صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

امکان فیس‌بوک برای نجات جان انسان‌ها


فیسبوک، شبکه اجتماعی محبوب وب، دست به اقدامی انسان دوستانه زده و از پتانسیل عظیم خود در این راستا استفاده کرده است. قابلیت جدید طراحی و ارائه شده ممکن است جان هزاران نفر را نجات دهد...

امکان جدید فیس بوکفیس‌بوک در راستای اقدامات بشر دوستانه‌ی خود، به کاربران امکانی داده است که در صورت تمایل به اهدای عضو، این مطلب را در تایم لاین خود بیاورند. لینک‌های مربوطه برای ثبت رسمی این موضوع در وب سایت نیز وجود خواهد داشت. این شبکه اجتماعی قصد دارد از 114000 نفر بیمار و میلیون‌ها نفر دیگر در سراسر دنیا، که به پیوند اعضا نیاز دارند کمک کند. www.ParsCms.com

از این پس کاربران فیس‌بوک می‌توانند با ثبت علاقمندی خود به اهدای عضو، در صورت مرگ مغزی، دوستان و خانواده خود را مطلع نموده و راه را برای این امر هموار کنند. نکته‌ی جالب این است این حرکت فیس‌بوک می‌تواند به عنوان یک حرکت ویروسی نیز، گسترش یابد. چرا که افرادی که خود را به عنوان اهدا کننده عضو، در وب سایت ثبت نام نموده‌اند، می‌توانند با درخواست از دوستان و خانواده خود، آنان را نیز به این کار ترغیب نمایند.

فیس‌بوک در رابطه با این برنامه، اعلام نموده است که با اضافه شدن امکان اهدای عضو، در بخش رخدادهای مهم زندگی، در تایم لاین کاربران، کاربران به سادگی می‌توانند اعلام دارند که مایل به اهدای عضو هستند. آنان می‌توانند دلایل خود را از تمایل به اهدای عضو، اینکه کجا، کی و چگونه چنین تصمیمی گرفته‌اند را، برای دیگران شرح دهند.

از این پس کاربران فیس‌بوک می‌توانند با ثبت علاقمندی خود به اهدای عضو، در صورت مرگ مغزی، دوستان و خانواده خود را مطلع نموده و راه را برای این امر هموار کنند.

    شما هم می‌توانید در صورت علاقمندی به اهدای عضو از لینک مورد نظر آن ثبت نام نمایید و به جرگه‌ی این افراد در آیید. برای تبدیل شدن به یک اهدا کننده عضو، کافیست چهار مرحله‌ی زیر را دنبال کنید :
  • رویدادهای زندگی یا Life Event را در بالای تایم لاین خود کلیک کنید.
  • بخش Health & Wellness را انتخاب کنید.
  • Organ Donor را انتخاب کنید.
  • مخاطبین خود را انتخاب کنید؛ و دکمه‌ی ذخیره را فشار دهید.

فیس‌بوک اعلام کرده است که، این امکان فقط در برخی از کشورها مهیا شده است. اما در عین حال انتظار می‌رود پس از گسترش قرارداد فیس‌بوک با مؤسسات و شرکای اهدای عضو و خیریه در سراسر دنیا، این امکان در دسترس کاربران بیشتری قرار گیرد.

Mark Zuckerberg ، شخصاً با حضور در تلویزیون و در برنامه پر بیننده‌ی Good Morning America و در مصاحبه ای اختصاصی، ابزار جدید این وب سایت برای نجات جان انسان‌ها را، به اطلاع بینندگان آن رسانید. در زمان رونمایی این ابزار، Zuckerberg اشاره کرد که مأموریت فیس‌بوک بسیار ساده است. "ما می‌خواهیم که دنیایی آزادتر و ارتباطات بیشتری در بین مردم داشته باشیم. آنچه در این انجمن بزرگ دریافته‌ایم، این است که از طریق به اشتراک گذاری و ارتباط با دیگران، دنیا تبدیل به فضایی کوچک‌تر و بهتر شده است. یک کاربر، خود به تنهایی می‌تواند تأثیرات غیر قابل باوری را بر روی دنیای پیرامون خود داشته باشد؛ و ما این قابلیت را ناشی از توان دوستان در کنار یکدیگر می‌دانیم."

امکان جدید فیس‌بوک می‌تواند سریعاً امر اهدا عضو در دنیا را، سرعت بخشیده و بدون شک وقتی دوستان می‌بینند که نزدیکان و عزیزانشان در این راه قرار گرفته‌اند، آنان نیز به این جرگه خواهند پیوست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد