صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته


برای نصب سیستم نظارت تصویری تحت شبکه یا دیجیتال ( HD ) ، نیاز به نقشه سیم کشی دوربین مداربسته داریم . نحوه اتصال دوربین و سایر تجهیزات در یک سیستم مدار بسته باید به درستی انجام شود تا تصاویر با کیفیت مناسب ثبت و مورد بهره برداری قرار بگیرد . در این محتوا شما با نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته آشنا می شوید .

  •  

سیستم مدار بسته اچ دی از دوربین مدار بسته ، دستگاه DVR و منبع تغذیه تشکیل شده است . نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته HD شامل دو بخش مجزا می باشد .

  •  
  •  

در حالت اول : از هر دوربین HD یک کابل کواکسیال ( RH59 ) به دستگاه DVR کشیده شود . هر چه تعداد دوربین ها بیشتر باشد میزان کابل کشی نیز بیشتر خواهد بود . جهت اتصال کابل تصویر ار جی 59 به دوربین و DVR باید از کانکتور BNC استفاده کنید .

در حالت دوم: از محل قرار گرفتن دستگاه DVR ، به ازای هر دوربین یک کابل برق تا محل نصب دوربین HD کشیده می شود . کابل برق توسط فیش های نری یا مادگی برق به دوربین و منبع تغذیه متصل می شود .

  •  

سیستم تحت شبکه از دوربین IP ، سوئیچ شبکه و دستگاه NVR تشکیل شده است . این تجهیزات توسط کابل شبکه به یکدیگر متصل می شوند . معمولا جهت اتصال تجهیزات تحت شبکه به یکدیگر ، نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت می باشد :

از هر دوربین IP یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه وصل می شود ، پس از اتصال کلیه دوربین های مدار بسته به سوئیچ شبکه ، سوئیچ توسط یک کابل شبکه مجزا به دستگاه NVR متصل می شود .

نکته مهم : در صورتی که از سوئیچ شبکه POE استفاده شود . از همان کابل شبکه ای که بین دوربین و سوئیچ شبکه کشیده شده می توان جهت تغذیه دوربین IP استفاده نمود و نیاز به کابل برق مجزا وجود ندارد در غیر اینصورت باید از نقشه سیم کشی ویژه برق که در قسمت نخست این محتوا به آن اشاره شد استفاده نمود .

برای دریافت خدمات منحصر به فرد  نصب دوربین مداربسته  و تجهیزات نظارتی دیگر مانند کنترل ترددیا سیستم اعلام سرقت هوشمند شما می توانید با شرکت مهر تجارت تماس بگیرید و از خدمات تخصصی این شرکت بهره مند شوید.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته

نقشه کابل کشی دوربین های مداربسته ، از مهمترین قسمت های طراحی پروژه می باشد. کابل کشی مناسب بر روی کیفیت تصاویر اثرگذار است. دوربین ها عموما در مکان هایی دور از دستگاه ضبط کننده یا مانیتورها نصب می شوند. بنابراین طراحی نقشه سیم کشی دوربین مداربسته کمک زیادی به انجام نصب، تعمیرات و نگهداری سیستم در آینده می کند. با ما همراه باشید تا با طراحی اصولی کابل کشی دوربین مداربسته آشنا شوید.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته با نرم افزار

کلا طراحی نقشه برای کابل کشی و برنامه ریزی و محاسبات بسیار مفید است. علاوه بر این در آینده نیز برای امور تعمیر و نگهداری و لجستیک شبکه نظارت تصویری کاربرد بالایی دارد.

از این رو، جهت طراحی نقشه سیمکشی دوربین مداربسته دو راهکار وجود دارد. راهکار اول این است که از کارفرما بخواهید فایل AutoCAD محل مورد نظر را در صورت موجود بودن، در اختیار شما قرار دهد. در این صورت می توانید به راحتی بر روی همان نقشه دوربین های مداربسته را جایگذاری کنید. اما در صورتی که فایل AutoCAD موجود نباشد می توانید با استفاده از نرم افزارهایی که در ادامه توضیح داده می شود، نقشه سیم کشی دوربین مداربسته را تهیه کرد.

یکی از شرکت های مطرح و فعال در زمینه تجهیزات حفاظتی و دوربین مداربسته شرکت hikvision چین است.

نرم افزار های طراحی نقشه سیم کشی دوربین مداربسته

 

Microsoft office Visio

مجریان سیستم های مداربسته معمولا اطلاعات زیادی در رابطه با نرم افزارهای حرفه ای تر نقشه کشی ندارند. از این رو استفاده از نرم افزارهای ساده و اولیه در کنار برطرف کردن نیاز آنها، امکان آماده سازی سریع تر نقشه ها برای افرادی با اطلاعات نقشه کشی اولیه را فراهم می کند.

یکی از بهترین نرم افزارها برای این کار، نرم افزار Microsoft Office Visio است. این نرم افزار یکی از زیر مجموعه های نرم افزار Office است که دسترسی به آن را بسیار ساده می کند. با داشتن یک مجموعه از شکل ها و علائم مرتبط با نقشه کشی و مجموعه مرتبط با سیستم های حفاظتی این نرم افراز برای کاربری های عادی کاملا ایده آل است.

 

Concept Draw

این نرم فزار نیز تا حد زیادی مشابه نرم افزار Visio است و امکان طراحی سیستم دوربین مداربسته برای افراد عادی را فراهم می کند. نرم افزار Concept Draw دارای مجموعه هایی متفاوت از علائم و شکل های مرتبط با سیستم های حفاظتی است و قابلیت های جذابی برای طراحی های الکتریکی دارد.

 

AutoCAD Electrical

این نرم افزار یکی از مجموعه نرم افزارهای Auto CAD است که به طور تخصصی برای طراحی سیستم های الکتریکی طراحی شده است. کار کردن با این نرم افزار به سادگی دو نرم افزار بالا نیست اما امکان تهیه نقشه های به مراتب حرفه ای تر را فراهم می کند.

نرم افزار AutoCAD Electrical دارای مجموعه هایی از علائم مرتبط با سیستم های الکتریکی و مداربسته است. در صورت نیاز می توانید شکل های مورد نیاز خود را به نرم افزار اضافه کرده یا آنها را طراحی کنید.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته آنالوگ HD

 دوربین مداربسته  HD از دوربین، دستگاه DVR و منبع تغذیه تشکیل شده است و نقشه سیم کشی دوربین مداربسته در این سیستم از دو طریق انجام میگیرد:

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته بر اساس تصویر:

در این حالت یک کابل کواکسیال RG59 از هر دوربین به دستگاه دی وی ار کشیده می شود. هرچقدر تعداد دوربین ها بیشتر باشد، میزان کابل کشی بیشتر خواهد بود. برای اتصال کابل تصویر RG59 به دوربین و دستگاه DVR باید از ;کانکتور استفاده کنیم.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته بر اساس منبع تغذیه:

در این حالت از محل قرار گرفتن دستگاهDVR ، به ازای هر دوربین یک کابل برق تا محل نصب دوربین کشیده می شود. کابل برق توسط فیش های نری یا مادگی برق به دوربین و منبع تغذیه متصل می شود 

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته IP

سیستم مداربسته تحت شبکه از دوربین های IP و سوئیچ شبکه دستگاه NVR تشکیل شده است. این تجهیزات توسط کابل شبکه به یکدیگر متصل می شوند. معمولا جهت اتصال تجهیزات تحت شبکه به یکدیگر، نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت می باشد :

از هر دوربین IP یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه وصل می شود، پس از اتصال کلیه دوربین های مدار بسته به سوئیچ شبکه، سوئیچ توسط یک کابل شبکه مجزا به دستگاه NVR متصل می شود. در صورتی که از سوییچ شبکه استفاده شود از همان کابل شبکه ای که بین دوربین و سوئیچ شبکه کشیده شده می توان جهت تغذیه دوربین IP استفاده نمود و نیاز به کابل برق مجزا وجود ندارد.

 در غیر اینصورت باید از نقشه سیم کشی ویژه برق که در قسمت نخست این محتوا به آن اشاره شد استفاده نمود .

انواع کابل دوربین مداربسته

در حال حاضر،کابل کشی برای سیستم های دوربین های با استفاده از سه نوع کابل انجام می گیرد:

  • کابل های کواکسیال
  •  کابل های UTP شبکه
  • کابل های فیبر نوری

 انتقال کابل ها از طریق شبکه های تلفن به دلیل مشکلات امنیت سایبری برای انتقال دوربین های مداربسته توصیه نمی شود. اما با این حال هنوز هم در برخی از محیط ها استفاده می شود.

کابل  کواکسیال:

 متداول ترین روش برای انتقال تصاویر ویدیوئی به دستگاه ضبط کننده و سایر اجزای سیستم مداربسته است. کابل کواکسیال، از یک سیم واحد تشکیل شده است که لایه ی اولی آن یک لایه ی عایق غیر رسانا می باشد. سپس این لایه در یک محافظ سیمی بافته شده بهم قرار دارد. در نهایت تمامی این لایه ها توسط یک پوشش پلاستیکی احاطه شده است. به دلیل اینکه کابل ها دارای پوشش محافظ می باشند میزان تداخل در انتقال تصویر به شدت کاهش می یابد.

برنامه های وابسته به دوربین های مداربسته به تجهیزات با کیفیت بالا نیاز دارند به همین دلیل سیم محافظ بافته شده و مرکز سیم هر دو باید رسانا و از جنس مس باشند. کیفیت کابل ها به طور مستقیم روی کیفیت تصویر دوربین های تاثیر می گذارد.

  بطور کلی می توان با استفاده از کابل RG59  تا ۲۵۰ متر تصویر را منتقل نمود. اما در برخی مدل دوربین های هایک ویژن می توان تا ۷۰۰ متر نیز تصویر دوربین را منتقل نمود که از این بابت یک راهکار ایده آل برای منتقل کردن تصویر به حساب می آید.

 

کابل شبکه:

 کابل های شبکه شامل 8 رشته سیم هستند که به صورت دو به دو در هم تابیده شده اند. کابل شبکه UTP فاقد هرگونه فویل یا لایه محافظ می باشد و معمولا در فضاهای داخلی و فاقد نویز استفاده می شود.

کابلهای شبکه بر حسب نوع دسته بندی که به CAT معروف است به انواع مختلفی تقسیم می شوند که از این بین کابل های Cat5 و Cat6 برای انتقال تصاویر دوربین های تحت شبکه مناسب هستند.

 

کابل فیبر نوری:

 یکی از پرسرعت ترین روشهای انتقال تصاویر دوربین مداربسته، استفاده از فیبرهای نوری است. اطلاعات در فیبر نوری توسط سیگنال های نوری در مسافت های بالا انجام می شود.
فیبر نوری کلا از سه بخش تشکیل شده است:
هسته: برای عبور سیگنال
روکش: دور تا دور هسته را احاطه کرده و باعث برگشت نور منعکس شده به هسته می شود.
بافر رویه : حفاظت فیبر در مقابل رطوبت و سایر موارد آسیب پذیر را انجام می دهد.

 

مزایای فیبرهای نوری در مقایسه با سیم های مسی در نصب دوربین مداربسته

  • در مسافت های طولانی فیبر نوری ارزان تر تمام می شود.
  • فیبر نوری باریک تر است
  •  فیبر نوری ظرفیت اطلاعات بالاتری را انتقال می دهد
  • همچنین میزان افت سیگنال در فیبر نوری بسیار کمتر از سیم های مسی است

1.      دوربین مداربسته

2.      قیمت دوربین مداربسته

3.      دوربین مدار بسته

4.      خرید دوربین مداربسته

5.      خرید دوربین مدار بسته

6.      فروش دوربین مداربسته

7.      دوربین مداربسته هایک ویژن

8.      دوربین هایک ویژن

9.      دوربین مداربسته

10.   قیمت دوربین مداربسته

11.   دوربین مدار بسته

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد