صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

گزارش IHS : رشد سالانه 46 درصدی رباتهای تخصصی خدمت رسان تا سال 2022

بازار محصولات روباتیک برای خدمات تخصصی و ویژه در حال تجربه رشدی عظیم در سالهای پیش رو است که به پاس بهبود تکنولوژیها و کاهش قیمت در مقابل درخواست بیشتر برای محصولات ممکن خواهد شد.

بر اساس گزارشات موسسه آماری IHS، سرمایه گذاری بر روی رباتهای تخصصی خدمت رسان در سال 2015 با عرضه 20 هزار محصول به عددی معادل 2.6 میلیارد دلار رسید. این درحالیست که انتظار می رود در سالهای 2015 تا 2020 بازار رباتهای تخصصی خدمت رسان با رشد سالانه 46 درصدی روبرو شود.

بگفته Wilmer Zhou تحلیلگر ارشد موسسه HIS Markit :

صنعت کشاورزی، لوجستیک و تدارکات، خدمات پزشکی و مراقبت و نگهداری خانگی افراد نزدیکترین و سازگارترین صنایع به رباتهای تخصصی خدمت رسان خواهند بود.

با توجه به تفاوتهای منطقه ای، بتنهایی فروش محصولات در آمریکای شمالی توانسته سهمی 35 درصدی همراه با سرمایه گذاری 37 درصدی را نسبت به سهم جهانی تجربه نماید. همچنین بخش آسیا اقیانوسیه بیشترین رشد را نسبت به بازارهای جهانی تجربه خواهد کرد و میانگین سالیانه به رشدی 50 درصد خواهد رسید.

آمریکای شمالی در حال پیشتازی در بازار روبوتهای تخصصی در بخشهای پزشکی و مراقبتی، کشاورزی، پشتیبانی و تدارکات، حمل و نقل و ترانزیت و هوافضا است. با توجه به منابع فناورانه وسیع منطقه آمریکای شمالی و گردهمایی افراد برگزیده از سراسر جهان، منابع سرمایه ای وسیع، دانشگاههای پیشرو و بازارهای تجاری بزرگ این رشد قابل توجیه است.

کشورهای ژاپن و کره نیز در آسیا پیشتازی می کنند اما چین بزودی با همایتهای دولتی گوی سبقت را از رقبا خواهد ربود.

اروپا نیز شاهد افزایش تقاضا به بازار رباتهای تخصصی خدمت رسان می باشد. زمینه هایی مثل انرژی، دولت، حفاظت و نجات اجتماعی، فعالیتهای دریایی و ... از بخشهای نیازمند بحساب می آیند.

بگفته Zhou برای این مقاصد نیاز است تا شرکتهای ربوت سازی با مشتریان برای ارائه راهکارهای سفارشی در مقاصد اختصاصی همکاری مستقیم و نزدیکی داشته باشند. در حال حاضر اروپا از دانش صنعتی و متخصصان ویژه ای برای دوره های آینده بر خوردار است.

رباتهای تخصصی خدمت رسان در بخش کشاورزی، ماشین آلات خودکار در حال جایگزینی با نیروی انسانی هستند و در بسیاری از مراحل مثل بذر پاشی، کاشت، هرس و وجین، چیدن، سم پاشی و کود دهی به نیروی انسانی قالب شده اند.

در بخش تدارکات و پشتیبانی، انبارها نیز سازگاری وسیعی با روباتهای خدمت رسان داشته اند. روباتهای حافظ سلامت و مراقبت کننده از بیمار نیز به سرعت در حال جایگزینی با پرسنل در اتاقهای عمل هستند.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد