های CCTV استاندارد، زوایای بیشتری را پوشش می‌دهند (دوربین‌های کمی وجود دارند که می‌توانند همان منطقه‌ای که دوربین‌های هایک‌ویژن پوشش می‌دهند را پوشش دهند.) سیستم‌های تجزیه‌وتحلیلی که درون این دوربین‌ها تعبیه‌شده است باعث شده تا به نصب نرم‌افزارهای کمتری نیاز باشد

شرکت هایک‌ویژن اخیراً حوزۀ فعالیت‌های خود را گسترش داده به تولید سیستم‌های کنترل دسترسی و هشدار پرداخته که به انحصاراً برای تکمیل و یکپارچه‌سازی با اجزای مختلف سیستم‌های امنیتی طراحی‌شده‌اند.

هایک‌ویژن ویژه از دوربین‌های امنیتی CCTV IP با پیکربندی چندگانه پشتیبانی می‌کند:

  • دوربین‌ها
  • دوربین‌های بولت (Bullet Cameras)
  • دام (Domes)
  • مینی دام (Mini Domes)
  • دوربین‌های گردان (PTZ)

هدف اولیۀ شرکت Avigilon تولید دوربین‌های امنیتی IP باکیفیت بالا و راهکارهای NVR است. محدودۀ محصولات آن‌ها شامل تمام انواع دوربین‌های آی پی HD می‌شود و مانند هایک‌ویژن گزینه‌های مربوط به پیکربندی دوربین‌های 1 تا 5 مگاپیکسلی آن‌ها نیز شامل این گزینه‌ها می‌شود:

  • دوربین‌ها
  • دوربین‌های بولت (Bullet Cameras)
  • دام (Domes)
  • مینی دام (Mini Domes)
  • دوربین‌های گردان (PTZ)
سایر ویژگی‌ها

آن‌ها همچنین ضبط کننده‌های NVR سرور محور پیش بارگذاری شده (pre-loaded) را نیز ارائه می‌دهند. این ویژگی‌ها در نرم‌افزار اختصاصی NVR این شرکت طراحی‌شده و تجزیه‌وتحلیل ویدیویی همراه با تکنولوژی پیشرفته و ادغام با راه‌کارهای مربوط به کنترل دسترسی چندگانه را امکان‌پذیر می‌کند. Avigilon یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائۀ سیستم‌های نظارتی باکیفیت 4K است و با رونمایی از دوربین‌های CCTV 7K خود به راه خود ادامه می‌دهد. همچنین این شرکت یکی از شرکت‌هایی هست که تمام سیستم‌ها از کنترل دسترسی گرفته تا سیستم‌ها و سرورهای CCTV را ارائه می‌دهد.

یکی از انتقادهایی که به این شرکت وارد بود از سوی کسب‌وکارهای کوچک مطرح شد، کسب‌وکارهای کوچک و صاحبان خانه از این برند انتقاد داشتند که راهکار مناسبی برای آن‌ها ارائه نمی‌دهد و مختص کارشناسان و حرفه‌ای‌های IT است. با رونمایی از CCTV 7K این کمپانی اعلام کرد که برای حل مشکل راهکار دادن به خانه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک در حال رایزنی و مشارکت با هایک‌ویژن است. علیرغم تمام مواردی که در مقایسه های صورت گرفته مطرح شد نرم‌افزار این شرکت یکی از راحت‌ترین نرم‌افزارهایی است که می‌توان با آن کارکرد.

دوربین مداربسته تحت شبکه دام هایک ویژن DS-2CD2125FHWD-IS
ارائه راهکارهای برتر

به‌عنوان شرکتی که بزرگ‌ترین و عالی‌ترین هدفش برقراری امنیت مشتریانش است، هایک‌ویژن دائما به دنبال پیشرفته‌ترین فناوری‌های موجود است. این شرکت به دنبال فناوری‌هایی است که توانایی و امکاناتش برتر از رقبای دیگرش باشد. کیفیت و نوآوری ارائه‌شده در دوربین‌ها و راهکارهای امنیتی شرکت هایک‌ویژن آن‌ها را در مسیر دستیابی به هدفشان کمک می‌کنند. در مقایسۀ پایاپای با رقیبانی همچون Avigilon رقابت تنگاتنگی وجود دارد. هر یک از این برندها ویژگی‌های و منحصربه‌فرد خود را دارد؛ اما در بسیاری از مواقع به دلیل قیمت مناسب‌تر، عملکرد عالی و سهولت دسترسی و امکان ادغام با سیستم‌های دیگر هایک‌ویژن به رقبای خود ترجیح داده‌شده و انتخاب می‌شود.

هایک ویژن تهران      دوربین های مداربسته    دوربین تحت شبکه      نمایندگی دوربین مداربسته هایک ویژن      نمایندگی رسمی هایک ویژن در تهران          نمایندگی دوربین هایک ویژن

از دیگر مواردی که در سیستم‌های امنیتی به آن توجه ویژه‌ای مسئلۀ هک و حملات سایبری است

که هایک‌ویژن سعی کرد بهترین مدیریت امنیتی را با رمزهای عبور قوی داشته باشد و در ایجاد رمز عبور قوی، پشتیانی از قفل خودکار اکانت‌ها با تلاش ورود ناموفق و داشتن اکانت‌های Hardcoded محدودیت‌هایی ایجاد نماید. قابلیت قفل شدن امانت‌ها به‌صورت خودکار هنوز خیلی رایج نشده و از بین شرکت‌های تولیدکننده سیستم‌های امنیتی تنها 3 شرکت این قابلیت را به محصولاتشان اضافه کردند (داهوا، هایک‌ویژن و سامسونگ). بدون وجود این ویژگی به‌راحتی و با استفاده از دیکشنری هک می‌توان به شبکه نفوذ کرد. در مقابل آن و در مقایسه با این سیستم‌ها، سیستم‌های امنیتی مربوط به دوربین‌های مداربستۀ Avigilon هیچ اجباری برای ایجاد رمز عبور در درجۀ اول و وادار کردن کاربر برای انتخاب رمز عبوری قوی در درجۀ دوم وجود ندارد. همچنین در این سیستم‌ها در صورت تلاش برای ورود به‌حساب با رمزهای اشتباه حساب موردنظر بسته نخواهد شد. از دیگر نقاط ضعف آن نداشتن اکانت Hardcoded است.

قیمت

جایگاه Avigilon و هایک‌ویژن و محصولات آن‌ها در میان پیشروهای فناوری CCTV قرار دارد. هر دوی آن‌ها اجزای سیستم خود را به راهکارهای مبتنی بر IP مجهز کرده‌اند؛ اما اگر بخواهیم از لحاظ هزینه آن‌ها را مقایسه کنیم قیمت دوربین‌های امنیتی Avigilon به طرز قابل‌توجهی بالاتر از نمونه‌های مشابه آن‌ها در هایک‌ویژن است. Avigilon دائما لیست مشتریان و شرکت‌هایی که این برند را انتخاب کرده‌اند را به‌روزرسانی کرده و پیشنهادهای فروش خود را برای نصاب‌های خود ارسال می‌نماید. این برند همچنین ادعا می‌کند که کفیت تصویر بالاتری که دوربین‌های آن‌ها ارائه می‌دهد منجر به استفاده از تعداد دوربین‌های کمتری می‌شود؛ اما علیرغم این ادعا در عمل ثابت‌شده که کیفیت تصویری که دوربین‌های هایک‌ویژن ارائه می‌دهند کاملاً با دوربین‌های Avigilon برابر کرده و قابل‌مقایسه است. این موارد موضوع قیمت را قابل‌بحث می‌کند.

یکپارچه سازی
یکپارچه‌سازی با سیستم‌های دیگر

یکی دیگر از مواردی که تفاوت هایک‌ویژن و Avigilon را بیان می‌کند رویکرد هر یک از آن‌ها نسبت به یکپارچه‌سازی و ادغام آن‌ها با سیستم‌های دیگر است. در ادامه آنها را مقایسه خواهیم کرد:

سیستم‌های Avigilon بسته هستند و امکان یکپارچه‌سازی آن‌ها با سیستم‌های دیگر وجود ندارد که این موضوع ادغام دوربین‌های با دوربین‌های امنیتی که ممکن است از قبل وجود داشته باشند را پیچیده و دشوار می‌نماید. در مقابل سیستم‌های هایک‌ویژن طوری طراحی‌شده‌اند که امکان ادغام و یکپارچه‌سازی با دوربین‌های امنیتی را به‌طور کامل و بدون هیچ هزینۀ اضافی فراهم می‌کند.

هر دو شرکت تولیدکنندۀ دوربین‌ها و راهکارهای امنیتی هستند. بااین‌حال مشتریان ما به دلیل کیفیت، کارایی و عملکرد عالی هایک‌ویژن بیشتر این برند را انتخاب می‌کنند. قیمت و سطح شخصی‌سازی که این سیستم‌ها ارائه می‌دهند این امکان را برای مشتریان ما فراهم می‌کند که سیستمی بسازند که امنیت کسب‌وکار آن‌ها را حفظ کند.

ارتباط با خط تلفن خانه/UPnP

کارشناسان قابلیت‌های دوربین‌های مداربسته را با استفاده از Wireshark  بررسی‌ و مقایسه کرده‌اند. تا متوجه‌شوند که آیا از قابلیت ارتباط خط‌تلفن در سرویس‌ابری با یا بدون فعال‌سازی توسط کاربران بهره‌مند هستند یا‌خیر. از میان ‌برترین شرکت‌های سازندۀ دوربین مداربسته تنها شرکت هایک‌ویژن است. که به‌طور پیش‌فرض از قابلیت افزوده تماس تلفنی استفاده می‌کند (اما این امکان توسط خطوط تلفن هوشمند فراهم نمی‌شود). بعلاوه هایک‌ویژن یکی از سه شرکتی است. که قابلیت UPnP و باز بودن پیش‌فرض پورت روترها در دوربین مداربسته را دارد. برند Avigilon، هیچ‌یک از این قابلیت‌ها را پشتیبانی نمی‌کند.

مشاوره دوربین مداربسته تحت شبکه          ارائه راهکار و خدمات امنیت شبکه      نرم افزار مانیتورینگ دوربین تحت شبکه