صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته برای امنیت آپارتمان ها

دوربین مدار بسته برای امنیت آپارتمان ها
دوربین مدار بسته برای امنیت آپارتمان ها

دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی علاوه بر فراهم کردن محیطی ایمن می تواند به محافظت از اموال نیز کمک نمایند. 

به طور معمول در پروژه های ساخت و ساز مواد خام اولیه به وفور پیدا می شود و سارقان و نفوذ گران این مواد را به عنوان طعمه خود دیده و خواهان سرقت کردن آن هستند. خرابکاری و وارد کردن خسارت توسط نفوذ گران بسیار زیاد به چشم می خورد. با نصب دوربین های مدار بسته می توان اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

سامانه های نظارت تصویری با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اقدامات نو آورانه در سخت افزار و نرم افزار و میان افزار گام های بلندی را برداشته و پیشرفت حیرت انگیزی داشته اند. با وجود نوآوری های اخیر سیستم های نظارت تصویری بسیار کارا شده است. برای ایجاد یک سامانه کارا دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی، آگاهی از برخی از پارامترها سبب می شود که بتوانید ضمن افزایش بهره وری و کاهش هزینه، گامی بلند و موثر در جهت بازدارندگی اقدامات خرابکارانه بردارید.

چرا دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی مهم است؟

پیاده سازی راهکار امنیتی و اجرای پروژه دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی تفاوت های عمده ای با اجرای سامانه نظارت تصویری در پروژه های دیگر دارد. اولین و مهم ترین تفاوت آن رشد سریع پروژه و تغییرات محیطی آن است به طور مثال ستون و اسکلت ساختمان در بدو امر وجود ندارد ولی با گذشت دو ماه اسکلت ساختمان برپا می شود و ممکن است تاثیرات زیادی در دید دوربین داشته باشد.

مواد و تجهیزات ساخت و ساز به طور معمول گران قیمت هستند و به دلیل کاربرد بالای آن می تواند تحت نظر سارقین قرار گیرد. با نصب دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی شما می توانید از تجهیزات خود محافظت نمایید و مکان هایی که احتمال سرقت وجود دارد را ایمن کنید. از کاربرد های مهم دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی نظارت بر کارگران است و با نظارت بر آن ها شما مطمئن خواهید شد که اصول  اولیه ایمنی را رعایت می نمایند.

دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی باید این امکان را داشته باشند که مکان دوربین ها را بتوان تغییر داد و این امر در سیستم های نوینی همچون دوربین های تحت شبکه میسر می شود. با استفاده از فناوری نظارت تصویری تحت شبکه شما می توانید مکان دوربین ها را تغییر دهید و دوربین را به اولین سوئیچ متصل کنید.

انتخاب مناسب دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی

دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی طیف وسیعی دارند و هر کدام برای شرایط خاص طراحی شده اند برخی از این دوربین ها را می توان در محیط های داخلی و برخی را می توان در محیط های خارجی نصب نمود. برخی از دوربین ها قابلیت کارکرد در محیط های کم نور را دارند و برخی با چالش نوری می توانند مقابله نمایند و مکان هایی که تفاوت نور زیاد است را به خوبی به رشته تصویر بکشانند.

امروزه سامانه های نظارت تصویری تحت شبکه قابلیت توسعه و انعطاف پذیری را به حد اعلا رسانده اند و در این سامانه شما می توانید به راحتی تعداد دوربین ها را اضافه نمایید و یا مکان های آن را تغییر دهید در سیستم های آنالوگ قدیمی محدودیت های بسیاری در تغییر و یا توسعه وجود داشت. این بدان معناست که در گذشته هنگام استفاده از سامانه های نظارت تصویری آنالوگ چالش های بی شماری پیش رو قرار می گرفت.

علت اصلی این چالش ها محدودیت وسعت پروژه و یا دسترسی به بخش های مختلف پروژه بود. اما با استفاده از دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی می توان به امکانات متعددی دست یافت و بسیاری از مشکلات و دغدغه ها و نگرانی ها را از آن کم کرد.

نصب دوربین مدار بسته در کارگاه های ساختمانی

قبل از خرید دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی باید انتخاب هوشمندانه ای را بر اساس سایت موجود داشته باشید و نیازهای آتی را نیز در نظر بگیرید. این امر به کمک کارشناسان زبده و کار بلد بهینه تر خواهد شد و شما می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اگر در چیدمان و آرایش سامانه نظارت تصویری خواهان نصب دوربین در محیط های بیرونی هستید باید به استاندارد های محافظت از نفوذ آب و گرد و خاک دقت نمایید و به اصطلاح عام دوربین ها باید واترپروف باشند. به شما توصیه می کنیم با استاندارد های IP67 بیشتر آشنا شوید. دوربین های امنیتی که در محیط های بیرونی نصب می شوند می توانند از اموال خارجی محافظت نمایند.

علاوه بر واترپروف، برخی دوربین ها وندال هستند. اصطلاح وندال به آن معناست که اگر به دوربین ضربه وارد شود، دوربین نمی شکند. دوربین های بیرونی باید خاصیت دید در شب را داشته باشند و در کنار آنها ماژول مادون قرمز تعبیه گردد. اکثر خرابکاران و سارقان شب ها به دنبال طعمه های خود هستند و از تاریکی بهره می گیرند و اموال شما را سرقت می کنند.

شما با نصب دوربین های دید در شب می توانید سدی در برابر افکار شوم آنها بسازید و آرامشی دلپذیر را برای خود به ارمغان آورید. یکی دیگر از روش های امن سازی پروژه های ساختمانی بهره گیری از دوربین های حرارتی است. دوربین های حرارتی در تاریکی بهتر عمل می نمایند و اگر پروژه وسیعی دارید این دوربین ها به صورت کارا کل محدوده را زیر نظر می گیرند و اگر کسی وارد محدوده شود آلارم به موقع برای شما ساطع می نمایند. همچنین دوربین های دید در شب که توانایی کارکرد در لوکس پایینی دارند نیز بسیار کارا هستند.

مزایای دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی

بسیاری از مجریان و مهندسین عمران از مزایای دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی آگاه هستند و بر اساس تجربه و آمار مشخص شده است که وجود این سامانه ها سبب صرفه جویی در پروژه و جلوگیری از سرقت و مراقبت از کم کاری کارگران خواهد شد. البته باید دقت شود که دوربین های مناسب برای سایت در نظر گرفته شود و اگر این دوربین ها مناسب نباشند و یا در تاریکی تصویر ندهد و یا دوربین هایی باشد که واترپروف نباشد، پول خود را دور ریخته اید.

مقیاس پذیری

دوربین های مدار بسته آنالوگ منعطف و مقیاس پذیر نبودند و این بدان معناست که این دوربین ها را نمی توان توسعه داد و یا مکان دوربین ها را عوض نمود. پشرفت تکنولوژی سبب شد با استفاده از دوربین های تحت شبکه بتوان در مکان های مختلف دوربین های متفاوتی را نصب نمود و برای انتقال برق از POE استفاده کرد از سویی دیگر استفاده از سلول خورشیدی به شما کمک می نماید در هر نقطه از شبکه که امکان انتقال برق ندارید بتوانید برق رسانی به دوربین را انجام دهید.

برای یک پروژه ساختمانی چالش ها و مشکلاتی برای نصب وجود دارد که کارشناسان از آن مطلع هستند. همین امروز با ما تماس بگیرید و با مطرح کردن نیاز خود، سامانه امنیتی مناسبی را به ارمغان آورید.

بازدارندگی از جرم

از مزایای نصب دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی بازدارندگی جرم است. هر دوربین می تواند یک سارق را از اقدام خود منصرف نماید. این بحث در پروژه های ساخت و ساز نیز وجود دارد و حضور دوربین عامل بازدارنده برای جرم محسوب می شود. مجرمان همواره به دنبال آسیب پذیرترین نقطه مجموعه شما هستند و با شناسایی آن نقاط دست به اهداف شوم خود می زنند.

وجود دوربین برای پروژه های ساختمانی سبب می شود مجرمان دست به کار نشوند چرا که نمی خواهند رد پایی از خود باقی بگذارند. اگر دوربین مدار بسته برای پروژه های ساختمانی وجود داشته باشد یعنی افراد آن پروژه امنیت را خیلی سفت و سخت می گیرند و در صورت وجود یک جرم و یا سرقت، صاحبان آن به دنبال سر نخ ها می گردند.

سارقان با دیدن دوربین دو دو تا چهار تا نموده و فرار را بر قرار ترجیح می دهند. چرا که هیچ سرقی جلوی دوربین دزدی نمی کند تا تصویر خود را تقدیم مراجع قضایی نماید.

نظارت از راه دور

دوربین های امنیتی مدرن در حال حاضر با یک ویژگی مهم شناخته شده اند و آن انتقال تصویر و مانیتورینگ از راه دور است. پایش از راه دور به کاربران اجازه می دهد تا دسترسی مجاز به نمایش هر دوربین امنیتی را از هر دستگاه فعال در اینترنت نظیر لپ تاپ یا گوشی موبایل مشاهده کنند. این به این معنی است که رئیس سایت ساخت و ساز اکنون می تواند ملک را بدون نیاز به بازدید فیزیکی از آن بررسی کند.

به کمک گوشی تلفن و یا لپ تاپ از طریق بستر اینترنت می توان به دوربین ها دسترسی داشت و تصاویر را بررسی نمود. همچنین موسساتی وجود دارد که برای نظارت از راه دور با پروژه ها قرارداد می بندند و در صورت وجود جرم با مجتمع های انتظامی تماس گرفته و اقدامات فورس ماژور صورت خواهد پذیرفت.

ارتقاء ایمنی

با توجه به نیاز بهداشت محیط کار، دوربین های مدار بسته می توانند متضمن اجرای قوانین مربوط به بهداشت ایمنی باشند و در صورت تخلف و مشاهده مدیران در راستای عدم اجرای ایمنی سریعا اقدامات موثر صورت پذیرد. از سوی دیگر راندمان کارگران و مهندسین ارزیابی می شود و آنان که سر از کار باز زده اند مشخص می شود و با سند به آن ها اخطارهایی اعلام خواهد شد.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

1.      سیستم اعلام سرقت

2.      دستگاه ذخیره سازی تصاویر در دوربین مداربسته

3.      حفاظت پیرامونی در مقابل حملات تروریستی

4.      ضبط صدا در دوربین مداربسته

5.      اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژن

6.      بازارهای جدید دوربین مداربسته هوشمند

7.      اثرات کرونا بر صنعت امنیت

8.      سواستفاده شرکت های تکنولوژیک

9.      محافظت از کسب و کارهای کوچک و متوسط

10.  بزرگترین روندهای صنعت امنیت

11.  تست هارد دوربین مداربسته

12.  فناوری ابری در صنعت امنیت

 

نصب دوربین مدار بسته در پروژه های ساختمانی

نصب دوربین مدار بسته در پروژه های ساختمانی
نصب دوربین مدار بسته در پروژه های ساختمانی

دوربین مدار بسته در این مکان ها نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه های کمپانی می

شوند بلکه موفقیت یک پرژه را هم تضمین می کند.

استفاده از دوربین مدار بسته مدرن  به لطف نوآوری ها و تکنولوژی های جدید، بسیار

مقرون به صرفه است.  کارگاه های ساختمانی معمولا دارای تجهیزات، ماشین آلات و

مصالح گران قیمتی هستند که نیاز به مراقبت شبانه روزی دارند. علاوه بر این، برای هر

پروژه ساختمانی مهم است که کارگران وظایف خود را انجام داده و امنیت لازم را داشته

باشند.

اغلب میلیون ها و شاید چندین میلیلرد تومان در یک پروژه ساخت و ساز سرمایه گذاری

شده باشد بنابراین نتیجه موفقیت آمیز آن بسیار مهم است. در ادامه در مورد دوربین

های مدار بسته مدرن و مزایایی که برای کارگاه های ساختمانی به همراه دارند خواهیم

پرداخت.

دوربین های مدار بسته کارگاه ساختمانی چیست؟

دوربینهای امنیتی کارگاه های ساختمانی برای نظارت بر کارگاه های فعال و ضبط فعالیت

های روزانه نصب و مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها می توانند ویدیو هایی با

رزولوشن بالا را به یک مرکز کنترل امنیتی داخل یا خارج کارگاه مخابره کنند. به همین دلیل

نصب این دوربین ها یک سرمایه گذازی فوق العاده جهت تضمین انجام مداوم عملیات

روزانه در کارگاه است.

دوربین مدار بسته تحت شبکه برخلاف نوع آنالوگ، به راحتی نصب، نگهداری و استفاده

می شود. وجود این دوربین ها اثبات کرده است که نه تنها می توانند مجرمان و خرابکاری

را از محل ساخت و ساز دور نگه دارند بلکه می توانند باعث شوند کارگرها بهتر کار کنند

چون می دانند در حین انجام وظایف روزانه، نظارت (دوربین مدار بسته کارخانه) می شوند.

اغلب میلیون ها و شاید چندین میلیارد تومان در یک پروژه ساخت و ساز سرمایه گذاری

شده باشد بنابر این نتیجه موفقیت آمیز آن بسیار مهم است که تنها با نصب یک

دوربین مدار بسته این مسئله امکان پذیر می شود.

نصب دوربین مدار بسته در کارگاه ساختمانی

در دهه های گذشته، دوربین های مدار بسته آنالوگ به سختی نصب می شد چون آنها به

یک مدار نیاز داشتند. افزودن دوربین های جدید به سیستم هم چالش بر انگیز بود و نیاز

به سیم کشی جدید برای هر دوربین داشت. دوربین های آنالوگ در سال های گذشته

محدودیت کیفیت در تصاویر تولیدی خود هم داشتند.

دوربین های مدار بسته جدید برای کارگاه های ساختمانی می توانند موضوعات امنیتی

مختلفی که ممکن است در مکان وجود داشته باشد را پوشش دهند. معمولا ارزیابی

امنیتی کارگاه باید پیش از نصب دوربین انجام شود تا بتوان نقاط آسیب پذیر را شناسایی

کرد. پس از تعیین نقاط نصب دوربین ها و نوع دوربین مورد نیاز، می توان به راحتی آنها

را نصب کرد.

دوربین های امنیتی با توجه به طیف گسترده ای از کارکردها و توانایی های جدید، دارای

انواع مختلفی بوده که هر کدام می توانند در مکان خاصی مفید واقع شوند. برخی از مدل

های دارای قابلیت دید در شب هستند که می توانند تصاویر واضحی را حتی در تاریک

ترین محیط یا در شب تولید کنند. مدل ها دیگر به گونه ای طراحی شده اند که وقتی

حرکتی را شناسایی کنند فعال شده و بلافاصله پرسنل مسئول را باهشدار آگاه می کنند.

شناسایی نیازهای امنیتی یک کارگاه ساختمانی بسیار مهم است و باید یک طرح امنیتی

قوی برای آن تهیه کرد. انتخاب بهترین نوع و مدل از دوربین های مدار بسته تضمین می

کند که مکان در برابر وقوع جرم ایمن بوده و کارگران مشغول در کارگاه از ایمنی کافی

برخوردار هستند و وظایف خود را انجام می دهند.

مزایای نصب دوربین مدار بسته در کارگاه ساختمانی

همانطور که در بالا گفته شد، نصب دوربین مدار بسته در کارگاه ساختمانی می تواند

مزایای بی نظیری برای آن محل ایجاد کند. برخی از این مزایا آشکار بوده و برخی دیگر کاملا

منحصر به فرد هستند و موقعیت های جدیدی برای محافظت از کارگاه و کارگران فراهم می

کنند. نصب دوربین مدار بسته در کارگاه ساختمانی دارای مزایای زیر است.

دور نگه داشتن سارقان و خرابکاران

شاید یکی از مهم ترین مزایای که دوربین های مدار بسته برای یک کارگاه ساختمانی دارند.

توانایی آنها در جلوگیری از وقوع جرم است. چون همیشه ثابت شده است که مجرمان

آسیب پذیرترین و ساده ترین مکان ها را هدف قرار می دهند. این موضوع در مورد

خرابکارها هم صدق می کند. وجود دوربین های مدار بسته در کارگاه ساختمانی می تواند

به عنوان یک عامل بازدارنده قدرتمند عمل کرده و مجرمان نمی توانند به هدف خود برسند.

اگر دوربین مدار بسته در محل نصب شده باشد، طبق بررسی ها ۶۰ درصد از مجرمان مکان

دیگری را انتخاب می کنند و همین یعنی قدرت باز دارندگی دوربین های امنیتی.

نظارت مداوم

دوربین های مدار بسته مدرن به کاربران توانایی انتخاب نحوه و زمان شروع ضبط ویدیو را

می دهند. می توان دوربین های تحت شبکه را به گونه ای تنظیم کرد که بیست و چهار

ساعت شبانه روز به ضبط تصاویر مشغول بوده و آنها را به یک دستگاه ذخیره یا فضای

ابری ارسال کند. اگر می خواهید در فضای ذخیره صرفه جویی کنید، می توانید آنها را به

گونه ای تنظیم کنید که تنها وقتی حرکتی را شناسایی کردند فعال شده و شروع به ضبط

کنند.

این قابلیت به کاربران امکان تغییر تنظیمات دوربین ها را بر اساس محیط می دهد و می

توانند بیشترین پوشش دهی را در زمان نیاز داشته باشند.

ایجاد شواهد مفید از مسئولیت و وقوع جرم

نصب دوربین های مدار بسته در کارگاه ساختمانی می تواند شواهد مفیدی را از وقوع جرم

یا حادثه ارائه دهد. این ویدیوها در آینده می توانند در شناسایی افراد خاطی و مجرم کمک

کرده و راه اجرای قانون و تعقیب مجرمان را هموارتر سازد. با استفاده از این شواهد می

توان اموال به سرقت رفته را باز گرداند و در عین حال از وقوع جرم توسط سایر مجرمان

جلوگیری کرد.

به دنبال وقوع یک حادثه در کارگاه، ویدیوهای با کیفیت (مانند دوربین مدار بسته ۴ مگا

پیکسل) می توانند به کمک شرکت های بیمه آمده تا شرایط پیرامون حادثه را بررسی و

میزان مسئولیت را مشخص کنند. محافظت از کارگاه در برابر پرونده های جعلی و بدهی ها،

یکی از جنبه های مهم برای تضمین موفقیت یک پروژه ساختمانی است.

تطبیق دوربین ها یا پیشرفت پروژه

کارگاه های ساختمانی دائما در حال تغییر و تکمیل شدن هستند و هم زمان با این

تغییرات، نقاط آسیب پذیر از لحاظ امنیتی هم تغییر می کند. خوشبختانه دوربین های

مدرن می توانند به راحتی از نصب درآمده و دوباره در محل جدیدی نصب شوند تا پوشش

کامل بر محیط ایجاد شود. مهم نیست محیط کارگاه ساختمانی چگونه باشد، دوربین های

مدار بسته جدید (دوربین مدار بسته صنعتی) می توانند پوشش همه جانبه و روشی

قدرتمند و محافظتی در برابر جرم ارائه دهند.

نتیجه گیری

استفاده از دوربین مدار بسته در کارگاه های ساختمانی می تواند امنیت آن کارگاه را به

ارمغان بیاورد. در این مقاله به مواردی همچون کنترل حفظ ایمنی و امنیت کارگران و افرادی

که در کارگاه حضور دارند و یا پیشگیری از وقوع سرقت و خرابکاری توسط دوربین مدار

بسته اشاره شد. شایان ذکر است در صورت وقوع سرقت و یا خرابکاری، از طریق تصاویر

ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته می توان جرم را پیگیری نمود تا افراد خرابکار و

مجرم شناسایی شوند.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

1.      قیمت دوربین مدار بسته

2.      خرید دوربین مداربسته

3.      خرید دوربین مدار بسته

4.      هایک ویژن

5.      دوربین هایک ویژن

6.      دوربین مداربسته هایک ویژن

7.      دوربین مداربسته

8.      دوربین مدار بسته

انتخاب دوربین مدار بسته پیشرفته

انتخاب دوربین مدار بسته پیشرفته
انتخاب دوربین مدار بسته پیشرفته

دوربین های امنیتی مناسب می توانند آرامش خاطر بیست و چهار ساعته فراهم کرده و در عین حال از مهمترین دارایی های، اموال و افراد زندگی شما در دنیایی نامطمئن، محافظت می کنند.

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی از لحاظ اندازه، طراحی، کارایی و قابلیت دارند و انتخاب از میان آنها می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. انتخاب دوربین مدار بسته حرفه ای و مناسب برای خانه یا محل کار مزایای بی شماری دارد که در این پست به برخی از سوالات معمول در این مورد پاسخ می دهیم.

قابل رویت بودن یا نبودن دوربین

این که نظارت بر چه چیزی را لازم داشته باشید و دوربین ها در کجا نصب شده باشند، تعیین می کند که آیا به دوربین های مدار بسته کوچک نیاز دارید یا دوربین های فشنگی معمولا بزرگ تر بوده و به راحتی جلب توجه می کنند بنابراین عامل بازدارنده قدرتمندی محسوب می شوند. مطالعات نشان می دهند که مجرمان اغلب مکان هایی با ضریب امنیتی پایین را مورد هدف سرقت های خود قرار می دهند و از خانه ها و املاکی که دارای ابزارهای امنیتی آشکار هستند اجتناب می کنند.

دوربین های قابل رویت می تواند مجرمان را از انتخاب خانه یا محل کار شما دور نگه دارد البته در برخی موارد، دوربین های کوچکی که جلب توجه نمی کنند، انتخاب بهتری هستند. دوربین های کوچک مانند دوربین های سوراخ سوزنی برای نظارت بر نقاط کوچک و حساس مفید بوده و می توانند در مکان های کوچک جای بگیرند و مخفی باقی بمانند. برخی از این دوربین های مدار بسته حرفه ای به قدری کوچک هستند که می توانند در کف دست جای بگیرند.

نصب دوربین در داخل یا خارج از محل

اکثر دوربین های مدرن می توانیند هم در داخل و هم در خارج از محل عملکرد خوبی داشته باشند. البته محیطی که دوربین در آن به کار می رود می توانند تعیین کننده دوربین مورد نیاز شما باشد. فاکتورهای مهمی که باید در نظر بگیرید نصب و جایگذاری ان است.

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی از لحاظ اندازه، طراحی، کارایی و قابلیت دارند و انتخاب از میان آنها می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

با توجه به آب و هوای محیط، لازم است دوربینی با طراحی بادوام انتخاب کنید که می تواند در مقابل برف و باران شدید و محیط های سخت دوام بیاورد. خوشبختانه برخی از دوربین های امنیتی مدرن مخصوصا برای کاربردهای خاص، طراحی می شوند. یک نمونه از این دوربین ها در صنعت حمل و نقل به کار می رود. دوربین هایی که در این صنعت به کار می روند به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند در لرزش بسیاز بالا هم کارایی لازم را داشته باشند.

دوربین های امنیتی داخلی هم با همین ویژگی های محیطی به بازار عرضه می شوند که می توانند در شرایط سخت دوام بیاورند. بخش آشپزخانه در رستوران ها از دوربین هایی استفاده می کنند که در برابر چربی، دود و پاشیدن قطرات مایع مقاوم باشند. تعیین نوع ابزار و نصب آن در خانه یا محل کار شما، مهم ترین فاکتور در انتخاب دوربین مدار بسته حرفه ای است.

گستردگی ناحیه تحت پوشش چقدر است؟ی نیاز به یک

بزرگی منطقه ای که می خواهید بر آن نظارت داشته باشید یکی از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب دوربین مدار بسته حرفه ای و نوع شبکه مورد نیاز برای خانه یا محل کار شما است. یک روش آسان برای تعیین نوع و تعداد دوربین های مورد نیاز، رسم نقشه ساختمان و کف آن ناحیه است. اگر گستردگی ناحیه بالا باشد در این صورت دوربین های PTZ بهترین انتخاب هستند چون میدان دید وسیعی و توانایی زوم روی یک نقطه خاص را دارند.

مناطق کوچک تر ممکن است فقط به دوربین های استاتیک نیاز داشته باشند البته باید نوع شبکه را هم در نظر گرفت. بیشتر خانه ها و مکان های تجاری نیاز به یک شبکه LAN دارند البته نواحی وسیع تر باید از شبکه WAN استفاده کنند.

وضوح جزئیات و شفافیت تصاویر چقدر است؟

دوربین های مدار بسته حرفه ای و مدرن می توانند بر خلاف گذشته تصاویری با رزولوشن و کیفیت بالا تولید کنند. رزولوشن مورد نیاز برای خانه یا محل کار شما با اندازه محیط تعیین می شود محیط کوچک مانند اداره یا محیط های مشابه معمولا به دوربین هایی با رزولوشن بالا احتیاج ندارند. بالعکس، محیط های وسیع مانند هایپر مارکت ها نیاز به دوربین هایی دارند که تصاویری با رزولوشن بالا تولید کنند.

بهترین روش برای تعیین رزولوشن مورد نیاز، ارزیابی محیط و انتخاب مناسب است. استفاده از این متد در طولانی مدت در هزینه های شما صرفه جویی خواهد کرد.

شرایط روشنایی چیست؟

روشنایی یکی از فاکتور های بسیار مهم در زمان خرید و انتخاب دوربین مدار بسته حرفه ای برای خانه یا محل کار شما است. فرقی نمی کند دوربین ها در داخل یا بیرون محل نصب شوند، میزان نور در طول روز و تغییر فصول، متفاوت خواهد بود. در زمان در نظر گرفتن شرایط نوری، لازم است مشخص شود که کف محیط انعکاس نور دارد، آیا باز تاب نور شدید است و آیا میزان نور می توانند بر دوربین تاثیر بگذارد و مثلا فلاش هایی در تصاویر ایجاد کند؟

دوربین های امنیتیدید در شب مدرن برای ثبت تصاویر مفید تحت یک سرس شرایط نوری طراحی شده اند و از تکنولوژی هایی مانند فیلتر های IR و نور افکن های مصنوعی استفاده می کنند.

آیا ضبط صدا ضروری است؟

برخی از دوربین های مدار بسته مدرن دارای قابلیت ضبط صوتی هستند که به پرسنل بخش امنیت امکان شنیدن یا حتی صحبت کردن با مجرمان را داشته باشند. این امکانات صوتی می توانند شامل سنسورهایی باشند که وقتی صدا به سطح معینی رسید، شروع به ضبط صدا یا پخش آلارم کنند. گر چه خیلی ضروری نیست اما گنجاندن قابلیت های ضبط صدا در دوربین های مدار بسته می تواند مزایای امنیتی منحصر به فردی را برای محافظت از محیط کار و منزل فراهم کند.

شرایط فضای ذخیره ویدیو چیست؟

ذخیره ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین های خانه یا محل کار نیازمند یک DVR / NVR با ظرفیت ذخیره مناسب است. با توجه به این که دوربین های شما بیست و چهار ساعت در حال ضبط باشند یا فقط زمانی که حرکتی را شناسایی کردند شروع به ضبط کنند، اندازه فضای ذخیره مورد نیاز شما تعیین می شود.

اگر می خواهید دوربین های مدار بسته پیشرفته شما مدت طولانی در حال ضبط باشند در این صورت به یک DVR / NVR که قابلیت ذخیره این ویدیوها را داشته باشد نیاز دارید که قیمت آن بالاتر است. تعیین میزان ویدیویی که می خواهید ضبط شود به شما در انتخاب DVR / NVR مناسب کمک کرده و در هزینه های شما صرفه جویی خواهد کرد.

دوربین مدار بسته و سیستم های نظارتی حفاظتی دارای المان های بسیاری هستند که متناسب با نیاز و کار بری رعایت ای المان ها در انتخاب دوربین مدار بسته الزامیست مضاعف بر موارد ذکر شده در این مقاله، در انتخاب دوربین مدار بسته برند معتبر نیز بسیار مهم می باشد زیرا برند معتبر  دارای کیفیت بالا، پایداری تصویر، امکانات هوشمند و مهم تر از همه خدمات پس از فروش حرفه ای می باشد.

مقالات دوربین مداربسته:

1.      پهنای باند دوربین مداربسته

2.      دوربین مداربسته چگونه کار می کند

3.      سیستم کنترل تردد

4.      جلوگیری از هک دوربین مداربسته

5.      دوربین مداربسته شمارش افراد

6.      کانال صفر دوربین هایک ویژن

7.      نورددهی دردوربین مداربسته

هوشمند سازی روشنایی خیابان

بررسی لنز زوم در دوربین مدار بسته

لنز زوم دوربین مدار بسته

لنز زوم دوربین مدار بسته

لنز زوم یا موتوردار دوربین مدار بسته نوعی از لنز است که امکان تغییر فاصله کانونی و در

نتیجه زاویه دید دوربین را از راه دور مهیا می کند. این لنزها همچنین معمولا دارای

فوکوس خودکار نیز هستند. در این مطلب با این نوع از لنزها بیشتر آشنا خواهید شد.

وظیفه لنز

اندازه چیپ تصویر دوربین ها محدود و کوچک است. این موضوع باعث خواهد شد تصویر

تشکیل شده بر روی چیپ تصویر بسیار محدود باشد. برای رفع این این مشکل باید از

وسیله ای برای متمرکز کردن نور بر روی چیپ تصویر استفاده شود. به این وسیله لنز می

گویند. لنز دوربین های مدار بسته معمولا از یک یا چند عدسی تشکیل شده که با توجه

به فاصله کانونی، قسمت مشخصی از تصویر رو به رو را بر روی چیپ تصویر ایجاد می

کنند. هرچه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد تصویر را کمتر متمرکز می کند و زاویه دید

دوربین کمتر خواهد بود. از طرفی در دو دوربین با لنزهای با فاصله کانونی ثابت دوربینی

که چیپ تصویر بزرگ تری داشته باشد تصویر را با زاویه بیشتری نشان می دهد.

ساختار لنز های موتور دار

لنزهای موتور دار ساختمان کاملا پیچیده ای دارند. این لنزها از تعداد زیادی عدسی تشکیل

شده اند که فاصله آنها با توجه به میزان لنز و فوکوس لنز تغییر می کند. لنزها به وسیله

دو موتور کنترل می شوند که امکان تنظیم فوکوس و تغییر فاصله کانونی لنز را فراهم می

آورد. لنزهای زوم را معمولا با توجه به میزان بزرگنمایی آنها طبقه بندی می کنند.

مقایسه انواع لنزها

  • لنزهای ثابت: لنزهای ثابت ساختمان به مراتب ساده تری نسبت به انواع دیگر لنز دارند. این لنزها امکان تغییر فاصله کانونی را ندارند و تنها میتوان فوکوس آنها را تغییر داد. اما در مقابل ارزان قیمت تر هستند.
  • لنزهای موتور دار: ساختمان لنزهای موتور دار تا حدی شبیه به لنزهای وریفوکال است با این تفاوت که تغییر فاصله کانونی در این لنزها از طریق موتور صورت می گیرد و البته بیشتر این لنزها امکان فوکوس خودکار نیز دارند.
انواع رایج لنز زوم

در دوربین های مدار بسته لنزهای با زوم ۲۰ و ۳۲ ایکس بسیار محبوب هستند. این لنزها

معمولا با قرار گرفتن در دوربین های گردان یا اسپید دام امکان چرخش و بزرگنمایی را برای

دوربین فراهم می کنند.

1.      دوربین مدار بسته

2.      قیمت دوربین مدار بسته

3.      خرید دوربین مدار بسته

4.      نصب دوربین مداربسته

5.      هایک ویژن

6.      دوربین مداربسته هایک ویژن

7.      دوربین مدار بسته هایک ویژن

8.      دوربین مدار بسته

9.      قیمت دوربین مدار بسته

10.  خرید دوربین مدار بسته

معرفی برند دوربین مداربسته هایک ویژن (Hikvision)

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن (Hikvision)

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن (Hikvision)

هایک ویژن

شرکت هایک ویژن (Hikvision) یک شرکت چینی فعال در زمینه تولید تجهیزات مداربسته

است. این شرکت کار خود را در سال ۲۰۰۱ در شهر هانگ ژو آغاز کرد و مسیر پیشرفت را

سرعتی بالا طی کرد بطوری که در سال ۲۰۱۴ به عنوان سومین تولید کننده بزرگ تجهیزات

حفاظتی و امنیتی و اولین تولید کننده تجهیزات مدار بسته در جهان شناخته شد. کمپانی

هایک ویژن یکی از معتبرترین تولید کنندگان محصولات نظارتی به شمار می رود و

دوربین مدار بسته هایک ویژن سهم عظیمی از فروش در بازارهای جهانی را به خود

اختصاص داده است. کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب محصولات باعث شده تا این

کمپانی در سال ۲۰۱۵ به عنوان دومین فروشنده برتر جهانی در زمینه تجهیزات نظارتی

دست یابد.

محصولات هایک ویژن

رشد روند فروش محصولات هایک ویژن در سالیان اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

بطوریکه در سال ۲۰۱۰ هایک ویژن را در بین ۱۰ برند برتر می دیدیم و امروزه با اختلاف

کمی به نسبت برند مطرح امریکایی Honeywell در جایگاه دومین برند پر فروش تجهیزات

مدار بسته استاده است. شرکت هایک ویژن در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۳۰۰۰ نفر را بصورت

مستقیم به اشتغال در آورده که با داشتن تیم تحقیق و توسعه ۴۰۰۰ نفری دارای

بزرگترین تیم تحقیق و توسعه جهان محسوب میشود. این شرکت دارای ۳۰ نماینده محلی

در چین و بیش از ۱۶ نماینده بین المللی در جهان است که تجهیزات این شرکت را به طور

فعال توزیع میکنند.

جوایز هایک ویژن

جایزه ملی zubr روسیه در سال ۲۰۱۳

جایزه طراحی محصول erd dot در سال ۲۰۱۲

جایزه طراحی بهترین دوربین ip در secutech در سال ۲۰۱۲

جایزه golden excellence award در cpse سال۲۰۱۱

جایزه fsdays در سال۲۰۱۰

راهنمای خرید دوربین هایک ویژن

معمولا مردم در خرید هر محصولی به دنبال قیمت ارزان هستند اما باید در نظر داشته

باشید که در مورد محصولی مانند دوربین مدار بسته کیفیت حرف اول را میزند و البته

اعتبار محصول که مربوط به برند آن است. هایک ویژن، برندی معتبر در عرصه تولید

دوربین مدار بسته هایک ویژن و پکیج دوربین مدار بسته هایک ویژن است. قیمت

دوربین مدار بسته هایک ویژن و خرید آن قطعا به صرفه خواهد بود زیرا دوربین هایک

ویژن کاملا با کیفیت است و قابلیت های زیادی دارد و قطعا برای مصرف کننده، به صرفه

خواهد بود. پکیج دوربین  با قیمتی کاملا ارزان، مناسب خریداران است که نیاز به تعدادی

دوربین دارند اما خرید تک تک این محصولات جداگانه برای آنها به صرفه نیست.

1.      هایک ویژن

2.      دوربین مداربسته هایک ویژن

3.      دوربین مدار بسته هایک ویژن

4.      دوربین مدار بسته

5.      قیمت دوربین مدار بسته

6.      خرید دوربین مدار بسته

7.      نصب دوربین مداربسته

8.      هایک ویژن

9.      دوربین مداربسته هایک ویژن

10.  دوربین مدار بسته هایک ویژن