صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

بازارهای جدید دوربین مداربسته هوشمند در سال 1400


سازمان ها در طول سال 1399 تقریباً در هر بخش تجاری با چالش های پیش بینی نشده ای روبرو بوده اند – و این چالش ها همچنان در سال 1400 ادامه دارند. می توان چنین گفت که اکثر مشاغل در  طول همه گیری کرونا در حالت دفاعی قرار گرفتند و مجبور هستند که نسبت به تغییر نیروی کار و شرایط اقتصادی واکنش نشان دهند، با این حال ، COVID-19 می تواند یک کاتالیزور برای تسریع در برنامه های بلندمدت فناوری و دیجیتالی شدن سازمان ها به حساب می آید.

اکنون این امر به تصمیم گیرندگان این فرصت را می دهد تا برای کاهش خطرات موجود و پس از همه گیری، رویکردی فعال داشته باشند. این راه حل های بلند مدت فناوری می تواند برای دنیای جدید سیاست های فاصله اجتماعی و ماسک صورت مورد استفاده قرار گیرد و برای تمرکز فردا بر بهره وری و بهینه سازی کسب و کار به طور انعطاف پذیر استفاده شود.

برای بسیاری ، این تأکید بر بهینه سازی نه تنها با تأثیرات اقتصادی ناشی از همه گیری ، بلکه با رشد و ظرافت و بلوغ فن آوری هایی مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)  افزایش می یابد.  COVID-19 برای برخی منجر به تسریع برنامه های دیجیتال سازی سازمانی شده است و به همین منظور کویید 19 یک کاتالیزور در جهت حرکت به سمت فناوری های نوین به حساب می آید.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین همراه با قابلیت های پیشرفته بینایی رایانه امروزی، دوربین های هوشمندی را تولید کرده اند که سازمان ها را قادر ساخته است تا با سهولت بیشتری از الزامات ایمنی و بهداشتی مطابقت داشته باشند. دوربین های هوشمند مجهز به برنامه های تجزیه و تحلیل ویدیوی هوشمند مجهز به هوش مصنوعی همچنین می توانند در موارد مختلفی که برنامه های امنیتی سنتی را در نظر می گیرند و همچنین استفاده های بهینه سازی تجاری یا عملیاتی – همه روی یک دوربین ، مورد استفاده قرار گیرند.

بسیاری از کارشناسان حوزه امنیت معتقدند، همانطور که برنامه های کاربردی برای تجزیه و تحلیل ویدیو بیشتر و بیشتر جریان پیدا می کنند، سال 1400 یک سال برای کشف زمینه های جدید استفاده از دوربین های مجهز به هوش مصنوعی خواهد بود.

بهینه سازی گردش کار تولید و کیفیت محصول در کشاورزی

فن آوری های نظارتی  با ارائه یک راه حل مقرون به صرفه برای نظارت بر محصولات، دارایی های تجاری و بهینه سازی فرایندهای تولید، به صنایعی مانند کشاورزی کمک می کنند تا میزان بهره وری تولید خود را افزایش دهند. از آنجا که بسیاری از بخش های کشاورزی به دنبال یافتن فناوری های جدید برای کمک به کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش فشارهای زیست محیطی در کشاورزی مدرن هستند، نظارت هوشمند می تواند به عنوان یک کمک بسیار مفید در این بخش به کار گرفته شود. برخی از سازمان های کشاورزی خاص در حال حاضر راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای نظارت بر محصولات برای اوج طراوت تولید به منظور کاهش ضایعات و افزایش کیفیت محصول به کار گرفته اند و از این طریق موفقیت هایی نیز در جهت افزایش میزان تولیدات و همچنین بهبود کیفیت زیست محیطی تولید کشاوری کسب کرده اند.

برای کاربرانی که با تهدیدات محیطی مانند کپک ، انگل یا حشرات دیگر روبرو هستند، نظارت هوشمندانه می تواند در شناسایی سریع این آفات کمک کرده و قبل از وقوع آسیب به پرسنل اطلاع دهد. آنها همچنین می توانند مقدار زیادی از دام ها را در مزارع رصد کنند تا از ایمنی آنها در مقابل حیوانات درنده ها اطمینان حاصل کنند یا اینکه در مواقع اضطراری حیوانات آسیب دیده را نجات دهند.

استفاده از نظارت تصویری در محیط در حال رشد و همچنین در امتداد زنجیره تامین نیز می تواند برای تولیدات کشاورزی در مقیاس بزرگ ارزشمند باشد. برنامه های کاربردی می توانند موجودی را در زمان واقعی ردیابی و مدیریت کنند، دانش در مورد اقلام با تقاضای بالا را بهبود بخشند و امکان برنامه ریزی بهتر برای زنجیره تأمین را فراهم کنند و در نهایت از این طریق باعث کاهش بیشتر فساد احتمالی شود.

نظارت کارآمد در ساخت و تدارکات

در یک سال اخیر و با فراگیر شدن بیماری کوویید 19 چالش های جدیدی در صنعت حمل و نقل و تدارکات بوجود آمده است و در اثر نیاز شدید به حمل و نقل کالا، این صنعت رشد جهانی را تجربه کرده است. در حالی که الزامات امنیتی و عملیاتی در حال تغییر هستند، نظارت هوشمند روشی کاملاً جدید برای نظارت و کنترل جنبه فیزیکی تدارکات ارائه می دهد.

برای مثال تجزیه و تحلیل ویدئویی می تواند به ارائه دهندگان خدمات لجستیک در ارائه موفقیت آمیز محصول صحیح به مکان مناسب و مشتری خود کمک کند. همه ما می دانیم که به طور معمول زنجیره تأمین نیاز به امنیت و کارآیی بالایی دارد. آخرین فناوری دوربین و الگوریتم های نرم افزاری هوشمند می توانند تصاویر را مستقیماً روی دوربین تجزیه و تحلیل کنند – تشخیص بسته آسیب دیده در حوض بارگیری قبل از اینکه روی کامیون برای تحویل بارگیری شود.

هنگامی که محموله ها وارد می شوند ، دوربین های هوشمند همچنین می توانند درایورهای خالی بارگیری را که برای تخلیه در دسترس است به رانندگان هشدار دهند یا از کارکنان تاسیسات در مورد انسداد احتمالی یا خطرات احتمالی برای وسایل نقلیه ورودی و خروجی که می توانند برنامه های تحویل برنامه ریزی شده را به لحظه ای به تعویق اندازند ، آگاه کنند.

برای نظارت و تشخیص وسایل نقلیه خاص ، بینایی رایانه ای همراه با تجزیه و تحلیل ویدئو ، دوربین های امنیتی را قادر می سازد اقدامات کنترل دسترسی را با تشخیص پلاک ساده کنند. دوربین های هوشمند مجهز به این فناوری می توانند کامیون های ورودی و خروجی را شناسایی کنند – اطمینان حاصل شود که فقط وسایل نقلیه مجاز به نقاط انتقال یا انبارها دسترسی دارند.

 

بازارهای جدید دوربین مداربسته هوشمند   بیشتر بخوانید:  پشتیبانی هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     دوربین مداربسته تی وی تی   خرید دوربین مداربسته

بهبود اقدامات ایمنی نظارتی در محیط های صنعتی

برای اطمینان از انطباق با اقدامات ایمنی سازمانی یا نظارتی در محیط های صنعتی می توان از نظارت هوشمند و برنامه های مجهز به هوش مصنوعی استفاده کرد. برنامه های تشخیص اشیا می توانند تشخیص دهند که کارمندان از تجهیزات ایمنی مناسب مانند پوشش صورت، کلاه های سخت یا کمربندهای محافظت در مقابل سقوط در حین انجام کار استفاده می کنند یا خیر. دوربین های مجهز به تشخیص رفتار، همانند جلوگیری از سرقت می توانند به تشخیص خودکار حوادث غیر مترقبه در مراحل اولیه کمک کنند. به عنوان مثال، اگر کارگری به زمین بیفتد یا در اثر سقوط جسمی مورد اصابت قرار گیرد، سیستم این عمل را غیرعادی تشخیص داده و بلافاصله گزارش می دهد.

همچنین توانایی استفاده از این فناوری برای نگهداری پیشگیرانه حیاتی در ماشین آلات و سازه ها نیز وجود دارد. یک دوربین مداربسته مجهز به هوش مصنوعی می تواند خطرات احتمالی ایمنی را شناسایی کند. برای مثال دوربین ها و سیستم های نظارتی هوشمند می توانند کابل شل شده و خطرات احتمالی سیم کشی یا حتی نقص در مواد اولیه را تشخیص دهند. سایر تغییرات ظریف تر، مانند تغییرات ساختاری تدریجی / ترک یا افزایش ارتعاشات – تغییراتی که کشف آنها برای چشم انسان ماه ها یا سالها به طول می انجامد – توسط دوربین های هوشمند آموزش دیده برای شناسایی اولین علائم خرابی مکانیکی که به طور بالقوه می تواند یک جسم باشد، قابل تشخیص است.

شناسایی زود هنگام آتش و دود یکی دیگر از موارد استفاده از دوربین های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی است که تصمیم گیرندگان صنعتی می توانند ارزش پیدا کنند. نصب دزدگیرهای متداول معمولاً در ساختمانها یا فضاهای بیرونی دشوار است و به نگهداری زیادی نیاز دارند. دوربین های امنیتی هوشمند می توانند در مناطق دشوار یا صعب العبور مستقر شوند. هنگامی که به برنامه های کاربردی تشخیص آتش مجهز باشند، می توانند خیلی زودتر از یک زنگ هشدار آتش سوزی هشدار دهنده را تحریک کنند – و همچنین با تمایز بین دود ، مه یا سایر اشیا که باعث هشدارهای کاذب می شوند ، هشدارهای دروغین را کاهش می دهند.

با دیجیتالی کردن محیط های آنالوگ (چه یک ردیاب دود و چه یک فشار سنج آنالوگ) تصمیم گیرندگان به انبوهی از داده ها برای تجزیه و تحلیل دسترسی خواهند داشت که به آنها امکان می دهد فرآیندهای بسیار فنی را در مراحل مختلف تولید بهینه کنند  و همچنین اطمینان از ایمنی کارکنان و امنیت دارایی ها و منابع صنعتی را تضمین می کنند.

منتظر آینده نظارت هوشمندانه هستیم

با ظهور اتوماسیون در بازارهای مختلف، از سیستم های قفسه بندی هوشمند در انبارها گرفته تا کامیون های خودران ، تشخیص اشیا برای تهدیدهای امنیتی و استفاده از هوش مصنوعی در نظارت بر محصولات کشاورزی و دام ، تقاضای کلی برای دید کامپیوتر و تجزیه و تحلیل ویدئویی به رشد خود ادامه خواهد داد. به همین دلیل اکنون بهترین زمان تصمیم گیری در تعدادی از صنایع برای بررسی زیرساخت های فعلی آنها و تعیین اینکه آیا آنها آماده سرمایه گذاری در یک راه حل پایدار، چند منظوره و بلند مدت برای امنیت و بهینه سازی تجارت هستند یا خیر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد