صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

سرور چیست ؟

سرور چیست ؟ در پاسخ به سوال سرور چیست می توان چنین گفت که سرور، کامپیوتری همیشه روشن و قدرتمند است که کاربران در زمان‌های متفاوت، از طریق اتصال به آن به دیتاهای وبسایت های مختلف دسترسی پیدا می کنند. در همین راستا وقتی دسترسی به یک سرور در محدوده شبکه داخلی باشد، سرور شبکه نام گذاری می شود؛ به این معنا که تمامی کامپیوتر‌های موجود در این شبکه، از سرور فرمان می‌گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تامین می‌کنند. حال اگر این شبکه گسترده تر شود و بتواند به وسعت اینترنت خدمات رسانی کند با مجموعه ای از کامپیوترهای قدرتمندی روبرو هستیم که شما می توانید هر اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه روز خواستید بر روی پهنای باند اینترنت از طریق این کامپیوتر ها جست و جو کنید. 

حال بیایید کمی با جزییات بیشتر مفهوم سرور را با هم بررسی کنیم. در ادامه مقاله سرور چیست به بررسی منابع سخت افزاری سرورها، انواع سرور، ویژگی های سرورها و سیستم عامل های آن می پردازیم.

منابع سخت افزاری سرور چیست؟

قاعدتا کامپیوترهایی که قرار است به صورت مداوم روشن باشند و به صورت تمام وقت به تعداد بسیار زیادی از کاربران اینترنت خدمات رسانی کنند باید ویژگی های منحصر به فردی از نظر قطعات و سخت افزار داشته باشند. قدرت پردازش بالا، پردازنده های قدرتمند با چندین هسته فیزیکی و مجازی، رم بالا و هارد دیسک هایی با فضای ذخیره سازی چندین ترابایت از جمله خصوصیات سخت افزاری سرورها به حساب می آید. علاوه بر موضوعات گفته شده فضای نگهداری سرورها نیز بسیار خاص و حساس است. سرورها باید در فضایی نگهداری شوند که به دلایل محیطی مانند افزایش دمای محیط دچار اختلال نشوند. بسیار دیده شده است که شرکت هایی در سراسر دنیا به دلیل عدم توجه به محیط بکارگیری سرورها دچار اختلال های متعدد در خدمات رسانی به کاربران می شوند.

سیستم عامل سرور چیست؟

همانطور که همه ما می دانیم بر روی کامپیوتر های خانگی و شخصی نیز می توان سیستم عامل های متعددی مانند ویندوز یا لینوکس و … نصب کرد. هرکدام از این سیستم عامل ها قابلیت های خاصی در اختیار کاربر قرار می دهد که در نتیجه آن تجربه مثبت و بهینه ای از استفاده از  کامپیوتر در ذهن کاربران ایجاد می کند. سرورها نیز ماهیتی مشابه دارند و همانطور که گفتیم  سرورها نیز کامپیتور های قدرتمندی هستند که در نتیجه سیستم عامل های مشخصی می توان بر روی سخت افزار های آن نصب کرد.

دسته بندی سیستم عامل های سرور

    • لینوکس: تمامی توزیعات لینوکس مانند CentOS، Debian و…
    • ویندوز: تمامی نسخه‌های مختلف ویندوز مانند Windows Server 2012، windows Server2016  یا نسخه‌های قدیمی ۲۰۰۸
    • مجازی‌ساز: نرم‌افزار مجازی‌سازVmware ESX و Hyper-v ، KVM و…

ویژگی های سرور چیست ؟

  • انحصاری‌بودن منابع سخت‌افزاری
  • قابلیت افزایش و ارتقا سخت‌افزار سرور
  • اتصال دائمی به اینترنت
  • سرعت عملکرد بسیار بالا
  • قدرت پردازش و قدرت محاسباتی سریع
  • امنیت بالا
  • امکان پیاده‌سازی Raid نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، بر روی سرورمنابع سخت افزاری سرور چیست؟

انواع سرور

 سرورها جهت ارائه خدمات به کاربران به چند دسته سرور اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی، تقسیم‌می‌شوند که نحوه تخصیص منابع آن‌ها، متفاوت است.

سرور اشتراکی

همانطوریکه از نام یک سرور اشتراکی می‌توان فهمید، منابع آن اعم از پردازنده، پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و… طبق تعاریف مدیر سرور بین کاربران با اشتراک فضای سرور ایجاد می‌شودبر روی سرور اشتراکی با توجه به نوع کاربردی که دارد تعدادی وب سایت، دیتابیس یا میل دامین تعریف شده‌اند که در لحظه، پاسخگوی درخواست‌های متعددی از کاربران خواهند بود.

سرور اختصاصی

شرکت‌های بزرگ و وب سایت‌های پربازدیدی مانند فروشگاه‌های آنلاین، نیاز به منابعی بیش از یک ماشین مجازی خواهند داشت. کاربران این دسته سرویس‌ها، در پردازنده RAM، فضای دخیره‌سازی اطلاعات، جایگاه قرارگیری در رک و پهنای باند بر روی یک سرور، کاملا اختصاصی میزبانی می‌شوند.

در ایران، سرورهای اختصاصی به دو دسته‌ی عمده سرور اختصاصی ایران و سرور اختصاصی خارج کشور تقسیم می‌شوند. تفاوت این دو مورد عموما محدود به موقعیت جغرافیایی آنها می‌شود که در چه محل و دیتاسنتری، میزبانی می‌شوند و در مورد سرور مجازی به، سرور مجازی ایران و همین طور سرور مجازی خارج (سرور مجازی کانادا) تقسیم شده.

سرور اختصاصی مجازی

مقایس بزرگ‌تر با منابع اختصاصی‌تر از یک سرویس اشتراکی است که از طریق “مجازی‌سازها” تقسیم منابع یک سرور اختصاصی میزبان به چند ماشین مجازی، صورت می‌پذیرد. با توجه به اختصاصی بودن منابع ماشین‌های مجازی، تعداد وب‌سایت‌هایی که بر روی سرور میزبان ایجاد می‌شوند از وب سایت‌های سرور اشتراکی کمتر خواهند بود.

انواع سرور و کاربرد آنها

با توجه به کاربرد سرورها انواع سرور با کارایی متفاوتی وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر نا‌م‌گذاری شده‌اند:

انواع سرورچیست و کاربرد آنها از نظر تخصیص منابع

web سرور

این نوع سرور در راه‌اندازی وب‌سایت‌ها و Hostin کاربرد دارد.

Mailسرور 

کاربرد میل سرور برای ارسال و دریافت ایمیل است. با نصب نرم‌افزارهای ایمیل  مانندSmartermail ، Postfix و… بر روی سرور می‌توان جهت خدمات ایمیل از آن استفاده کرد.

data servet

این نوع پیکربندی اغلب در سازمان‌ها، شرکت‌ها جهت بانک اطلاعاتی مورد استفاده‌ی یک نرم‌افزار یا سرویس، قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن سرور

بر روی این سرور، نرم افزار مورد استفاده کاربران سرور نصب می‌گردد و ایشان از طریق کامپیوترهای خود می‌توانند به آن، دسترسی داشته باشند.

file سرور

این نوع سرور، یکی از اساسی‌ترین و ساده‌ترین انواع سرورها، جهت اشتراک فایل است.

DNS سرور

سروری که بر روی آن سرویس و تنظیمات DNS وب سایت‌ها انجام شده است و وظایف مربوط به Resolve شدن آدرس سرور IP های مربوط به وب سرور، ایمیل سرور و… را در شبکه اینترنت بر عهده دارد.

Game سرور

یک نوع از Application Serverکه کاربرد آن تنها برای بازی خواهد بود. بازی بر روی سرور نصب می‌شود و کاربران متصل به شبکه می‌توانند با برقراری ارتباط با Game سرور از بازی استفاده کنند.

Media سرور

این سرور جهت اشتراک‌گذاری سرویس‌های چند رسانه‌ای یا همان Media کاربرد دارد.

نکته پایانی

مطالب مربوط به سرورها برای صاحبان کسب و کار بسیار ضروری و مهم است. وقتی شما می خواهید وارد دنیای کسب و کار آنلاین شوید، اقدام به طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن برای شرکت خود می کنید. طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی دو نوع متفاوت از کدنویسی منحصر به خود را دارند و در نتیجه شما برای پشتیبانی از این سایت ها نیز نیاز به سخت افزار های سرور متناسب دارید. برای مثال وقتی شما طراحی سایت فروشگاهی را در دستور کار شرکت خود قرار می دهید باید یک سرور اختصاصی و قدرتمند برای آن در نظر بگیرید تا کاربران شما برای ورود به وبسایت شما و خرید سهل و آسان با مشکل روبرو نشوند.


بوت استرپ Bootstrap

بوت استرپ Bootstrap مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم افزارهای تحت وب است که شامل دستورات HTML، CSS و توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها و سایر المان های مورد نیاز طراحی وب می باشد.

به عبارتی دقیق تر Bootstrap  چارچوب نرم افزاری یا فریم وورکی ( Framework) است که شامل توابع و کتابخانه های از پیش آماده شده به زبان HTML و CSS و JavaScript می باشد. این چارچوب نرم افزاری به ما این امکان را می دهد تا در صفحات وب خود، با استفاده از کتابخانه های از پیش آماده، المان هایی نظیر: فرم ها، دکمه ها، تب ها و … را ایجاد کرده و رابط کاربری وب سایت خود را توسعه دهیم. با توجه به امکانات ارائه شده توسط بوت استرپ Bootstrap و همین طور سادگی استفاده از آن، روز به روز به تعداد وب سایت هایی که از آن استفاده می کنند، افزوده می شود.

امکانات Bootstrap

چارچوب Bootstrap  با تمامی مرورگرهای استاندارد همخوانی دارد و حتی در نسخه های قدیمی تر مانند اینترنت اکسپلورر ۸ نیز ظاهر زیبای خود را حفظ میکند.

یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد Bootstrap امکان طراحی وب سایت واکنشگرا و ریسپانسیو است. این ویژگی که امکان طراحی به صورت ریسپانسیو را بسیار ساده کرده از نسخه ی ۲٫۰ به بعد وارد Bootstrap شد طراحی ریسپانسیو و واکنشگرا به این معنا است که وب سایت در تمامی سایز ها در تمامی دستگاه ها مانند موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و … با حالت استاندارد نمایش داده شود.

نکته دیگر در خصوص Bootstrap متن باز بودن آن است و در سایت Github برای دانلود رایگان قرارگرفته است. همچنین امکان همکاری در این پروژه و شخصی سازی امکانات و ظاهر آن فراهم شده است و تاکنون مستندات مربوط به آن به چندین زبان دنیا ترجمه شده است. به طور کلی چارچوب بوت استرپ هم در طراحی سایت شرکتی و هم در طراحی سایت فروشگاهی بسیار پرکاربرد است.

مزیت های Bootstrap

– بهبود نمایش صفحات وب

– سرعت بالای کار با آن و کاهش زمان اجرای یک پروژه

– همخوانی با تمامی مرورگرهای استاندارد

– امکان ایجاد صفحه بندی، امکان ساخت انواع، قابلیت های زیبا سازی

– امکان طراحی صفحات وب بصورت واکنش گرا

مشکلات Bootstrap

پروژه Bootstrap با هدفی مشخص و ایده ای ستودنی راه اندازی شده است و در این مسیر سومین نسخه خود را تجربه میکند. طراحان زیادی از استانداردهای آن بهره میبرند و افراد زیادی استفاده از Bootstrap در طراحی سایت شرکتی یا طراحی فروشگاه اینترنتی را یک مزیت مهم میدانند ولی مشکل اصلی زمانی ایجاد میشود که شما وابستگی زیادی به طراحی اولیه آن داشته باشید.

امروز شاهد سایت های زیادی هستیم که همگی ظاهر نسبتا یکسانی داشته و به راحتی میتوان ردپای Bootstrap را در آن دید. بعنوان مثال رنگ مشکی هدر سایت، حاشیه های ۱ پیکسلی خاکستری و دکمه های آبی و قرمز با ظاهری مشخص نشان دهنده بکارگیری Bootstrap در یک سایت هستند، در حالیکه با کمی تغییر میتوان ظاهری جدید و متفاوت به هریک از این بخش ها داده و رنگ بندی های دلخواه خود را در آنها ایجاد نمود.

اگر روند استفاده از Bootstrap به همین شکل ادامه پیدا کند ممکن است در آینده تشخیص سایت های اینترنی از یکدیگر کمی دشوار شده و همگی دارای ظاهری یکسان و تکراری گردند. این مسئله به معنی مخالفت ما با این سیستم و امکانات آن نیست بلکه منظور آن است که بیایید تا این امکانات را در راستای بهبود فضای اینترنت بکار گرفته و خلاقیت خود را فراموش نکنیم.


search intent یا هدف جستجو ‌چیست؟

امروز عبارت های سئو سایت یا دیجیتال مارکتینگ یکی از پرکاربردترین عبارت های دنیای تجارت الکترونیک به حساب می آید. تحول ده سال گذشته در نحوه تجارت و تمایل شدید مردم به خرید اینترنتی باعث شده است که رقابت بسیار زیادی برای جذب مخاطب بیشتر در فضای اینترنت میان وبسایت های مختلف شکل بگیرد.

بنابراین اگر صاحب کسب و کاری در فضای اینترنت هستید قطعا باید تلاش برای کسب رتبه های برتر در گوگل و استفاده از ترفندهای مختلف دیجیتال مارکتینگ برای بیشتر دیده شدن از اولویت های شما بوده باشد. سئو سایت به دلیل تاثیر بسیار زیاد آن بر ترافیک وبسایت شما در میان روش های مختلف جذب مخاطب بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و به همین دلیل تاکید بسیاری از سایت ها بر بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جست و جو بجای راهکارهای دیگر جذب مخاطب بوده و هست.

در فرآیند سئو سایت یکی از موضوعات مهم انتخاب کلمه کلیدی مناسب که بیشترین سرچ در میان مردم بر اساس آن انجام می شود و تولید محتوای با کیفیت بر اساس آن کلمه کلیدی از مهمترین بخش های سئو داخلی وبسایت شما به حساب می آید و در این مقاله من سعی می کنم به مفهوم هدف جست و جو یا search intent  در سئو سایت بپردازم.

search intent یا هدف جستجو

search intent یا هدف جست و جو چیست؟

می توان چنین گفت که هدف جستجو یا search intent به دلیل اصلی اقدام کاربران برای جست و جو در فضای اینترنت اشاره دارد. سوال اصلی اولیه در این حیطه ای است که چرا افراد جستجو می کنند؟
پاسخ ما ساده است،  مردم در اینترنت و گوگل واژه یا عبارتی خاص را جستجو می کنند چون سوالی در ذهن دارند و می خواهند پاسخی برای آن بیابند. ممکن است وبسایتی خاص را جست و جو کنند یا به دنبال کالایی خاص باشند که قصد خریدش را دارند؟ و یا مفهومی را جست و جو می کنند تا اطلاعات به روز در مورد آن مفهوم داشته باشند. شاید هم برای تحقیقات علمی به دنبال مطالبی جدید هستند!
از سوی دیگر در سالهای اخیر گوگل هوش مصنوعی خود را به شدت تقویت کرده است و به راحتی می تواند بفهمد که هدف از سرچ افراد در زمینه ای خاص چیست و به عبارتی می تواند با آنالیز رفتارها و جست و جوهای گذشته شما بهترین نتایج را به شما عرضه کند. به همین دلیل است که شما همزمان باید نوع رفتار مخاطبان خود را در هنگام جست و جوی عبارتی خاص تشخیص دهید و هم نحوه رفتار الگوریتم های گوگل را نیز بررسی کنید تا از این طریق رتبه های بهتری در نتیایج گوگل کسب کنید.

به طور کلی اهداف جست و جوهای اینترنتی توسط کاربران را می توان به ۴ دسته عمده تقسیم کرد.

 

تحقیقات تجاری یا Commercial investigation

بسیاری از افراد قصد خرید در آینده را دارند اما تحقیقات اولیه خودشان را از طریق وب انجام میدهند. بهترین ماشین لباس شویی کدام است؟ کدام افزونه سئو مفید است؟ این افراد قصد انجام تراکنش دارند اما به زمان بیشتری برای متقاعد شدن نیاز دارند. این نوع از هدف از جستجو معمولا جستجو با هدف تحقیقات تجاری نامیده می شود.

اطلاع رسانی یا Informational intent

بسیاری از جستجوها که توسط افراد در اینترنت انجام می گیرد به منظور کسب اطلاعات است. اطلاعات در مورد آب و هوا، آموزش کودکان، سئو یا بهینه سازی سایت و یا هرچیزی دیگری که ذهنشان را درگیر کرده است. در این موارد، افراد یک سوال خاص در ذهن دارند یا می خواهند درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند.

هدف تراکنشی یا Transactional intent

نوع سوم از هدف جستجو، هدف تراکنشی است. بسیاری از افراد بصورت آنلاین خرید می کنند و به دنبال بهترین خرید از طریق وب هستند. تمام افرادی که به دنبال خرید هستند در زمره جستجو با هدف خرید قرار می گیرند.

 

هدف ناوبری یا Navigational intent

افراد با این هدف سعی می کنند تا به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنند. برای مثال افرادی که معمولا کلمه “توییتر” را جستجو می کنند، معمولا قصد دارند به سایت توییتر بروند.
کسب رتبه بالا برای یک عبارت ناوبری زمانی برای ترافیک ارگانیک وب سایت شما سودمند است که سایت شما هدف از جستجوی افراد باشد. چند سال گذشته، یوست افزونه گوگل آنالیتیکس را به گزینه های خود اضافه کرده است و توانسته روی عبارت “گوگل آنالیتیکس” رتبه بسیار بالایی را دریافت کند. این در حالی است که این موضوع ترافیکی برای یوست ایجاد نکرده است چرا که افراد به دنبال سایت گوگل آنالیتیکس بودند و تقریبا هیچکدام به دنبال افزونه ی یوست نبوده اند.

search intent یا هدف جستجو

 

بهینه سازی محتوا با توجه به اهداف جست و جو

گام اول این است که مشخص کنید برای کدام دسته از مخاطبان چهارگانه بالا می خواهید مطلب تولید کنید. قطعا اگر مخاطب شما به دنبال خرید کالا هست دوست ندارد که با یک مقاله ۵ هزار لغتی مواجه شود بلکه بیشتر ترجیح می دهد به صورت مستقیم به کالای مورد نظر دسترسی داشته باشد و بتواند قیمت ها را با دیگر فروشگاهها مقایسه کند و در نهایت نظر دیگر کاربران را نیز در مورد کالایی خاص بداند.

صفحات محصولات خودتون را برای کلمات کلیدی تجاری محرک بهینه سازی کنید. اگر شما لوازم ورزشی را بفروش می رسانید، می توانید به عنوان مثال یک صفحه محصول را برای “خرید لوازم ورزشی” بهینه سازی کنید. شاید شما مقاله ای در مورد لوازم ورزشی داشته باشید. مثلا می توانید این مقاله را برای عبارت “نحوه استفاده از لوازم ورزشی” بهینه کنید.
کاملا واضح است که تشخیص اهداف مخاطبان اصلی در ابتدای امر کاری بسیار سخت است. شاید کاربران شما اهداف متفاوتی داشته باشند اما در نهایت به دنبال یک مطلب مشخص و مشابه در اینترنت بگردند. استفاده از داده های آماری و آنالیز رفتار کاربران در صنعت و کسب و کار شما می تواند به شما دید وسیع تری نسبت به رفتار مخاطبان و مشتریان شما در زمینه سرچ واژه و عبارتی خاص بدهد.

نتیجه گیری

این نکته برای افرادی است که هنوز شیوه های سنتی کسب و کار خود را دنبال می کنند و به فکر ارتقا کسب و کارشان در فضای اینترنت نبوده اند. شرکت طراحی سایت پیام آوا با بیش از ده سال تجربه در زمینه خدمات طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی ، سئو سایت و تبلیغات گوگل به شما کمک می کند که در کمترین زمان ممکن یک وبسایت حرفه ای در زمینه فعالیت اقتصادی خود داشته باشید و به سرعت در نتایج برتر گوگل دیده شوید.


مقایسه کارایی 4 ابزار بازاریابی

تردیدی نیست که وقتی شرکت ها به تخصیص بودجه بازاریابی مانند گذشته می چسبند، گستره بازاریابی شان بی فایده می شود و هدر می رود. ابزارهای بازاریابی در طی زمان از نظر تاثیر بخشی هزینه آنها تغییر می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، چرا شرکت ها با گذشت زمان همان مقدار بودجه را به این کار اختصاص می دهند؟ دلیل آن تنبلی، ناباوری یا نا خشنودی است؟ در این جا کارایی های متغیر بعضی از ابزارهای عمده بازاریابی را مورد بررسی قرار می دهیم.

1- روابط عمومی

باوری رو به افزایش وجود دارد که روابط عمومی،(که مدت های طولانی در ترکیب ارتقا، یتیم تلقی می شد) شایسته استفاده رو به رشد، متناسب با بودجه تبلیغاتی است. روابط عمومی ابزار شنونده-بیننده ساز بهتری است، به ویژه با محصولاتی دارای فناوری پیشرفته جدید در جایی که خریداران پیش از انتخاب نشان تجاری، عقیده حرفه ای مستقل می خواهند. سازنده ی محصولات دارای فناوری پیشرفته ابتدا بایستی رهبران فکری- خبرگان کلیدی، روزنامه نگاران و دیگران که درباره ی محصولات جدید حرف می زنند و انتقاد می کنند، مورد شناسایی قرار دهند. ولوو خودروی جدید خود را به جای ریخت و پاش کردن و صرف هزینه گزاف برای تبلیغات، با روابط عمومی به بازار فرستاد. بازاریابان این شرکت روزنامه نگاران بسیار مهم را شناسایی کردند و با مراحل اولیه فرآیند ساخت این خودرو آشنا کردند. آنها مطالبی درباره آن نوشتند که بسیار تعیین کننده بود. این کار سر و صدای زیادی به پا کرد که به پیش فروش 7500 دستگاه خودرو انجامید.

article_image_one_390.jpg

2- تبلیغات

گفته ی جان وانا میکر که اظهار داشت " نیمی از تبلیغات من به هدر می رود، ولی نمیدانم کدام نیمه" امروزه نیز، به ویژه در مورد تبلیغات انبوه، کاربرد دارد. وقتی مردم فلان شرکت نوشابه غیر الکلی گازدار را به خوبی می شناسند و به تبلیغات آن دیگر توجهی نمی کنند، آیا لازم است این شرکت 80000 دلار پول بدهد و عکس بطری نوشابه خود را پشت جلد مجله ای بیندازد؟ و اگر چنین کند چه می شود؟ آن آگهی حاوی اطلاعات یا سودمندی تازه ای نیست. آیا خانم ها آگهی 30 ثانیه ای درباره ی کرم پوست را که در میان پنج آگهی کوتاه مدت دیگر پخش می شود، به خاطر می آورند؟

بیشتر شرکت ها به این ترتیب پول خرج می کنند، زیرا این کار را بیشتر انجام داده اند و براین تصورند که خرج کردن این پول به گونه ای دیگر، خطرناک است. به نظر آن شرکت ها، خرج کردن پول به این ترتیب دیده شدن شرکت و در خاطر ماندنش را بیمه می کند، حتی زمانی که آن تبلیغ حرف تازه ای برای گفتن ندارد. پرسش واقعی که شرکت ها باید بکنند این است که آیا صرف همان مقدار پول در بهتر کردن کیفیت فرآورده یا خدمات به مشتری و یا تدارکات مناسب تر، نتیجه بهتری نمی دهد؟ یادتان باشد که تبلیغ کردن هزینه ای است که مشتری آن را می پردازد وشاید بسیاری از آنان ترجیح دهند پول کمتری از این بابت بپردازند. با توجه به اینکه جنرال موتور به طور متوسط 3000 دلار بابت هزینه تبلیغات هر خودرو می پردازد، اگر بهای هر خودرو را 3000 دلار کاهش دهد چه تعداد خودروی بیشتری می تواند بفروشد؟

3- ارتقای فروش

بیشتر برنامه های ارتقا فروش سودمند نیستند! پژوهش های گسترده درباره برنامه های ارتقا فروش نشان داده است که تنها 17 درصد آنها سودمند بوده اند. غیر سودمندترین برنامه ارتقاء فروش آن است که تنها استفاده کنندگان کنونی، محصولات شرکت را می خرند و هیچ خریدار جدیدی به مشتریان پیشین اضافه نمی شود. این به معنای دادن یارانه به مشتریان کنونی است که آنان را به خرید واحد های بیشتر در این دوره و واحد های کمتر در دوره ی بعد سوق می دهد. دومین مورد از غیر سودمندترین برنامه ارتقاء فروش ، زمانی است که ارتقای فروش بر اثر جلب خریدارانی جدید است که بهای کالا سبب جلب توجه آنها شده و هرگز به خرید هیچ نشان تجاری وفادار نمی مانند. شرکت افزایش فروش داشته است ولی فقط برای آن دوره.

بهترین حالت ارتقای فروش زمانی اتفاق می افتد که فعالیت بازاریابی به جذب بسیاری از خریداران جدید می انجامد که به نظرشان کالایی با نشان تجاری تبلیغ شده ازبقیه بهتر است و آن را بر دیگر محصولات ترجیح می دهند. این زمانی رخ می دهد که نشان تجاری بر دیگر نشان های تجاری برتری دارد، ولی مشتریان آن را نمی شناسند. در چنین مواردی به شرکت توصیه می شود نمونه هایی را همه جا پراکنده کند و تنها به افزایش فروش به عنوان محرک متکی نباشد

4- بازاریابی مستقیم

شرکت هایی که می توانند کالای خود را به مشتریان احتمالی شان به طور مستقیم بفروشند، از مزیتی چشمگیر بهره می برند. آنها مجبور نیستند حق دلالی به واسطه ها بپردازند یا فراموش کنند چه کسی در واقع فرآورده هایشان را می خرد.آن ها ناگزیر نیستند مجرا های اطلاعاتی واسطه ها را پر کنند بلکه فرآورده خود را بر اساس آنچه به طور مستقیم سفارش داده می شود، قرار می دهند. شرکت رایانه دل، با فروش مستقیم به سازنده رایانه شخصی پیشرو در جهان بدل شد. بازاریابان این شرکت ابتدا به وسیله تلفن سفارش می گرفتند، ولی امروزه در واقع 90 درصد سفارش های خود را به وسیله اینترنت می گیرند.


متقاعد کردن دیگران

زمان زیادی طول می کشد تا ما با اهمیت تجربه و دانش برخورد به مردم پی ببریم و مهارت های لازم را با آزمون و خطا به دست بیاوریم. ما به تدریج هنر مذاکره، مباحثه، تعامل و حتی رندی و به قولی با پنبه سر بریدن را را با حضور مداوم در جامعه فرامی گیریم. چون مجبور به حضور در جامعه هستیم، ناگزیر هستیم که برای بقا یا افزایش تأثیر خود، آراسته به مهارت های اجتماعی شویم.

در اینجا برای نمونه به ۱۱ ترفند مبتنی بر دانش روانشناسی اشاره می کنیم که می تواند زندگی شما را دگرگون کند و شما به کمک آنها خواهید توانست، بدون تقابل مستقیم، وارد کردن فشار و یا دادن امتیاز، دیگران را وادار کنید که به خواسته های شما تن در بدهند!

1- از طعمه استفاده کنید تا مردم محصول شما را بخرند.

فرض کنید که دو نسخه از یک محصول یا خدمات را دارید که یکی از آنها خیلی گران تر از دیگری است. مشکل شما این است که در فروش نسخه گران تر، موفق نیستید. برای اینکه مردم را مشتاق کنید که محصول گران تر را بخرند باید یک نحصول سوم هم درست کنید، روی این محصول یا خدمات سوم، همان قیمت محصول گران را باید بگذارید، اما این محصول باید عملکرد یا کیفیت به وضوح پایین تری از محصول گران اولیه داشته باشید. این طوری مردم قیمت ها را با هم مقایسه می کنند و به نظرشان خرید محصول گران، خیلی ارزشمند خواهد آمد.

article_image_one_637.jpg

2- فضای گفتگو و مذاکره را تغییر بدهید.

می خواهید معامله حساسی کنید و طرف مقابل شما سرسختی می کند و از قیمت یا شرایطی که داده، اصلا کوتاه نمی آید؟ بی جهت در یک سالن کنفرانس یا دفتر کار او، با وی قرار مجدد نگذارید! او را به یک رستوران یا کافی شاپ دعوت کنید! آخر مردم وقتی فضای پیرامونی شان، به جای مبلمان و وسایل اداری، وسایل عادی و پذیرایی باشد، از خودخواهی می کاهند و بیشتر منعطف می شوند.

3- سود دو سویه

کمک کنید تا طرف تجاری یا کاری تان به چیزی که نیاز دارد به نحوی برسد یا دست کم کارش تسهیل بشود، این طوری او در این معذوریت قرار می گیرد که لطف شما را جبران کند.

4- تقلید از زبان بدن دیگران، برای علاقه مند کردن آنها به خود

می خواهید شخص خاصی به شما بیشتر توجه کند، مثلا رئیس مافوق شما؟ کافی است که از زبان بدن او تقلید کنید یا با تن و شیوه سخن گفتن او حرف بزنید. معمولا کمتر کسی متوجه این تقلیدکاری شما می شود، حتی خود مقام مافوق شما. اما این کار شما به صورت نامحسوس، باعث می شود که به دل آن شخص راه پیدا کنید!

5- سریع تر صحبت کنید تا مخالف شما، تبدیل به موافق تان شود!

کسی سرسختانه با شما مخالفت می کند و با دلیل و بینیه، استدلال های شما را سست و بی اثر می کند؟ کافی است که موقع مذاکره و مابحثه با او، ریتم سخن گفتن خود را سریع تر کنید، این طوری فرصت لازم برای پردازش سخنان خود را از او می گیرید و او دیگر نمی تواند به خوبی گذشته، شما را در موضوع ضعف باقی بگذارد.

6- مردم را گیج کنید تا خواهشتان را بپذیرند

به جای اینکه بگویید این ۸ کارت، ۳ دلار می ارزند به مردم بگویید که قیمت آنها ۳۰۰ پنی است! در ظاهر هیچ فرقی نمی کند، اما این طوری مردم مجبورند که کمی فکر کنند و یک محاسبه ذهنی انجام بدهند تا ببینند، قیمت هر کارت، چند دلار است. خیلی وقت ها هم تسلیم قیمت پیشنهادی شما می شوند.

7- وقتی کسی خسته و تهی از انرژی شده، از او خواهشی کنید!

به جای اینکه اول صبح، وقتی که مردم انرژی زیاد دارند، از آنها خواسته ای بخواهید، آخر وقت کاری، وقتی آنها تهی از انرژی می شوند، به نزدشان بروید و از آنها بخواهید که لطفی در حق شما بکنند.

8- به جای افعال از اسامی استفاده کنید

استفاده از اسامی، هویت شخصی شما را به عنوان عضوی از یک گروه، تقویت می کند. بنابراین به جای اینکه بگویید: رأی دادن چقدر برای شما اهمیت دارد؟ بپرسید که: چقدر برای شما مهم است که یک رأی دهنده باشید.

9- سیاست قدیمی ترساندن

شرایط خطیر و متزلزل کاری یا اجتماعی را به کسی متذکر شوید و درست پس از آکه کسی به هراس افتاد، از او درخواستی کنید.

10- عکس هایی از چشم را به نحوی به رؤیت اشخاص برسانید، تا آنها با خواسته شما موافقیت کنند

اگر آدم های فکر کنند که تحت نظارت هستند، حتی اگر این امر ظاهری باشد، مثلا چشم هایی روی پوستر دیواری، آنها بیشتر احتمال دارد که چیزی را که به امانت برده اند، بازگردانند یا از خطایی پرهیز کنند.

11- بر چیزی که رقیب شما به دست آورده، تمرکز کنید و نه چیزی که از دست داده

در مذاکره و مباحثه، بیشتر روی چیزهایی که طرفتان به دست خواهد آورد، تمرکز کنید و نه چیزی که از دست می دهد. مثلا: اگر موافقت کنی، صاحب خودرویی خواهی شد که هزار دلار ارزش دارد. و این طوری حرف نزنید: من هزار دلار بابت فروش این خودرو، می خواهم!