صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن

 

گاهی اوقات استفاده از سیستم نظارت تصویری هدفی غیر از شناسایی افراد دارد . این موضوع جالب توجه است که بسیاری از کاربران از برخی سیستم های دوربین مدار بسته استفاده می کنند تا داده های آماری مفید کارشان را تهیه نمایند . برخی از دوربین های مدار بسته قابلیت استخراج اطلاعات مهم آماری را دارند و می توانند بر اساس این اطلاعات به کاربران گزارش بدهند . یکی از این موارد ، قابلیت شمارش افراد یا People Counting می باشد . مدیران کسب و کار به کمک دوربین های مجهز به تکنولوژی People Counting می توانند تعداد افرادی که از یک ناحیه عبور می کنند را شمارش نمایند .

دوربین های مجهز به این تکنولوژی می توانند تعداد سوژه های مختلف مانند : اشخاص ، وسایل نقلیه و … را شمارش نموده و این میزان را در غالب گزارش های مختلف ارائه نمایند . دوربین های People Count بر اساس الگوریتم های مختلف مانند عرض شانه افراد ، تشخیص دست ها و پا های افراد و مواردی شبیه به آن ، تعداد افراد را شمارش می کنند .

قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن چیست ؟ #دانش-پروژه

برای تنظیم دوربین People Count ، یک خط فرضی در محلی که می خواهیم افراد شمارش شوند می کشیم ، ( این محل می تواند درب ورودی یا هر مکان دیگری باشد ) . نحوه ترسیم خط فرضی باید به گونه ای باشد که افراد هنگام عبور از ناحیه مورد نظر ، خط را قطع نمایند . پس از فعال کردن این قابلیت ، هنگام هر بار عبور فرد از این خط ، دوربین شروع به شمردن افراد می نماید .

برای استعلام  قیمت دوربین مداربسته   می توانید با شرکت مهر تجارت تماس بگیرید.

شمارش افراد توسط دوربین شمارشگر می تواند یک طرفه یا دو طرفه انجام شود به زبان ساده تر کاربر می تواند برای شمارش دوربین جهت تعریف نماید تا دوربین تنهای افرادی را که به محوطه وارد شده یا از آن خارج می شوند را فیلم شمارش کند . البته امکان شمارش دو طرفه سوژه ها توسط دوربین هم وجود دارد .

برخی از مشتریان مانند فروشگاه ها ، مراکز خرید ، ادارات خصوصی و … نیاز به اطلاعات آماری از میزان مراجعه ارباب رجوع به آنها در بازه های زمانی مشخص دارند . این مهم توسط دوربین شمارنده به نحو مطلوب انجام می شود و کاربر می تواند آمار تعداد افرادی که در  بازه های زمانی مختلف ( روزانه ، ماهانه و … ) از آنجا عبور کرده اند را در اختیار داشته باشد .

  • امکان شناسایی ساعت های شلوغی مکان هایی مانند فروشگاه ها یا مراکز خرید و
  • ارائه آمار روزانه از تعداد کارمندان حاضر در یک شرکت یا اداره

شایان ذکر است که سیستم شمارنده افراد هم مانند هر تکنولوژی دیگری ، دارای درصد اندکی خطا در محاسبه می باشد . دوربین های شمارشگر افراد هایک ویژن ، با دقت نزدیک به 98 درصد ، عملیات شمارش افراد را به خوبی انجام می دهند و از این رو آمار های ارائه شده توسط آنها ، از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار می باشد .

شمارش افراد در دوربین مداربسته (People Counting)

دسترسی به آمار دقیقی از میزان رفت و آمد مشتریان در یک محیط تجاری می تواند به نحوه مدیریت یک کسب و کار کمک زیادی کند. از این رو صاحبان تکنولوژی سیستم های نظارتی و دوربین مداربسته با افزودن قابلیت هایی همچون شمارش افراد، تشخیص چهره، شناسایی پلاک خودرو و …. توانسته اند تا حد زیادی این نیاز را برطرف سازند. این آمارها می توانند جهت کمک به کسب و کارهای بزرگ و کوچک، سازمان ها و ارگان ها برای داشتن درک بهتری از رفتار کارکنان و سایر افرادی که از محل آنها بازدید می کنند، استفاده شود. از جمله این قابلیت ها می توان به شمارش افراد در دوربین مداربسته (People Counting) اشاره نمود که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

شمارش افراد (People Counting) به چه معناست؟

این قابلیت همانطور که از نامش پیداست به معنی شمردن افرادی است که در معرض دید دوربین قرار می گیرند. برای مثال فرض کنید یک دوربین شمارشگر افراد را در جلوی درب ورودی یک فروشگاه بزرگ نصب کرده اید. هنگامی که افراد از این درب وارد فروشگاه می شوند، توسط نرم افزار شمارشگر افراد دوربین شناسایی شده و شمرده می شوند. سپس این اطلاعات جمع آوری شده و در پایان هر روز و یا هر هفته می توان آمار دقیقی از مشتریان مراجعه کننده به فروشگاه داشت. اطلاع از این آمار می تواند به ارتقا نحوه مدیریت و بهبود وضعیت اقتصادی فروشگاه کمک زیادی کند.

الگوریتم شمارش افراد هایک ویژن  ( hikvision ) بر چه اساسی انجام می شود؟

نرم افزار های تجزیه تحلیل تصاویر در دوربین های مداربسته هایک ویژن دارای الگوریتم های خاصی هستند. توسعه دهندگان این نرم افزار ها،  پارامتر هایی ویژه ای را برای هر کدام از سوژه های تصویری مانند انسان، اشیا و… تعریف می کنند. برای مثال برای سوژه های انسانی طول عرض شانه ها را در نظر می گیرند و یا کاراکتر های دیگری از جمله پرداختن به ظاهر کلی افراد مانند داشتن دو دست، دو پا و … را در نظر می گیرند.

نحوه عملکرد شمارشگر افراد در دوربین مداربسته

عملکرد این نرم افزار بدین گونه است که برای مثال کاربر یک خط فرضی را در ابتدای درب ورودی مکان مورد نظر خود تعریف می کنید، به طوریکه در صورت تردد افراد از خط مورد نظر سیستم فعال شده و شروع به شمارش افراد بر اساس پارامتر های تعریف شده درون خود می کند. از دیگر ویژگی های این نرم افزار تحلیلی، این است که جهت حرکت سوژه ها را از راست به چپ و یا از چپ به راست نیز تشخیص می دهد. به این ترتیب می توان تعیین کرد که تنها افرادی که وارد و یا خارج می شوند، شمارش شوند.

برای دریافت خدمات  نصب دوربین مداربسته  و معرفی بهترین نصاب دوربین مداربسته و تجهیزات اعلام سرقت هوشمند می توانید با شرکت مهر تجارت تماس بگیرید.

مزایای سیستم شمارش افراد (People Counting)

  1. با وجود امکان شمارش لحظه ای تعداد افراد تردد کننده، امکان مقایسه آماری تعداد مشتریان مراجعه کننده به فروشگاه در اوایل و اواخر هفته و یا مناسبت های خاص میسر می گردد.
  2. با استفاده از قابلیت شمارش افراد، ساعت های پیک حضور مشتریان در فروشگاه مشخص می گردد که تاثیر مستقیمی بر نحوه مدیریت سازمان دارد.
  3. امکان بهبود تکنیک های بازاریابی را فرآهم می کند.
  4. امکان بهینه سازی نحوه توزیع نیرو های انسانی را میسر می سازد.

در پایان باید به این نکته توجه نمود که در هر فناوری میزانی از درصد خطا وجود دارد. در مورد نرم افزار شمارش افراد یا People Counting در سیستم مدار بسته هایک ویژن می توان گفت حداکثر دقت نزدیک به 98  درصد می باشد. دوربین های مداربسته زیادی دارای این قابلیت هستند اما برند های هایک ویژن، داهوا ، بوش و اکسیس از جمله بهترین برندهای تولید کننده دوربین های نفر شمار هستند.

1.      دوربین مداربسته

2.      قیمت دوربین مداربسته

3.      دوربین مدار بسته

4.      خرید دوربین مداربسته

5.      خرید دوربین مدار بسته

6.      فروش دوربین مداربسته

7.      دوربین مداربسته هایک ویژن

8.      دوربین هایک ویژن

9.      دوربین مداربسته

10.   قیمت دوربین مداربسته

11.   دوربین مدار بسته

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد