صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

فواید سیستمهای یکپارچه نظارت تصویری بر مبنای راهکار H.265

روند انقلاب و رشد روشهای فشرده سازی ویدئویی با عبور از مراحل مختلفی پیش می رود. برای مثال کدک فشرده سازی MPEG-1 کمی بعد جایش را به MPEG-2 و بعد به MPEG-4 Part2 داد و بعد از آن هم به MPEG-4 AVC ارتقاء یافت(که امروزه به نام H.264 می شناسیم) و حالا هم H.265 در اختیار ماست. با کدک جدید H.265 امکان صرفه جویی 50 درصدی نسبت به کدک H.264 ممکن می شود.

بگفته Joseph Vo مدیر فنی شرکت Vantech:

بر اساس کدک H.264 با استفاده از یک دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی، در 24 ساعت یک روز کامل بیش از 50 گیگابایت از حافظه مصرف می شود. اما با استفاده از کدک H.265 این میزان به 25 گیگابایت تقلیل می یابد.

 دوربین هایک ویژن hikvision

این روند تاثیر بسزایی بر روی گرایش سیستمهای امنیتی از رزولوشن 4K (3840*2160) به رزولوشن 8K(8192*4320) خواهد داشت.

به گفته Karen Sangha، متخصص بازاریابی بخش راهکارهای امنیتی شرکت پاناسونیک :

فشرده سازی کدک H.265 امکان رویارویی با چالش ویدئوهایی با رزولوشنهای بسیار بالاتر را با سطح بالاتری از فشرده سازی ممکن می سازد تا بهترین استفاده از پهنای باند و حافظه محدود مجود را در اختیار کاربران بگذارد.

کاهش مصرف پهنای باند و حافظه نیز به به شکل بهتری به کاربران نهایی سود می رساند. بیشترین منفعت یک سیستم H.265 نسبت به سیستم H.264 به کاهش نرخ انتقال داده ها بر خواهد گشت که باعث می شود تقریبا نیمی از هزینه های ذخیره سازی و پیاده سازی ارتباطات کاهش یافته و همزمان کیفیت تصاویر با توجه به پهنای باند محدود کمتر تغییر می کنند.

مزایای استفاده از سیستمی پکپارچه بر مبنای پلتفرم H.265

با درک فواید H.265 شرکتها رو به تولید کامل دوربینهای ماربسته براین اساس خواهند آورد. چیپستهای پشتیبان H.265 که فعلا توسط Ambrella و Hisilicon ارائه می شوند و در آینده بیشتر و بیشتر NVR ها نیز بر اساس کدک H.265 کار خواهند کرد و قطعا سیستمهای End-to-End یا یکپارچه و کامل بر اساس پلتفرم H.265 جای خود را تثبیت خواهند کرد.

بگفته Pieter Van de Loovern مدیر ارشد بازاریابی شرکت بوش اگر یک مشتری دوربین مداربسته H.265 خریداری نماید ولی رکوردر سازگار با H.264 داشته باشد عملا از مزیتی استفاده نکرده است. بنابراین تمام اجزای سازگار مثل نرم افزار مدیریت ویدئویی، مانیتورها، تجهیزات و حافظه تحت شبکه هم باید در اختیار او باشند تا بتواند بخوبی از رزولوشن بالای راهکارهای ویدئویی نظارت تصویری تحت پلتفرم H.265 بهره مند شود. بنابراین کاربر باید به یک سیستم کامل مبتنی بر کدک H.265 فکر نماید.

داشتن یک سیستم کامل H.265 امکان بهره مندی جامع از یک برند را میسر می نماید و برای نصاب نیز میتواند به صرفه جویی وقت و انرژی بینجامد. خرید NVR ها، دوربینهای مداربسته و سیستمهای مدیریت ویدئویی (VMS) از برندهای مختلف به این معناست که برای رفع مشکلات همواره نیاز به سه نوع تماس با تیمهای تکنیکی هر شرکت خواهید داشت. ضمن اینکه کیفیت و سطح سازگاری آن تجهیزات هم با توجه به برندهای آنها متفاوت است.

بازارهای مرتبط

بازارهای عمودی و مرتبط هم بدلیل نیاز به ضبط تصاویر با رزولوشنهای بالاتر همراه با کاهش انتقال بیت و مصرف فضای کمتر، بیشتر به سیستمهای جامع بر مبنای H.265 گرایش داشته اند. این قضیه بخوبی در پروژه های بزرگ با چندین دوربین مداربسته مگاپیکسلی و در سطحی وسیع ملموس است.

موارد بسیاری مثل راهکارهای نظارت تصویری پارکینگها، فروشگاهها، مراکز بزرگ مثل فرودگاهها و مراکز تفریحی بدلیل نیاز بیشتر به جزئیات تصویری و اطلاعاتی بیشتر از قبل به این سیستمها نیازمند هستند.

یک کاربرد ایده آل دیگر از پلتفرم H.265 به سیستمهای نظارت تصویری شهری برمی گردد. آیا کاربران علاقه به خرج بیشتر بر اساس کدک H.265 دارند؟ بستگی به مشتریان دارد! مثلا شهرهای بزرگ به خرج بر روی تکنولوژیهای نوین بسیار علاقه نشان می دهند که آنهم به این علت است که نیاز به تصاویری واضحتر و باکیفیت تر دارند و شاید از منظر مدیریت شهری از مهمترین عوامل به حساب بیاید.

خدمات نصب دوربین مداربسته      دوربین مداربسته tvt 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد