صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

Goodreads شبکه اجتماعی دیگری که با سرعت در حال گسترش است


Goodreads یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی وب امروز است که به صورت اختصاصی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، طراحی شده و فعالیت می‌کند. آمار و ارقام حکایت از رشد چشمگیر این شبکه اجتماعی دارد...

شبکه اجتماعی Goodreadsیک سایت خواندنی اجتماعی است، که به راحتی ماهانه بیست میلیون بازدید کننده را تحت پوشش قرار می‌دهد. Goodreads سایتی مثلPinterest نیست، که یک شبکه‌ی اجتماعی اعتیادآور باشد یا کاربران آن پس ورود و پرسه‌ای کوتاه، آن را ترک کنند؛ بلکه دلایل فریبنده‌ی دیگری وجود دارد، که سبب می‌شود تعداد اعضای Goodreads دائماً افزایش پیدا کند. www.ParsCms.com

با توجه به اطلاعات بدست آمده از Quantcast، در اواسط سال 2009، Goodreads شروع به افزودن بر تعداد اعضای خود نمود. در اواخر 2009، مجلات کاربران Goodreads ، در فروشگاه کتاب‌های الکترونیکی گوگل ظاهر شد. بعد از چند ماه، در 2010 آمازون اعلام کرد که فروش کتاب‌های الکترونی Kindle در ماه جولای در رأس قرار گرفته است.


شبکه اجتماعی Goodreads

چگونه Goodreads به یک انتشاراتی تبدیل شد؟

Goodreads فرصت را مغتنم شمرد و شروع به ارائه‌ی مستقیم کتاب‌های الکترونیکی کرد و به این صورت مؤلفان توانستند 13 هزار جلد کتاب را به طرفداران خود بفروشند. به این طریق، با ترقی صنعت انتشار توسط خود اشخاص، که امروزه بسیاری از مؤلفان از آن بهره می‌برند، عجیب نیست که 35 هزار مؤلف شبکه‌ی اجتماعی، به Goodreads بپیوندند.

هم اکنون سایت مورد نظر 8 میلیون عضو را ثبت نام نموده که بیش از 13 میلیون مجله و 280 میلیون کتاب را به قفسه‌های مجازی آن افزوده‌اند. "بسیاری از دریافت کنندگان اخیر، از کتابداران، اعضای کلوپ‌های کتاب و بلاگرها بوده‌اند." این را Otischandler مدیر اجرایی ویکی از مؤسسین Goodreads بیان کرده است.


او می‌افزاید : "در اصل، ما 20 هزار گروه از جمله The Sword and Laser و Boston Book Club که کلوپی کوچک و خصوصی از کتاب است را، بر روی سایت مان داریم."

Goodreads هم اکنون سایت مورد نظر 8 میلیون عضو را ثبت نام نموده که بیش از 13 میلیون مجله و 280 میلیون کتاب را به قفسه‌های مجازی آن افزوده‌اند.

برای کمک به خوانندگان جهت یافتن کتاب‌های جدید، Goodreads با الگوریتمی شبیه بهFacebook's news feed کار می‌کند. این درست همان چیزی است که، موتور پیشنهاد کتاب سایت را، قدرتمند می‌سازد. این موتور بر اساس سنجش‌ها و نوع کتاب موجود در قفسه‌های مجازی خوانندگان، که بر اساس سلایق آن‌ها تنظیم شده، کتاب‌ها را رتبه بندی می‌کند و مناسب‌ترین کتاب را پیشنهاد می‌دهد.

با این حال همه افراد، مشتاق به Goodreads نیستند. بعضی‌ها، کاربران آن را شبیه به کاربران خودشیفته و متعصب facebook می‌دانند.

Sarah Browne مدیر اجراییTrendistSF می‌گوید : " Goodreads ، ترکیبی ناسازگار از طرفداران حقیقی، سوء استفاده گران، مؤلفان بازی دهنده‌ی سیستم کتاب الکترونیکی و افرادی که قصد ایجاد هرج‌ومرج در سایت را دارند، می‌باشد. من به عنوان یک کاربر (مؤلف /کاربر حقیقی) از اینکه افراد هم تیپ خودم را اینجا ملاقات کنم، خوشحال می‌شوم. به نظر من بسیاری از نویسندگان و طرفداران Goodreads اینجا را مثل خانه خودشان می‌دانند."

شبکه اجتماعی Goodreads

قدرت کاربران Goodreads

برای افرادی که حرفه‌ی آن‌ها، پیرامون کار در رسانه‌ی اجتماعی و نویسندگی است، Goodreads می‌تواند به عنوان محیطی جهت ارتقای نرم و آرام آن‌ها در جامعه، عمل کند. همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، آن‌هایی که بیشتر فعال باشند از ارزش بیشتری در سایت برخوردار خواهند بود. پیشنهاد Goodreads ، نگه داشتن اجتماع است تا پرداختن به حواشی.

مدیر اجرایی Goodreads ادامه می‌دهد:

«چیزی که من می‌توانم به شما پیشنهاد کنم، این است که شما می‌توانید ابزارهای مختلفی داشته باشید که این ابزارها شامل روش‌های مختلفی از توصیه‌ها، لیست‌ها، گروه‌ها و سرشماری‌ها هستند. انتخاب هر کدام از این‌ها، بسته به مدت زمانی است که شخص علاقه دارد صرف کند و یا اینکه می‌خواهد چه تعداد از افراد با او مکالمه داشته باشند.»

Goodreads ، مکانی است برای آنکه شخص، مدتی را در آن تأمل کرده و با دیگران گفت‌وگو داشته باشد. همراه شدن با گروهی از خوانندگان مطالب، باعث ایجاد محیطی از روابط و عادات می‌شود. Sechi می‌گوید: "به نظر من سخت‌ترین قسمت در ایجاد جامعه‌ی جدید، این است که وقتی کاربران به اینجا می‌آیند، حس کنند در خانه خودشان هستند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد